حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا رجیستر کردن گوشی موبایل هزینه دارد؟

یکی از بحث های داغ این روزهای بازار موبایل طرح رجیستری است و اگر شما هم تصمیم به خرید موبایل جدید داشته باشید، احتمالا این طرح سبب نگرانی شما شده است. این نگرانی صرفا به دلیل عدم آگاهی است و اگر کمی آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید، دچار فریب در بازار نخواهید شد. یکی از بزرگترین سوال هایی که برای کاربران وجود دارد این است که آیا رجیستر کردن گوشی موبایل هزینه دارد؟ هنگام خرید موبایل جدید آیا باید هزینه اضافی به فروشنده پرداخت کنیم؟ آیا طرح رجیستری تاثیری بر روی قیمت گوشی های موبایل خواهد داشت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه صحبت کنیم.

در پاسخ به این سوال که آیا رجیستر کردن گوشی موبایل هزینه دارد باید به صورت خلاصه و صریح گفت خیر! در طرح رجیستری تا کنون برندهای مختلفی از جمله، اپل، بلک بری، موتورولا، گوگل، ال جی، نوکیا (از 19 اسفند)، هوآوی (از 19 اسفند)، سونی (از 26 اسفند) و تکنو (از 26 اسفند) شامل شده اند و در آینده برندهایی که سهم بیشتری از بازار دارند نیز به این لیست افزوده خواهد شد.

موضوع مهمی که شما باید بدانید عدم نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای به فروشنده برای رجستر کردن گوشی موبایل است.

اما چطور باید فهمید موبایلی که می خریم در طرح رجیستری ثبت شده است یا نه؟ تا پیش از این کاربران هنگام خرید گوشی تلفن همراه مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام می‌کردند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قاچاق نبودن گوشی، آن را خریداری می‌کردند و در حال حاضر نیز کاربران هنگام خرید گوشی باید حتما دقت کنند که علاوه‌بر استعلام IMEI، روی جعبه یا کارت گارانتی کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.

ما نحوه چک کردن رجیستری گوشی موبایل در سامانه همتا (#۷۷۷۷*) را پیش از این در ترنجی آموزش داده ایم که ویدیو آن را می توانید از پست زیر ببینید:

روش چک کردن طرح رجیستری موبایل و تبلت

امیدواریم که این راهنما کمک کوچکی در خرید بدون دردسر شما داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قطعا هزینه داره. الکی کلی پول بابت گمرک و مالیات بر ارزش افزوده میگیرن. معلومم نیست این پول ها کجا میره. شفاف سازی نمیکنن!

Peiman

رسول جان کدوم کارشون درست بوده که این دومیش باشه!

Peiman

یکی دو سالی میشه میخوان این طرح اجرایی کنند اما هر بار تاریخ جدیدی اعلام می‌کردند تازه هنوز که هنوزم کاملا اجرا نشده این طرح . ماشاالله به مدیریتشون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)