حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس ذنفون 5 (Zenfone 5) بدل آیفون X با مشخصات و قیمت جذاب

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | ایسوس، برترین‌های ترنجی

شایعات متفاوتی درباره ایسوس ذنفون 5 می شنیدیم و تقریبا می توان گفت پیش از عرضه رسمی گیج شده بودیم! امروز رسما ایسوس ذنفون 5 (Zenfone 5)‌ معرفی شده و مشخصات و طراحی جذابی دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این میان رده ایسوس که نسخه پرچمدارطورتر (!) هم دارد، صحبت کنیم.

ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5)

ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5)

اولین موردی که درباره ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5) باید درباره آن صحبت کنیم نمایشگر این دستگاه است! همانطور که می بینید لبه بالا همانند آیفون X طراحی شده و جالب تر آن که پنل نمایشگر ایسوس ذنفون 5 از نوع IPS است نه OLED! نسبت تصویر آن 19:9 بوده و چیزی است که انتظار آن را نداشتیم در حقیقت اما کیفیت آن خیلی خوب ارزیابی شده است. جالب تر اینکه نسبت نمایشگر به بدنه ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5) بیش از 90٪ است که این یک رکورد بسیار خوب برای دستگاهی در این رده قیمتی است. ابعاد نمایشگر 6.2 اینچ و رزلوشن آن 2246*1080 است.

نسبت نمایشگر به بدنه ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5) بیش از 90٪ است

پس از نمایشگر به دوربین ها می رسیم، جایی که ایسوس یک دوربین دوگانه برای دوربین اصلی ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5) در نظر گرفته که عملکرد محبوب این شرکت یعنی دوربین دوم فوق عریض 120 درجه (همانند الجی جی 6) را ارایه می کند و دیگر خبری از عکاسی تله نیست! دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با اندازه هر پیکسل 1.4 میکرومتر و f/1.8 است که لنز 24 میلی متری دارد و عملکرد قابل توجهی را ارایه خواهد کرد. دوربین دوم 12 میلی متری، گشودگی دیافراگم f/2.0 و رزلوشن آن 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل و با f/2.0 عرضه می شود.

دوربین ایسوس ذنفون 5

دوربین ایسوس ذنفون 5

جنس بدنه شیشه ای-آلومینیومی است که برای موبایل های این دوره به یک موضوع معمول تبدیل شده است. وزن 155 گرمی آن کاملا شایسته تقدیر است و به صورت کلی می توان گفت ایسوس در طراحی ذنفون 5 با باتری 3300 میلی آمپری عملکرد عالی داشته است. به خصوص اگر به ضخامت 7.9 میلی متری آن توجه کنید و سپس مشخصات اکسپریا ایکس زد 2 (باتری 3180 میلی آمپری، نمایشگر 5.7 اینچی، ضخامت 11.1 میلی متری و وزن 198 گرمی) تا اصل مهندسی ایسوس را درک کنید!

ایسوس ذنفون 5

ایسوس ذنفون 5

مشخصات سخت افزاری ایسوس ذنفون 5 (Asus Zenfone 5) در رده پرچمدار نیست، چیپست اسنپدراگون 636، 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم خواهد داشت. البته نسخه ای از ایسوس ذنفون 5 به نام ذنفون 5 زد (Zenfone 5z) وجود خواهد داشت که با چیپست اسنپدراگون 845، حافظه رم تا 8 گیگابایت و حافظه داخلی تا 256 گیگابایت ارایه می شود. همچنین از نظر صوتی (بلندگو) تعاریف ویژه ای از ایسوس ذنفون 5 شنیده می شود.

سیستم عامل ایسوس ذنفون 5 اندروید 8 است و رابط کاربری ZenUI 5 این شرکت بهره های زیادی از هوش مصنوعی (AI) در بخش های مختلف برده است. از جمله این موارد می توان به استفاده در دوربین، بهینه سازی بازی ها،‌ نمایشگر و حتی بلندی صدای زنگ اشاره کرد. ایسوس از Zenmoji هم که احتمالا حدس می زنید در چه باره ای باشد (!) رونمایی کرده است.

حدود قیمتی ایسوس ذنفون 5 زیر 500 دلار خواهد بود که برای چنین مشخصات و طراحی کاملا وسوسه برانگیز به نظر می رسد، نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کسایی که طراحی آیفون 10 رو دوس دارن و با آی او اس مشکل دارن بهترین گزینه با بهترین قیمته البته مدل زد از همشون بهتر و قویتره

ahmad

قطعا مدل زد رفت تو گزینه های خریدم

دکتر رسول آریان

موافقم باهات 100%

Pouya

عالیه ! فقط با رابط کاربری ایسوس کنار نمیام

علی شیخ زاده

گوشی خوبیه نسبت ب قیمتش

بالاخره خبرش رو گذاشتید بعد از تقریبا 22 ساعت! گوشی به این نازنینی حیف بود ازش گفته نشه. مدل Z این گوشی خیلی خوبه.

فکر کنم زیر 2 میلیون میشه مدل Z رو خرید. چیپست 845 روش داره، خیلی خوبه.

شاید این تنها تقلیدی از آیفون ایکس باشه که اصلا از تقلیدش بدم نیومد. به خود خودشون گفتن صفحه این مدلی تبدیل به ترند شده و چون دیدیم استقبال مردم خوب بوده، این مدلی زدیم.

ahmad

واقعا زیر دو میلیون باشه قطعا میخرم فقط یه کوچولو از باتریش میترسم

Rog_Pc_Gamer

اقا سینا پوشش بده

Most notable among the screen’s many highlights is its improved color accuracy. DisplayMate lauds the S9’s support and high level of execution of multiple color gamut standards, like DCI-P3, RGB and sRGB, and has awarded Samsung with a rating of “Visually Indistinguishable from Perfect” in this department. 

طبق گفته دیسپلی میت لقب بهترین صفحه نمایش از چنگال ایفون ۱۰ در اومد و به سامسونگ داده شد

علی شیخ زاده

چه فایده وقتی اساتید میگن جیره خوره?

Peiman

دو نکته رو بگم که طراحی فوق العاده بهتر میکرد . یکی همون حاشیه پایینی که مثل کناری ها باید میشد . یکی هم شیشه پشتی که ترجیح میدادم یه شیشه ساده براق باشه . اینطوری فوق العاده میشد

Mortazavi

منی که آیx رو زیباترین طراحی میدونم (به جز برآمدگی دوربین) واقعاً وسوسه شدم

البته ترجیح میدادم نسخه ای با پردازنده اسنپ۶۶۰ داشت چون ۶۳۶ گرافیک قوی مدارهای و نسخه ۸۴۵ با حافظه ۲۵۶ هم احتمالاً قیمت بالایی داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)