حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی ارزان با دوربین دوگانه به لطف حسگر ISOCELL Dual به زودی بیشتر خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

پنج سال پیش تر زمانی که اولین بار آیفون 5 اس (iPhone 5S) یک موبایل با حسگر اثرانگشت موفق در سطح وسیع بود و تازه دیگر شرکت های اندرویدی تا سال 2014 و 2015 روی پرچمدارهای خود از حسگر انگشتی با قدرت آن رونمایی کردند کمتر کاربری فکر می کرد که حدودا 80٪ مدل های موبایل هوشمند تولید شده در سال 2017 دارای این امکان ویژه باشند. حالا ترندهای دوربین دوگانه و نمایشگر کم حاشیه نیز به همین شکل هستند، کمتر کسی فکر می کند که گوشی های ارزان به چنین امکاناتی مجهز شوند اما حقیقت این است که اگر از روال پیشرفت طبیعی فناوری بگذریم، شرکت ها برای فروش بهتر هم که شده سعی می کند مشابه آن را در دستگاه های ارزان قیمت پیاده کنند. امروز خبری رسمی از سامسونگ منتشر شده که می گوید گوشی ارزان با دوربین دوگانه به لطف حسگر ISOCELL Dual به زودی بیشتر خواهد شد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتر کسب کنیم.

حسگر تصویر ISOCELL Dual

حسگر تصویر ISOCELL Dual

سامسونگ امروز از پلتفرم نرم افزاری و سخت افزاری ویژه خود برای تجربه “کامل” دوربین دوگانه روی موبایل های ارزان رونمایی کرد. به لطف این پلتفرم علاوه بر قرار گرفتن سخت افزار دوربین دوگانه روی موبایل های ارزان تر، این دستگاه می توانند از تجربه عکاسی در شرایط نوری ضعیف و عکاسی بوکه یا اصطلاحا پرتره بهره ببرند. باید توجه داشته باشید که این یعنی لنز دوم مشابه لنز اول است، پس توانایی عکاسی تله یا فوق عریض ندارید اما به لطف پردازش تصویر بهتر می توانید عکاسی در شرایط نوری ضعیف و دوباره فوکوس کردن (Refocusing) را نیز داشته باشید.

سامسونگ حسگر تصویر ISOCELL Dual را برای دوربین دوگانه فعلا به صورت دو ترکیب 13+5 و 8+8 مگاپیکسل در نظر دارد. با ترکیب 13+5 مگاپیکسل امکان عکاسی بوکه و فوکوس دوباره وجود خواهد داشت و برای عکاسی بهتر در شرایط نوری ضعیف از ترکیب 8+8 مگاپیکسلی استفاده می شود. در آینده نزدیک امکان دارد مکانیسم های دیگری نیز در نظر گرفته بشود.

گلکسی جی 7+

گلکسی جی 7+

در حال حاضر گلکسی جی 7 پلاس که 5 ماه پیش رسما معرفی شد، تنها موبایل غیر پرچمدار سامسونگ است که دوربین اصلی دوگانه دارد (البته گلکسی سی 8 که نسخه بازار چین همین دستگاه است نیز وجود دارد) و به جز آن گلکسی A8 2018 است که دوربین سلفی دوگانه دارد.

نظر شما چیست؟ دوربین دوگانه چقدر در خرید شما می تواند تاثیر داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

این یه سری جدید یا مثلاً در سری j معرفی میشه؟؟؟

Mortazavi

ارتباطی به سری جدید یا قدیم گوشی ها نداده

این یه حسگر دوربینه که احتمالا تولید انبوه میشه تو گوشی شرکت های مختلف و مدل های ارزان قیمت استفاده میشه

amir shar

خیلیم عالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)