حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماینینگ بیت کوین بدون اجازه کاربر در آپدیت مرورگر اپرا موبایل مسدود شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

یکی از راه هایی که سودجویان با آن بیت کوین استخراج می کنند توسط بدافزارهایی است که روی سایت آن ها قرار می گیرد و وقتی از وب سایت آن ها بازدید می کنید با درگیر کردن بخشی از منابع سخت افزاری دستگاه شما به ماینینگ بیت کوین می پردازند، قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود! خوشبختانه آپدیت مرورگر اپرا برای نسخه دسکتاپ 3 هفته پیش در مقابل ماینینگ بیت کوین بدون اجازه کاربر مقاوم شد و حالا خبری از عرضه آپدیتی مشابه برای مرورگر اپرا موبایل منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

ماینینگ بیت کوین بدون اجازه کاربر

ماینینگ بیت کوین بدون اجازه کاربر

اپرا یکی از قدیمی ترین مرورگرهای موبایل است که از زبان موبایل های جاوا تا کنون همیشه یکی از گزینه های خوب برای وبگردی بوده و هست. البته در سال های اخیر با افزایش توان پردازشی موبایل ها و هر چه بهتر شدن کروم یا سافاری می توان گفت که نیاز به مرورگر ثالث کمتر شده است اما مرورگر اپرا یکی از مرورگرهایی است که قطعا اگر صحبت از استفاده مرورگر توسعه دهنده ثالث باشد، اولین انتخاب است.

آپدیت نسخه موبایل این مرورگر پرطرفدار عرضه و مهم ترین ویژگی آن به صورت زیر توصیف شده است:

قابلیت جدید ضد ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده (از جمله بیت کوین) به صورت پیش فرض زمانی که قابلیت مسدود کردن تبلیغات در مرورگر شما فعال باشد، فعال خواهد شد. قابلیت مسدود کننده تبلیغات از قسمت تنظیمات قابل فعال سازی است و وقتی که این قابلیت فعال باشد در صورتی که وب سایتی بخواهد بدون اجازه کاربر به ماینینگ بپردازد به آن اجازه نخواهد داد.

اگر درباره مضرات ماینینگ توسط دستاگه شما بدون اطلاع‌تان تصور ندارید باید بگوییم که می تواند سبب افزایش استفاده از سخت افزار در درصد های متفاوت که گاها تا 100٪ هم می رسد شود که در نتیجه آن کندی و افزایش مصرف باتری را سبب خواهد شد. اگر دوست دارید بدانید که دستگاه شما در حال ماینینگ بدون اجازه ارز رمزنگاری شده هست یا نه می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بررسی در حال ماینینگ بودن دستگاه

البته خیلی به این وب سایت اتکا نکنید چون در دو بررسی پشت سرهم روی دستگاه ما بار اول گفت ناایمن هستید و بار دوم ایمن! البته که این صفحه با نیت دانلود مرورگر اپرا طراحی شده است اما به هر حال یک تست ساده می تواند دید خوبی به شما بدهد.

از چه مرورگری روی دسکتاپ یا موبایل خود استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)