حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه SSD با حجم 100 ترابایت توسط Nimbus Data رونمایی شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | سخت‌افزار

زمانی حافظه های SSD با مقیاس گیگابایت معرفی می شدند. وقتی اولین حافظه های SSD مرز ترابایت را درنوردیدند واقعا هیجان انگیز بود اما قیمت ها به گونه ای بود که شاید کل مثلا لپتاپ شما هم قیمت یک حافظه SSD یک ترابایتی می بود! حال اما شرایط فرق کرده و شاهد حافظه های SSD حجیم تر هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره حافظه SSD که با حجم 100 ترابایت توسط Nimbus Data معرفی شده است، بیشتر صحبت کنیم.

عموما به این صورت است که از چند فاکتور با اهمیت عموما محصولات در یکی از آن ها می درخشند. اگر محصولی در تمام زمینه ها درخشید آن را می توان قهرمان (Hero) یا پرچمدار دانست. حافظه SSD با حجم 100 ترابایت از شرکت NIMBUS DATA فاکتور سرعت را در اندازه ای معمول نگاه داشته اما از نظر حجم آن را افزایش داده است. تا کنون این شرکت حافظه SSD با حجم 50 ترابایت هم معرفی کرده است اما اگر در رقبا به دنبال گزینه ای می گردید، سامسونگ شرکتی است که با حافظه SSD با حجم 30 ترابایت در مقام بعدی ایستاده است. همچنین فاکتور دیگری که در این حافظه SSD حائز اهمیت است، مصرف انرژی آن بوده که تنها 1 وات است و این یعنی یک پنجم بهترین حافظه SSD دیگری که در بازار وجود دارد (یعنی سامسونگ).

حافظه SSD با حجم 100 ترابایت شرکت Nimbus Data از نوع 3.5 اینچی و سرعت خواندن 500 مگابایت بر ثاینه است اما نمونه سامسونگی سرعت بین 1.7 تا 2.1 گیگابایت برثانیه را ارایه می کنند! بد نیست بدانید  Nimbus Data یک شرکت امریکایی است.

این حافظه SSD تا 5 سال و یا تا مدت زمان استفاده 2.5 میلیون ساعت گارانتی دارد. نظر شما چیست؟ شما از حافظه های SSD استفاده می کنید یا هاردهای قدیمی HDD بهره می برید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

۲,5 میلیون ساعت !
میشه ۲۸۵ سال ؟!؟!؟!!؟!!؟؟!؟؟!؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)