حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی پی 20 (Huawei P20) با دوربین دوگانه بهبود یافته، اندروید 8.1 و بریدگی نمایشگر رسما معرفی شد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

بله! چه بخواهیم چه نخواهیم اکثر پرچمدارها و حتی میان رده های این روزها یک نسخه عادی دارند و یک نسخه پلاس، ایکس ال،‌ پرو یا هر چیز دیگری! مدل عادی عموما از نظر سخت افزاری یک پرچمدار کامل است اما ویژگی های برجسته دیگر مثل دوربین اضافه یا حافظه رم بیشتر و دیگر موارد در آن ها وجود ندارد. اگر هوآوی میت 10 و هوآوی میت 10 پرو را به یاد داشته باشید و پست معرفی هوآوی پی 20 پرو را نیز مطالعه کرده باشید باید بگوییم تفاوت هوآوی پی 20 و هوآوی پی 20 پرو در خیلی جهات شبیه به تفاوت های هوآوی میت 10 و هوآوی میت 10 پرو است! هوآوی پی 20 (Huawei P20) با دوربین دوگانه بهبود یافته، اندروید 8.1 و بریدگی نمایشگر رسما معرفی شده است و در ادامه با هم با آن آشنا خواهیم شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هوآوی پی 20 از خیلی جهات شبیه به هوآوی پی 20 پرو است. برای مثال رزلوشن نمایشگر این دستگاه نیز FHD+ بوده که البته اندازه کوچکتر و 5.8 اینچ در نظر گرفته شده است و بریدگی این در بالای آن دارد. همانند تفاوت میت 10 و میت 10 پرو، اینجا به جای نمایشگر OLED هوآوی پی 20 پرو، از نمایشگر IPS با چینش زیرپیکسل های RGBW استفاده شده است. حسگر اثرانگشت پایین نمایشگر و روی قاب جلویی طراحی شده و چیپست تپنده در قلب آن کایرین 970 است. همچنین هوآوی پی 20 به جای گواهی IP67 گواهی خیلی ساده تر IP53 را داراست، این یعنی مقاومت ناچیز دربرابر پاشش قطرات آب از زوایای خاص!

اندروید 8.1 و EMUI 8.1 در بخش نرم افزار این دستگاه قرار دارد و از شارژ سریع 22.5 واتی هوآوی نیز پشتیبانی می کند. هر چند حافظه داخلی 64 و حافظه رم 4 گیگابایت است و حجم باتری آن 3400 میلی آمپر اما این ها تفاوت خیلی دراماتیکی در عملکرد به وجود نمی آورد، هر چند قابل چشم پوشی هم نیستند.

هوآوی پی 20

هوآوی پی 20

دوربین اما در هوآوی پی 20 به جای دوربین سه گانه، دوگانه است ولی این بدان معنی نیست که فکر کنید این همان دوربین دوگانه هوآوی میت 10 است. اینجا حسگر تصویر بزرگتری را شاهد هستیم. حسگر تصویر دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی رنگی با اندازه 1/2.3 اینچ در نظر گرفته شده که سبب می شود اندازه هر پیکسل 1.55 میکرومتر باشد یعنی دقیقا به اندازه آن چیزی که روی نکسوس 6 پی، نکسوس 5 ایکس یا اچ تی سی 10 بود. این سبب می شود نور بیشتری دریافت شده و گستره دینامیکی بهتری داشته باشید. این دوربین با دیافراگم f/1.8 و لنز 27 میلی متری عرضه شده و دوربین دوم که تک رنگ (سیاه و سفید) است با f/1.6 و رزلوشن 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

دوربین هوآوی پی 20 می تواند به 4 روش فوکوس کند که این 4 روش عبارت اند از: فوکوس لیزری، تشخیص فاز، تشخیص کنتراست و تشخیص عمق. همچنین هر چند دوربین تله در هوآوی پی 20 وجود ندارد اما زوم 2 برابر آن با افت کیفیت کمی رخ می دهد. فیلم برداری HD به نرخ 960 فریم بر ثانیه اینجا نیز وجود دارد. دوربین سلفی هوآوی پی 20 رزلوشن 24 مگاپیکسلی دارد و توانایی تشخص چهره برای باز کردن قفل دستگاه، نوردهی استودیویی برای عکاسی پرتره و عکاسی بوکه را ارایه می کند.

نظر شما درباره هوآوی پی 20 (Huawei P20) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تو این رنج قیمتی فکر کنم یکی از بهتریناس

Pouya

عالی بود در کل هر چند کاش اینم اولد بود در مورد طراحیشم تو پست p20 pro نظرمو گفتم اما در کل فوق العاده بود مخصوصا توی دوربین هر چند سی پی یوش مقداری ب نظرم ضعیف تر از اسنپ۸۴۵ و اگزینوس ۹۸۱۰ باشه

Peiman

قطعا میت ۲۰ با دوربین فوق‌العاده تر و طراحی زیبا تر و سنسور زیر صفحه رقیب جدی برای نوت و آیفونه

Mortazavi

گوشی عالی هست ولی خوب تو پردازنده از رقبا ضعیف تره و قدرتی در حد پرچمدارای پارسال داره

دوربینش هم مشخصات عالی داره ولی فکر نمی کنم تو بحث کیفیت عکس خروجی خیلی بهتر ازxz2 و اس۹ باشه

درکل اگه از ناهماهنگی طراحی جلو و دوربین ورقلمبیده در عقب و مشکل کایرین۹۷۰ در انجام بازی های سنگین بگذریم این گوشی فوق العادست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)