حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی بیشتر با لپ تاپ 15 اینچی ايسر مدل Predator 15 G9-591

در سال 2015 شرکت ایسر برای اولین بار سری جدید لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مخصوص بازی خود یعنی Predator را معرفی کرد. این مدل که با نام کامل Predator 15 G9-591 شناخته می‌شود، از لحاظ سخت‌افزاری جزو برترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است. شرکت ایسر با معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود با نام Predator قصد دارد، علاوه‌بر ارائه‌ی محصولی حرفه‌ای، قدرتمند و به‌روز برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، در مقابل دیگر رقبا هم خودی نشان داده و نظر همگان را به خود جلب کند.  در ادامه همراه باشید.

 

اولین نکته‌ای که هنگام مواجه با این محصول جلب توجه می‌کند، بدنه‌ی تماما پلاستیکی آن است؛ درحالی‌که معمولا عادت داریم لپ‌تاپ‌های گیمینگ را با بدنه‌ی تمام‌فلزی ببینیم که نشانه‌ای از کیفیت، استحکام و دوام آن‌هاست؛ البته پلاستیک به‌کار رفته در ساخت بدنه‌ی Predator کیفیت بالایی داشته و سطح مات و نرمی را به‌وجود آورده است. ازجمله مزیت‌های این سطح به نسبت سطوح آلومینیومی، می‌توان به جذب کمتر لکه و اثرانگشت و همچنین انتقال کمتر حرارت قطعات داخلی به مچ دستان کاربر اشاره کرد؛ البته از این سطح پلاستیکی انتظار مقاومت بیشتری در برابر فشار داشتیم و به‌خصوص در فضاهایی مانند قاب پشت صفحه‌نمایش، این نقطه‌ضعف به‌خوبی دیده می‌شود. استفاده از پلاستیک به جای فلز، این فرصت را برای ایسر ایجاد کرده بود که وزن کلی دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ اما شرایط کاملا متفاوت است و این لپ‌تاپ 15.6‌اینچی، نزدیک به 3.5 کیلوگرم وزن دارد که نه‌تنها از تمامی لپ‌تاپ‌های 15.6اینچی نسل جدید، بلکه از بسیاری لپ‌تاپ‌های 17.3اینچی هم سنگین‌تر است. حال این وزن سنگین را در کنار ضخامت نزدیک به 40 میلی‌متری این محصول بگذارید تا تقریبا قید جابه‌جایی آن را بزنید و سعی کنید بیشتر در یک شرایط ثابت از آن استفاده کنید. البته شاید استفاده از فن‌های بزرگ و دریچه‌های عریض خروجی هوای گرم، دلایلی برای توجیه این بدنه‌ی ضخیم باشند؛ اما درمجموع می‌توان نشان غول‌پیکرترین لپ‌تاپ 15.6اینچی را به‌راحتی به Predator ایسر داد. نکته جالبی که اینجاست، این محصول مجهز به قابلیت چرخش ناگهانی فن‌های داخلی در جهت عکس است که باعث جداشدن گردوخاک از سطح پره‌های فن می‌شود.

صفحه‌‌نمایش این محصول مدل LP156WF6-SPP1 ساخت شرکت LG است که بهترین نمونه IPS حال حاضر در رده‌ی 15اینچی‌ها محسوب می‌شود. برای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی، صفحه‌‌نمایش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به‌نوعی تمامی قابلیت‌ها و توانایی دستگاه را به نمایش می‌گذارد. ایسر برای این محصول حرفه‌ای خود از یک صفحه‌‌نمایش 15.6اینچی با پنل IPS و روکش مات ساخت شرکت LG استفاده کرده که نمونه‌ی ایدئالی برای بازی‌کردن است؛ چراکه به هیچ‌عنوان با معضل بازتاب نور محیط مواجه نخواهید شد و حتی در اتاق‌های پرنور هم می‌توانید بدون مشکل بازی کنید. برای این صفحه‌نمایش کیفیت Full HD انتخاب شده است. با اینکه در حال حاضر بالاترین کیفیت ممکن برای صفحه‌‌نمایش لپ‌تاپ‌ها استاندارد 4K است، انتخاب کیفیت Full HD برای این محصول کاملا منطقی و درست بوده است؛ به این دلیل که هنوز بازی‌های زیادی با کیفیت 4K روانه‌ی بازار نشده‌اند و ازطرفی هم اجرای بازی‌ها روی این کیفیت بالا، کمی باعث افت فریم می‌شود که اتفاق خوشایندی حین بازی‌کردن نیست.

سیستم صوتی این لپ‌تاپ از مجموعه‌ی یک کارت صدای Realtek ALC255، دو اسپیکر دالبی و یک ساب‌ووفر داخلی تشکیل شده است. میزان بلندی، وضوح و شفافیت صدای تولید‌شده توسط Predator کاملا رضایت‌بخش است.

به‌واسطه‌ی لبه‌های بزرگ و ضخیم لپ‌تاپ Predator 15، ایسر فضای کافی برای تعبیه‌ی انواع و اقسام پورت‌ها را در اختیار داشته است. تنوع و تعداد پورت‌های موجود روی این لپ‌تاپ بسیار عالی است و تقریبا هیچ ابزار جانبی‌ای نیست که امکان اتصال به این دستگاه را نداشته باشد. روی لبه‌ی سمت راست به ترتیب قفل امنیتی کنسینگتون، پورت شبکه LAN از نوع Killer DoubleShot Pro، پورت DisplayPort سایز اصلی، پورت HDMI سایز اصلی، دو پورت USB3.0 و یک پورت USB Type-C که قابلیت پشتیبانی از اتصال Thunderbolt 3 را هم دارد، قرار گرفته است. روی لبه‌ی سمت چپ هم محل اتصال شارژر، دو پورت USB3.0 دیگر، جک اتصال میکروفون، جک اتصال هدفون، کارت‌خوان SD و درایو نوری Blu-ray با قابلیت خواندن و رایت‌کردن دیسک‌های Blu-ray مشاهده می‌شود. لبه‌ی پشتی که به‌کلی به دریچه‌ی خروج هوای گرم اختصاص داده شده و روی لبه‌ی جلویی هم تنها دو دریچه‌ی خروجی صدا در دو طرف تعبیه شده است. با توجه به تعدد پورت‌ها و پخش‌شدن آن‌ها روی لبه‌های دو طرف و همچنین وجود درایو نوری Blu-ray، مشکل یا کمبود خاصی در این بخش به چشم نمی‌خورد.

به منظور برقراری ارتباطات بی‌سیم، این محصول مجهز به بلوتوث 4.1 و چیپ شبکه Wi-Fi از نوع Killer n/a/ac 1535 است که علاوه‌بر داشتن توان بالا در برقراری ارتباط پایدار و قوی، با یک نرم‌افزار مخصوص می‌توان این شبکه را مدیریت کرد که برای بازی‌های حرفه‌ای تحت شبکه بسیار کارآمد و مفید است.

معمولا در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، کاربرد و کیفیت کیبورد اهمیت بسیار بیشتری نسبت به تاچ‌پد دارد؛ چراکه از تاچ‌پد تنها می‌توان برای کاربری‌های روزمره و عادی استفاده کرد و بهترین تاچ‌پدها هم برای بازی‌کردن مناسب نیستند و کاربرد ندارند؛ ازاین‌رو معرفی تاچ‌پد این محصول را، به داشتن یک پد بزرگ با روکش مات و روان با حساسیت بالا به همراه دو کلیک جداگانه خلاصه می‌کنیم؛ اما کیبورد این دستگاه امکانات و ویژگی‌های متعددی دارد که آن را از دیگر لپ‌تاپ‌ها متمایز می‌کند. کیبورد از نوع جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ در اندازه 15×15 میلی‌متر است که برای بازی‌کردن کاملا مناسب بوده و دسترسی راحتی به تمامی کلیدها دارد.

لپ‌تاپ‌ Predator پانزده‌اینچی از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرتند و تقریبا بی‌رقیب است. پردازنده‌ی مرکزی آن مدل Core i7 6700HQ است که از جدیدترین سری پردازنده‌های اینتل با نام تجاری Skylake شناخته می‌شود. این پردازنده‌ی مرکزی که با تکنولوژی 14نانومتری تولید شده، 4 هسته‌ی واقعی دارد که به‌واسطه‌ی قابلیت Hyper Threading به هشت هسته‌ی مجازی افزایش پیدا می‌کند. فرکانس پایه‌ی آن 2.6 گیگاهرتز است که به کمک تکنولوژی Turbo Boost اینتل در مواقع بارگذاری‌های سنگین تا 3.5 گیگاهرتز هم بالا می‌رود. میزان حافظه‌ی کش هوشمند این پردازنده هم 6 مگابایت است و به‌رغم توان کاری بالاتر نسبت به مدل‌های هم‌رده‌ی نسل‌های قبلی خود، میزان مصرف انرژی یا TDP آن از 2 وات کمتر است که در استفاده‌های طولانی‌مدت در میزان مصرف شارژ باتری تاثیر محسوسی دارد. چیپ گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 980M با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5 را در کمتر لپ‌تاپی می‌توان پیدا کرد و می‌توان به Predator لقب قدرتمندترین مدل در بین محصولات هم‌رده را داد. این پردازشگر گرافیکی با تکنولوژی 28نانومتری تولید شده و می‌توان بدون نگرانی، سنگین‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کرد و از آن‌ها لذت برد.

توان سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به اینجا ختم نمی‌شود. به‌صورت پیش‌فرض، این مدل مجهز به 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 با سرعت 2133 مگاهرتز است. این 16 گیگابایت از ترکیب دو رم 8گیگابایتی تشکیل شده که روی دو اسلات موجود در این لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند. هرکدام از این اسلات‌ها قابلیت پشتیبانی از 32 گیگابایت رم DDR4 را دارند و درمجموع می‌توان این ابر لپ‌تاپ را با 64 گیگابایت رم تجهیز کرد. ازآنجایی‌که در حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی هم به سرعت بالا نیاز است و هم به گنجایش زیاد، ایسر از نمونه‌ای هیبریدی در این محصول استفاده کرده است. این حافظه‌ی داخلی از ترکیب یک ترابایت هارددیسک و 256 گیگابایت SSD تشکیل شده است. ظرفیت حافظه‌ی SSD مناسب است و می‌توان علاوه بر سیستم‌عامل، تعداد قابل توجهی نرم‌افزار و بازی را روی آن نصب کرد. هارددیسک یک‌ترابایتی هم برای آرشیوکردن اطلاعات گنجایش قابل قبولی دارد، اما بهتر بود در چنین محصول قدرتمند و کاملی از یک نمونه‌ی 2ترابایتی استفاده شود.

 

درمجموع لپ‌تاپ Predator پانزده‌اینچی ایسر را می‌توان یک ابر لپ‌تاپ مخصوص بازی دانست که یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های سخت‌افزاری را دارد و البته قیمت آن بسیار گران است. پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6700HQ اینتل در کنار پردازشگر NVIDIA GeForce GTX 980M و رم 16گیگابایتی DDR4 و حافظه‌ی هیبریدی، این لپ‌تاپ را برای اجرای تمامی بازی‌های روز با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی آماده کرده است. صفحه‌‌نمایش باکیفیت، بلندگوهای بسیار قوی، کیبورد عالی و سیستم خنک‌کننده کم‌نظیر، ازجمله مشخصات بارز این محصول هستند. هرچند که طراحی و جنس بدنه Predator کمی با لپ‌تاپ‌های رده‌بالا فاصله دارد، کارایی آن کاملا نظر گیمرهای حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

سلام جناب صدرا خان عزیییییز

ممنون بابت پوشش رنج بیشتری از اخبار تکنولوژی

امیدوارم این سایت دوستداشتنی هر روز قوی تر و موفق تر از قبل باشه.

سال نو بر شما و جناب عطایی گل و سایر همکارانتون و تمام مخاطبان با شعور ترنجی مبارک باد

امیدوارم سالی با ایمان موفقیت و سلامتی بیش از پیش داشته باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....