حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال توسعه نمایشگرهای MicroLED برای استفاده در اپل واچ است

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

نمایشگرهای OLED جادویی در این صنعت بودند و هستند! اولین مرتبه ای که از نزدیک چنین نمایشگری را دیدم روی موبایل های Wave سامسونگ بود و همواره دمو یک نمایشگر AMOLED در کنار نمایشگر TFT من را محو خود می کرد. این نوع نمایشگر قطعا آینده است اما محصول به تکامل رسیده ای نیست. اکثر شرکت ها تلاش می کنند که این فناوری را به تکامل برسانند و حالا نوبت اپل است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با خبری که به ما می گوید اپل در حال توسعه نمایشگرهای MicroLED برای استفاده در اپل واچ است، بیشتر به این موضوع بپردازیم.

طبق گزارشات رسیده از بلومبرگ، اپل در کارخانه ای به صورت محرمانه در حال توسعه نمایشگرهای MicroLED است که در اندازه اپل واچ هستند. این نمایشگرها به صورت کامل توسعه داده شده اند و قابل استفاده هستند. اپل واچ ها هم اکنون از نمایشگرهای OLED ساخت ال جی استفاده می کنند.

میکرو ال ای دی (MicroLED)

میکرو ال ای دی (MicroLED)

شاید بپرسید خب این MicroLED دقیقا چه فناوری است و چه تفاوت یا مزیتی نسبت به نمایشگرهای OLED فعلی دارد؟ در این نوع پنل ها همانند پنل های OLED هر پیکسل نور پس زمینه خود را تولید می کند و دیگر به یک پنل نور پس زمینه مجهز نیستند. این سبب می شود در مصرف انرژی صرفه جویی شود، مشکلی عمیق بوده و در نهایت کنتراست بسیار بالا برود. نمایشگرهای OLED زاویه دید خوبی دارند اما در برخی نمونه ها شاهد تغییر رنگ یا روشنایی زیادی هستیم. فناوری MicroLED قرار است این موضوع را برطرف کند. همچنین ضخمات کمتر این نوع نمایشگر به ضخامت کمتر دستگاه و البته قابل انعطاف تر بودن نیز کمک می کند.

در حال حاضر سامسونگ با این نوع پنل تلویزیون های 146 اینچی ساخته است و تلویزیونی به نام The Wall را با همین فناوری عرضه خواهد کرد. اپل مدت زیادی است که به فناوری MicroLED علاقه مند شده و تقریبا می توان گفت اولین شنیده ها در این زمینه به چهار سال پیش یعنی سال 2014 باز می گردد. سال گذشته برخی پیش بینی کردند که اپل واچ بعدی با این نوع نمایشگر تولید خواهد شد اما چنین نشد، حال برخی فکر می کنند که اپل واچ امسال از پنل MicroLED که تمام توسط اپل طراحی و ساخته شده است، استفاده خواهد کرد!

اینکه اپل بتواند نیاز کامل تولید اپل واچ را خود برطرف کند مشخص نیست اما چیزی که مشخص است این شرکت حتی به مقدار کم هم چنین کاری را انجام خواهد داد و در نهایت اگر نیاز به تولید انبوه بود برون سپاری خواهد کرد تا شرکت های دیگر کار تولید را انجام دهند، همانطور که تا کنون این کار را انجام برای پردازنده ها یا نمایشگر انجام داده است. بدین ترتیب کیفیت مد نظر آن ها ارضا شده و تفاوت و برتری خود را بدین صورت حفظ خواهد کرد.

نظر شما چیست؟‌ آیا اپل می تواند با این کار از سامسونگ پیشی بگیرد یا حداقل به خودکفایی برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amirkrs

واقعا این نمایشگر های میکرو ال ای دی انقلاب بعدی صنعت نمایشگر ها هستند

Peiman

یعنی از نمایشگرهای اولد هم ضخامت کمتری دارند??
چقدر عالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)