حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد 2 پرو (Xperia XZ2 Pro) در توسعه است

نوشته

6 سال قبل | 30 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

بیش از یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم سونی اکسپریا ایکس زد پرو (Xperia XZ Pro) با نمایشگر 4K OLED، اسنپدراگون 845 و دوربین دوگانه عرضه خواهد شد. این شایعه وقتی قوت گرفت که نمایشگر 4K OLED سونی برای اکسپریا 2018 رسما توسط یکی از مدیران تایید شد اما وقتی خبر توقف یکی از موبایل های سونی به دلیل تغییر اساسی در طراحی را شنیدیم متوجه شدیم که تغییراتی در راه است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره خبری که به ما درباره در دست توسعه بودن اکسپریا ایکس زد 2 پرو (Xperia XZ2 Pro) می گوید، صحبت کنیم.

این مطلب کمی معماطور است، پس کمی با حوصله و دقت بخوانید! پیش از عرضه اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت در نمایشگاه MWC 2018 خبری منتشر شد که  سونی در نمایشگاه MWC 2018 سه مدل جدید اکسپریا را رسما رونمایی خواهد کرد و احتمال یک غافلگیری وجود دارد اما غافلگیری اصلی گویا کم شدن یکی از این سه دستگاه بوده است!

یکی دیگر از دلایلی که تصور می شد 3 اکسپریا جدید در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد شد سه تاییدیه FCC بالا است که برای 3 موبایل سونی با کدهای مختلف اخذ شده بود. هر چند می دانیم سونی یکی از این دستگاه ها را متوقف کرده است اما سوال اینجاست که کدام را؟ و آیا آن دو دستگاه دیگر رسما معرفی شده اند یا خیر!

همانطور که در تصویر بالا می بینید، مشخصات دو دستگاه به شناسه های PY7-21831A و PY7-24118Q به ترتیب اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت هستند! بدین ترتیب دستگاهی به شناسه PY7-00718V هنوز رسما معرفی نشده است. جالب اینکه این دقیقا همان دستگاهی اس که سونی درخواست حذف شناسه FCC‌ آن را داده بود.

گوشی متوقف شده سونی

علاوه بر این ها تا پیش از عرضه این 3 دستگاه ما شایعاتی پیرامون مدل هایی با مدل عددی H82XX, H83XX و H81XX را می شنیدم. حال مدل اول یعنی H8324 برای اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت و H8266 برای اکسپریا ایکس زد 2 انتخاب شده اما مدلی با ترکیب کلی H81XX هنوز رسما معرفی نشده است. این را نیز از ترنجی داشته باشید که مدل عددی اکسپریا ایکس زد پریمیوم G8141 بوده است و این می تواند به ما بگوید که مدلی به آغاز 81 می تواند مربوط به نسخه پریمیوم و با نمایشگر 4K باشد، دقیقا همان مشخصاتی که برای اکسپریا ایکس زد 2 پرو عنوان شده بود!

اما در تصویر دیگری بخشی از مشخصات مدلی با شماره H8176 لو رفته است که با هم می بینیم:

همانطور که در این تصویر می بینید نسخه اندروید 8.1 برای آن ذکر شده است. هر چند منبع مطلب به ما می گوید در این تصویر تایید رزلوشن 4K عریض (نسبت تصویر 18:9) یا همان 4320×2160 دیده می شود اما ما با تمام تلاش خود فقط رزلوشن 2160×1080 (یعنی FHD+) را توانستیم پیدا کنیم! شما می توانید موضوع دیگری را از این تصویر استخراج کنید؟

به صورت کلی انتظار می رود سونی نسخه اکسپریا ایکس زد 2 پرو (Xperia XZ2 Pro) را با نمایشگر 4K آن هم از نوع OLED عرضه کند! نظر شما چیست؟ فکر می کنید چنین دستگاهی که البته در پایان کنفرانس سونی تیزر دوربین دوگانه با ISO 51200 آن را دیدیم، بتواند برای سونی یک پرچمدرا شایسته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Minipro

معماطور…!!!

Hadiii

سونی میتونه با معرفی گوشی xz2pro انقلاب کنه، بازم تو بخش دوربین یه تکنولوژی جدیدتر معرفی کنه و همچنین صفحه نمایش و…

دکتر رسول آریان

یه نگاهی به این نمودار داشته باشید:

comment image

آیا گوشی های سال 2017 سونی بد بودن؟ از نظر طرفدارانش قطعا عالی بودن. اما چرا آمار 2017 سونی انقدر افتضاح بوده؟

سونی این گوشی ها رو در سال 2017 رونمایی کرد:

XZ Premium, XA1, XA1 Ultra, XZs, L1, XZ1, XZ1 Compact, XA1 Plus, R1 Plus

یعنی در سال 2017 دقیقا 9 مدل رو معرفی کرده. اما چرا آمار 2017 اینجور بوده؟ مگه قرار نبود سال 2017 بترکونه؟ پس چرا آمار فروش سونی در 2017 انقدر بد بوده.
علت چیه؟؟؟

ما خیلی وقته میشنویم که هر سال میگن امسال سونی میترکونه. ولی نمودارهای فروشش عکس اینو نشون میده.

ali.k77

آقای آریان به نظرم با توجه به وقتی که برای تکنولوژی میذارید و احتمالا رشته ی تحصیلی یا شغلتون که به نظر میاد مرتبط با تکنولوژی باشه پیشنهاد من اینه از این رفتار هایی که مثلا انگار با سونی زیر هر پستی دشمنی دیرینه دارین دست بردارین البته نباید از تعصب خشک برخی از فن های سونی هم چشم پوشی کرد اما انتظار این تعصب خشک از شما نمیره در واقع ” گر تو با بد بد کنی پس فرق چیست ” به نظر من شما میتونید خیلی تو این زمینه پیشرفت کنید در مورد سونی هم به نظر من اتفاقا خیلی خوب عمل کردن مدیرانش. سال گذشته سونی به بیش ترین سود تاریخ شرکتش رسید و در بخش موبایل هم به شدت معتقده که چند سال آینده کلا دگرگون میشه این بخش مثلا صفحه نمایش 4k رو چند سال پیش زد که هنوزم تو دیجی کالا مینویسن آخه به چه دردی میخوره در حالی که معلومه سونی از زمان z5 به فکر واقعیت مجازی بوده اگر میبینید سونی و کلا برند های ژاپنی طرفداران زیادی دارن ( جدا از میزان فروش اکسپریا در حال حاضر ) به خاطر کیفیت به شدت بالاشونه به خصوص در گذشته معروف ترین مثالش تو ایران جارو برقی ناسیونال شرکت پاناسونیکه که از هر کی که داشته باشه بپرسین حاضر نیستن اونو با بهترین جاروبرقی های حال حاضر 2018 عوض کنه . سپاس گزارم از توجه تون امبدوارم به بهترین جایگاه ها تو این زمینه که علاقه دارین برسین

MOAZEZ

حتی توی کنفرانس به اشتباه اسم xz2 proاومد ولی احتمالا با تاخیر یکی دوماهه معرفی خواهد شد xz2p

Quality

اونجا گفت XZ2 Premium نه پرو
بعیده بخواد از پسوند پرو استفاده بکنه

MOAZEZ

من خودمم ترجیح میدم پریمیوم باشه تا پرو

Sadeghh

حتی تا جایی که یادمه سونی موبایل نمیدونم کدوم کشور روز قبل از نمایشگاه تایید کرد که سه گوشی معرفی میشه…

با این تفاسیر ممکنه که xz2 pro تا یکی دوماه دیگه معرفی بشه یا میره تا ifa ؟

ahmad

خدا کنه عدم معرفی در نمایشگاه بخاطر اغییر طراحی به معنای معرفی یک گوشی بی نقص باشه منتظر یک سورپرایزم

Quality

اون مدلی که درخواست تغییر طراحی داده بودن براش حدود یک هفته بعد دوباره درخواست تاییدیه کردن براش و اصلا ربطی به این موضوع نداره
تاجایی هم که خودم چند هفته پیش چک کردم برای XZ2 یک تاییدیه صادر میشه اما بدلایلی درخواست تغییر کد تاییدیه داده میشه و یک تاییدیه جدید با مشخصات یکسان صادر میشه

در مورد اینکه داره روی نسخه 4K اولد کار میکنه که شکی نیست خودش و حتی الجی تایید کردن! دوربین دوگانه با ایزوی 51200 و پردازشگر اختصاصی رو هم قراره توی این گوشی استفاده بکنن
کلا گوشی فوق‌العاده ای خواهد بود فقط امیدوارم معرفیش نیفته واسه IFA که دیگه خیلی دیره و حدودای خرداد زمان مناسبیه بنظرم

Quality

در ضمن آقای عطایی صفحه درسته توی مشخصات این عکس فول اچ دی + هست اما دلیل رد 4K بودنش نیست چون گوشی های 4K سونی بصورت پیشفرض FHD هستن و حتی توی اپ های بنچمارک مثل AnTuTu هم میزنه فول اچ دی

Sadeghh

دوستان تو نقد بررسی گلکسی s9+ سایت gsm یک مقایسه کوچیک دوربین تو نور کم بین گوشی های xz2 و s9+ و iphone 8 plus و pixel گذاشته
واقعا تو نور کم xz2 فوق العاده عمل کرده
فکر میکنم s9+ و xz2 بهتر بودن
فاصله این دو گوشی خیلی کم بود
البته نمای کلی عکس های xz2 زیبا تر بود به خاطر کنتراست بیشتر و رنگ های بهتر

Peiman

شیشصد سال منتظریم سونی با یه گوشی خفن همه رو سوپرایز کنه . ببینیم بلاخره امسال اینکارو می‌کنه یا نه

Peiman

عه
داداش شرمنده
نمی دونم چرا کامنت ریپلای شد
??

واقعا سونی به دوربین دوگانه نیاز داشت.

احتمالا گوشی خوبی بشه، به شرطی که یک طراحی شکیل داشته باشه.

نمیدونم اینکه میخواد از صفحه نمایش OLED استفاده کنه، درسته یا غلط. اما اگر بیخیال LCD بشه و بیاد سمت OLED معنیش چیه برای طرفداران LCD؟ کسانی که اصرار داشتن LCD بهتر از OLED.

ممکنه من تا موقع رونمایی این گوشی توی سایت نباشم که کامنت بذارم. ولی اینو از من داشته باشید، واقعا OLED ها تکنولوژی برتری دارن و بعدش خواهید دید که صفحه نمایش سونی چه خواهد شد.

MOAZEZ

همونطور که سونی تو LCD هیچ نقصی نداره تو OLED هم قطعا روی ایرادای این صفحه نمایش کار میکنه و یچیز بی نقص میده

دکتر رسول آریان

معزز جون خودت شوخی نکن!

50 ساله سامسونگ داره OLED میسازه، حالا که سونی میخواد OLED بسازه، شد رفع کننده نقایص OLED؟

احتمالا مشکل براش پیش آمده که میخواد بیاد سمت اولد ?

سونی با همین lcd صفحه ای داره که خیلیا ندارن حالا ببین oled چی بشه کاش از joled بهره ببرن

Mortazavi

داداش یبار جواب این حرف سراسر مغالطه شما رو دادم.

بخدا از شما بعید چنین حرفی.

نمایشگر های سونی هنوز هم کیفیت بیشتری از انواع اولد دارند ولی بهتر نیستند و وقت کوچ به اولد علیرغم میل باطنی من و خیلی از طرفدارای سونی رسیده

یه زمانی تنها مزیت اولد مصرف کمتر و اغراق در رنگ بود و سونی تو زی۲و۳ با گذاشتن سوپر ویوید بسیار بهتر ظاهر شد که ارزش کمی مصرف بیشتر رو داشت اما امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و امکاناتی مثل صفحه خمیده یا سنسور زیر نمایشگر یا دوربین زیر نمایشگر و… نیاز به اوولد دارند و از طرفی اولد هم به مرز پختگی رسیده و دیگه رنگ پیراهن پرسپولیس و بادران رو یکی نشون نمی ده

بنظرم ۲۰۱۸ بهترین زمان برای کوچ به آمولد یا پی اولد هست مگر اینکه امکانات اولد رو واسه تریلومینوس مهیا کنه

میدونم که شما اینها رو میدونی و سوالات برای مزاح بود⁦☺️⁩

دکتر رسول آریان

اگر بحث استفاده از انعطاف پذیری اولدها بود، خب اولدها که خیلی وقته قابلیت انعطاف پذیری خودشون رو نشون دادن. سامسونگ در سال 2013 گلکسی Round رو ساخت که صفحه نمایش منحنی داشت. سامسونگ در سال 2014 لبه منحنی اج رو در گلکسی نوت اج رونمایی کرد. الجی در سال 2013 و 2015 از صفحه نمایش اولد خمیده در G Flex و G Flex 2 استفاده کرد.

پس اگر بحث صفحه خمیده و منعطف باشه، اولد امتحان خودش رو چندین سال پیش پس داده.

اینکه اپل برای بهترین پرچمدارش میاد سراغ اولد، اینکه سونی برای بهترین پرچمدارش میاد سراغ اولد، فقط یک معنی داره. اینکه اولدها بهترن.

بله، کسی منکر این نیست که اولدهای اولیه مثل الان بودن. طبیعیه که هر سال پیشرفت میکنن. قطعا اولد گلکسی S2 مثل اولد گلکسی S9 نیست. اینو همه قبول دارن. اما کدوم کمپانی ها در طی این سال ها اولد رو توسعه و گسترش دادن؟ قطعا سامسونگ و الجی. یعنی کره جنوبی. پس وقتی که میگین سونی پدر تکنولوژیه و غیره و باقی شرکت ها رو متهم میکنید به کپی کاری، اینجا کاملا معلومه که پدر صفحه نمایش OLED کدوم کمپانیه. اگر این کمپانی های کره ای نبودن، که الان این غول ژاپنی داشت همچنان با صفحه نمایش های LCD ژاپن دیسپلی سر و کله میزد.

اما سوال مهم پایانی. آیا صفحات نمایش OLED به حد قابل قبولی از کیفیت رسیده اند؟ اگر پاسخ شما بله است، پس باید بپذیرید که صفحه نمایش گلکسی S9 عالی است. اما اگر پاسخ شما خیر است. پس چرا اپل و سونی به این از صفحات علاقه مند شده اند؟ پس حتما عالی هستن که این دو کمپانی به سمت اولدها در حال کوچ کردن هستن.

البته آقای معزز قطعا جواب سومی هم برای سوال من داره. مثل کامنت بالایی، حتما میگه:

“صفحه نمایش های اولد سامسونگ و الجی مشکل دارن ولی صفحه نمایش اولد XZ2P بهترین صفحه نمایش دنیا میشه”

اصلا بیخود این همه تایپ کردم، چون خدایی چه ارزشی داره که من بخوام ثابت کنم این چیزا رو. چون سونی اصلا رقیب سامسونگ نیست در زمینه تولید و فروش و کسب درآمد موبایل هاش، چه در ایران و چه در دنیا. نمیدونم این نسل طرفداران سونی وقتی میبینن سونی بخش لپتاپ رو تعطیل میکنه، تولید تبلت رو متوقف میکنه، تولید ساعت هوشمند رو متوقف میکنه، یه لحظه فکر نمیکنن که چرا؟ وقتی که آمار فروش موبایل های سال 2017 این کمپانی میشه کمترین تعداد فروش در طی هفت سال اخیر، فکر نمیکنن چرا؟ به نظرم موبایل های سونی فقط یه تعدادطرفدار ایرانی داره که عضو اکسپرین هستن و یه تعداد هم توی خود ژاپن و یه جمعیت محدودی هم در چند نقطه از جهان. کاری ندارم کیفیت موبایل هاش خوبه یا بد. ما میگیم اصلا عالی. ولی اینو هر کارشناس حوزه تکنولوژی میدونه که وضع سونی در بخش موبایل خوب نیست و با چنگ و دندون داره ادامه میده. آیا موبایل های سال 2017 سونی بد بودن؟ از نظر شماها که عالی بودن. خب چرا این موبایل های عالی نتونستن سونی رو نجات بدن؟ چرا وقتی که به نمودارهای سه ماهه اول، دوم، سوم و چهارم 2017 نگاه میکنیم، ستون های نمودارها انقدر پایین هستن؟ امسالم ممکنه گوشی های خوبی بسازه و از نظر شماها محشر باشه. ولی پایان سال 2018 معلوم میشه که سونی میتونه همچنان ادامه بده یا خیر.

Mortazavi

البته جمله آخرم و اول این cm با لحن شوخی طور و دوستانه بود و خارج از این بحث ها اطلاعات شما ستودنیه و مخصوصا پست هایی که گذاشتید بسیار مفید و کاربردی بوده رسول خان

دکتر رسول آریان

نه مشکلی نیست.
قربان شما.

Mortazavi

بنظر من همینxz2 هم پرچمدار شایسته ایه و سونی نشون داد بجای بازی با اعداد دنبال کیفیته فقط مشکل این گوشی سلفی ضعیف و نبود optical image stablization هست که ای کاش این گوشیois داشت چون صفحه 4k oled و دوربین دوگانه این گوشی رو میبره تو کلوپ ۱۰۰۰دلاری

دکتر رسول آریان

نقل قول از GSM Arena در مورد XZ2:

Chubby and slippery

No 3.5mm audio jack

The selfie camera has been downgraded

Capturing slow-mo videos is rather difficult

Camera lacks OIS, while the Intelligent Active Steady Shot stabilization is still limited to 1080p@30fps videos

اهمیتی هم نداره که من یا شما یا دیگران چه نظری دارن. موارد بالا رو از یک سایت معتبر نقل قول کردم. گزینه چاق لغزنده رو اول همه نوشته، چون به نظرش از بقیه مهمتر بوده.

s.p.a.r.r.o.w

بله همون جی اسم ام هم اینارو درباره xz2 گفته :

New, more modern-looking design, still IP65/IP68 certified
Trendy new 18:9 display with BT.2020 HDR support.
Very good battery life
Louder and clearer stereo speaker system – complete with the unique Dynamic Vibration System
The new Snapdragon 845 is a number-crunching beast.
Sony’s 19MP Motion Eye camera is back and is now even better
1080p 960fps videos and the HDR BT.2020 videos in 4K and 1080p, at 24 fps are unique propositions
که البته واسه دیدنش چشم بینا می خواد!

vahid1370b

سونی اسم پرمیوم بهتره تا پرو
ب نظرم سونی پرو رو ی گوشی با قلم ارائه کنه شاید جذابیت داشته باشه
ولی منم مثل بقیه از پرمیوم یا پرو جدید
دوربین کم نویز،وزن کمتر نسبت ب xz2
و رم 6 من خیلی ب دوربین دوگانه علاقه ندارم ولی بودنش بهتره تا نبودش
دوربین فاکتور مهمیه تو این روزها

hamid reza

امیدوارم گوشی دلپسندی از آب دربیاد

Saeed393

تنها دلیلی که منو میتونه مجاب کنه وجود انتن 5g میتونه باشه
دلیلشم اینکه حداقل چند سال از گوشی کار میکشم از یه طرف دیگه از نت موبایل همیشه استفاده میکنم چون نت adsl نداریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)