حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا می توانیم گوشی هوشمند خود را شب تا صبح به شارژر متصل کنیم؟

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، ترفندهای تلفن‌همراه

بدن ما نیاز به استراحت کافی دارد. زمانی که شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم، بدن انرژی لازم را کسب کرده پس چرا اجازه ندهیم که گوشی هوشمندمان نیز در طول شب استراحت کند؟ شاید یه زمانی بود که می‌گفتیم به دلیل مدت زمان بالای شارژ دستگاه بگذاریم از شب تا صبح گوشی متصل به شارژ باشد اما در دوران فعلی که در بد‌ترین حالت یک ساعت و نیم یا نهایت دو ساعت طول می‌کشد واقعا هیچ نیازی به اتصال دستگاه در طول شب تا صبح نیست البته این را نیز در نظر داشته باشید که به صورت نرم افزاری زمانی که باتری دستگاه به ۱۰۰ درصد می‌رسد، از شارژ دستگاه جلوگیری خواهد شد اما این تمام ما جرا نیست. در ادامه همراه باشید.

برای شما گفتیم که به صورت نرم افزاری جلوی شارژ دستگاه گرفته خواهد شد اما هنوز قابلیت کنترل گرمای دستگاه وجود ندارد. به زبانی دیگر هنگامی که دستگاه به شارژر متصل است، درست است که شارژ نمی‌شود اما به وضوح می‌توان دید دستگاه که در حال گرم شدن است. همین گرم شدن باتری باعث صدمه‌هایی می‌شود که به مرور مجبور به تعویض باتری خواهید شد.

مخصوصا در زمانی که گوشی شما در قاب قرار دارد یا بر روی آن چیزی وجود دارد که جریان هوا بر قرار نیست، با گرم شدن، شما از کامل شدن ظرفیت باتری جلو‌گیری می‌کنید. برای مثال زمانی که دمای باتری شما به ۴۰ درجه می‌رسد پس از یک سال تنها ۶۵ درصد باتری در حال استفاده است و به شما شارژ ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. یعنی شما فکر می‌کنید که ۱۰۰ درصد شارژ شده است اما ظرفیتی که در حال استفاده هستید، ۶۵ درصد باتری است. اگر دما به ۶۰ درجه برسد فقط بعد از سه ماه باتری شما ۴۰ درصد از ظرفیت خودش را از دست می‌دهد.

اطلاعات به دست آمده توسط آزمایش‌های مختلف این را نشان می‌دهد که بهترین حالت نگه داشتن باتری در بین حالت ۴۰ تا ۸۰ درصد است که می‌تواند عمر باتری بسیار خوبی را برای شما در طولانی مدت داشته باشد. بهترین حالت زمانی است که برای صرف شام می‌روید می‌توانید مدتی دستگاه را در شارژ قرار دهید! در هر صورت گذاشتن دستگاه از شب تا صبح اصلا کار درستی نیست و به دستگاه لطمه وارد می‌کند. حالا اگر شما آیفون هم داشته باشید، دیگر بد تر! سرعت دستگاه هم کمتر خواهد شد.

 

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir shar

نوت۳ که داشتم تو شارژ کسی جرعت دست زدن بهش رو نداشت انقد داغ میشد خخخ تخم مرغ روش میشکستی نیرو میشد!!
ولی در کل گوشی های جدید گرم هم نمیشن خیلی خوبه. گاهی اوقات با نوت۸ تو شارژ کار میکنم بدون هیچ گرمایی

Pouya

ترنجی دوتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدین (1.من اخر نفهمیدم بهترین حالت برای باتری بعد از اینکه گوشی رو میخریم چیه؟یکی میگه شب تا صبح بزن شارژ یکی میگه نیاز نیست بزن صد شد درش بیار یکی میگه اصلا نزار شارژ با گوشی کار کن شارژش که تموم شد بزن شارژ یکی میگه با گوشی کار کن 10 درصد که رسید بزن شارژ:/؟2.بالاخره فست شارژ عمر باتری رو کم میکنه یا نه؟ کلا هیچ صدمه ای نمیزنه هنوز این مورد برای خیلیا حل نشدس بعضیا میگن اسیب میزنه بعضیا میگن نه)

mega08

چندتا مورد . این که ی باور قلطه بین بعضی فروشندگان بی سواد جا افتاده دلیلشو هم نمیدونن.(خودم تو بازار موبایل مشغولم)
این که میگن بزا باتری شارژ شه بعد بکشش یا بزا شارژش تموم شه بعد بزا فول شه . مربوط به باتری های قدیمی و گوشی های غیر هوشمند بود. ک مسیر جریان برقو قطع نمیکردن. ابنم ک اول خرید چنین چیزی میگفتن انجام بدید. ی چیزی بود ک از نظر علمی درس حسابی ثابت نشده . ک بعضی های میکن باعث فرش شدن سلولای باتری میشه ک چرته.

مورد دوم. انقد ک رحم میدی به خودت اینجا تایپ میکنی . همینو ی گوگل کنی . متوجه میشی لازم نیست انقد اینجا سوال بپرسیو جواب نگیری .
موفق باشی

Peiman

مختصر و مفید
ممنون

Mohammadsoly

شاید گوشیای دیگه نتونن ولی من سونی ایکس زد1 دارم خیالم راحته با تکنولوژی جدید سونی تا صبح گوشی بزن شارژ خیالت راحته کنترل هوشمند شارژ باعث میشه وقتی باطری پر شد دیگه شارژ نشه فکر کنم اسمش qnovo

Pouya

دوست عزیز مقاله رو کاش میخوندید ( البته این را نیز در نظر داشته باشید که به صورت نرم افزاری زمانی که باتری دستگاه به ۱۰۰ درصد می‌رسد، از شارژ دستگاه جلوگیری خواهد شد اما این تمام ما جرا نیست. در ادامه همراه باشید.

برای شما گفتیم که به صورت نرم افزاری جلوی شارژ دستگاه گرفته خواهد شد اما هنوز قابلیت کنترل گرمای دستگاه وجود ندارد. به زبانی دیگر هنگامی که دستگاه به شارژر متصل است، درست است که شارژ نمی‌شود اما به وضوح می‌توان دید دستگاه که در حال گرم شدن است. همین گرم شدن باتری باعث صدمه‌هایی می‌شود که به مرور مجبور به تعویض باتری خواهید شد.) درسته شارژ قطع میشه همه گوشی ها میشه نه فقط سونی ولی گرما رو نمیشه کنترل کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....