حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سه گانه هوآوی پی 20 (Huawei P20) و زائده نمایشگر لو رفت

می دانیم که قطعا سال 2018 سالی هیجان انگیز در بخش دوربین موبایل خواهد بود. جذابیت این سال برای دوربین های موبایل این است که شرکت های مختلف “دید” مخصوص به خود را دارند و هر یک در جهتی گام برداشته اند که فکر کردن به آن مو به تن کاربر سیخ می کند! برای مثال ایده انقلابی دوربین چندگانه با لنز چرخان نوکیا و زایس را به یاد آورید و یا دیافراگم متغیر گلکسی W2018 سامسونگ و البته موضوع این مطلب، دوربین سه گانه هوآوی پی 20 (Huawei P20) که هنوز دقیقا مشخص نیست هوآوی دقیقا چه مکانیسیمی را برای آن در نظر گرفته باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دوربین سه گانه هوآوی پی 20 (Huawei P20) چه ظاهری خواهد داشت و آیا زائده نمایشگر واقعا در پرچمدار بعدی هوآوی وجود خواهد داشت؟

می دانیم که هوآوی در تاریخ 7 فروردین و پس از هیاهوی نمایشگاه MWC 2018 تصمیم دارد که از خانواده بعدی پرچمدار سری پی (Huawei Px) خود رونمایی کند. شایعات هنوز به توافق نرسیده اند که هوآوی نام نسل بعدی پرچمدار سری پی خود را چه چیزی انتخاب خواهد کرد اما یکی محتمل ترین حدس های هوآوی پی 11 (Huawei P11) یا هوآوی پی 20 (Huawei P10) است. به هر حال هر نامی که پرچمدار 2018 هوآوی داشته باشد یکی از مهم ترین شایعات پیرامون آن دوربین سه گانه است که نگاه های خیلی از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

در جدیدترین تصاویر لو رفته از قاب هوآوی پی 20 (Huawei P20) می بینیم که یک نوار کشیده عمودی در کنار دستگاه قرار دارد که 3 دوربین را به صورت ردیفی در کنار هم قرار داده است. پایین دوربین ها می توان دید که یک فلاش دوگانه و سیستم فوکوس لیزری وجود دارد اما متاسفانه از روی قاب نمی توان گفت که چه مکانیسمی برای دوربین سه گانه هوآوی پی 20 (Huawei P20) در نظر گرفته شده است. مشخص نیست که این دوربین سه گانه برای تمام اعضای خانواده هوآوی پی 20 برقرار باشد یا نه اما انتظار داریم حداقل یکی از آن ها با چنین سیستم دوربینی عرضه شود.

البته ما در ترنجی کمی بیشتر به تصاویر بالا دقت کردیم و همانطور که می بینید قاب خاکستری با زائده نمایشگر و بدون حسگر اثرانگشت دیده می شود اما در قاب مشکی با حسگر اثرانگشت جلوی دستگاه و بدون زائده تصویر. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که هوآوی پی 20 تصویر با قاب مشکی و هوآوی پی 20 پلاس (Huawei P20 Plus) تصویر با قاب خاکستری است!

دوربین سه گانه هوآوی پی 20

دوربین سه گانه هوآوی پی 20

به نظر منبع مطلب آنطور که از نمای بالا و پایین قاب هوآوی پی 20 (Huawei P20) مشخص است جایی برای جک 3.5 میلی متری صدا در نظر گرفته نشده است. روی لبه بالایی سوراخ نه چندان کوچکی دیده می شود که می تواند برای جک 3.5 میلی متری صدا باشد اما اگر آن را برای جک 3.5 میلی متری صدا خرج کنیم، جایگاه میکروفون دوم حذف نویز یا فرستنده مادون قرمز که پایه ثابت محصولات پرچمدار هوآوی است، کجا خواهد بود؟!

زائده نمایشگر هوآوی پی 20

زائده نمایشگر هوآوی پی 20

ما در ترنجی کمی کنجکاوی کردیم و با کمی تغییر در تصویر متوجه زائده نمایشگر هوآوی پی 20 پلاس (Huawei P20 Plus) نیز شدیم که می تواند موضوع قابل توجهی باشد. از دیگر موارد قابل استخراج می توان به حسگر اثرانگشت پایین نمایشگر و روی قاب جلویی برای هوآوی پی 20 (Huawei P20) اشاره کرد. می توان انتظار داشت که هوآوی پی 20 پلاس از سیستم تشخیص چهره سه بعدی شبیه به Face ID خود استفاده کند.

نمایشگر هوآوی پی 20

نمایشگر هوآوی پی 20

هنوز اطلاعات زیادی درباره هوآوی پی 20 (Huawei P20) مشخص نیست اما انتظار داریم در روزهای آتی هوآوی برای داغ نگاه داشتن بازار پیش از معرفی پرچمدارش، اطلاعات مدیریت شده ای را افشا کند! نظر شما چیست؟ فکر می کنید هوآوی با پی 20 بتواند آنقدری که خانواده میت 10 (Mate 10) موفق ظاهر شد، بازار را تحت تاثیر قرار بدهد؟ در نظر داشته باشید که این اولین نسل از پرچمدارهای خانواده P هوآوی است که با نمایشگر کم حاشیه عرضه خواهد شد و این فاکتور با اهمیتی برای تغییر نگاه ها به آن خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

اگه باز به کسی برنخوره، شکل دوربینش زشته.

Peiman

اگه دوربینش برآمده باشه واقعا به طراحی ضربه میزنه

Mortazavi

بعید میدونم برآمده باشه چون هوآوی حتی تو گوشی های زیر ۶.۵ میلیمتر هم دوربین هم سطح زده مگه اینکه چیز خاصی تو لنز و سنسورش باشه

mTAAHAAm

واقعا این تعداد دوربین ضروریه؟
باید دید چه ایده ای پشت دوربین سه گانه است؟

Mortazavi

به به

ایده جالبیه

ناچ و تشخیص چهره برای مدل پلاس که امیدوارم حاشیه پایین صفحه نداشته باشه

درمورد دوربین سوم هم دقت کنید که هوآوی قبل از سایرین بصورت گسترده سراغ دوربین دوگانه رفت و موفق هم بود

عجب اسفندی بشه، دوربین سه‌گانه هوآوی و دیافراگم متغیر اس۹ و فرمت جدید عکاسی سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)