حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت الجی برای گوشی موبایل با نمایشگر تاشو منتشر شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

پتنت های متعددی از شرکت های مختلف برای گوشی موبایل با نمایشگر تاشو یا تبلت با نمایشگر تاشو منتشر شده است. در این پتنت ها عموما یک دستگاه با نمایشگر بزرگتر را می بینیم که وقتی تا می شود به یک موبایل تبدیل می شود. پتنت الجی هم از این قاعده مستثنی نیست و با نگاه متمرکز تر بر موبایلی که می تواند باز شده و تبدیل به یک تبلت شود ارایه گشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به این پتنت الجی داشته باشیم.

الجی برای موبایل با نمایشگر تاشو خود دو پتنت ثبت کرده است که البته تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. ابتدا اجازه بدهید که اشاره کنیم خطوط صاف و بدون بریدگی مرزهای اصلی دستگاه هستند، خطوط با بریدگی کلیت شمایل آن را مشخص می کنند و خطوط با نقطه چین جز پتنت به حساب نمی آیند.

بسیار خوب، پتنت اول را که در تصویر بالا می بینید با دید یک موبایل طراحی کرده اند که می تواند باز شود و به یک دستگاه با نمایشگر بزرگتر که لزوما تبلت هم نیست، تبدیل شود. می گوییم لزوما تبلت نیست چون نسبت تصویر آن عجیب و غریب است. اگر درباره دایره پایین نمایشگر سوال دارید باید بگوییم ما هم مثل شما و منبع مطلب درباره ان اطلاعی نداریم اما دایره پشتی مشخصا مربوط به دوربین است. زمانی که دستگاه بسته است روی نمایشگر اطلاعات ضروری نمایش داده می شود.

پتنت دوم اما شبیه به همان پتنت اول بوده و با این تفاوت که گویی روکشی روی قاب پشتی وجود دارد که هنگام بسته شدن دستگاه کمی کنار می رود و بخشی از نمایشگر دیده می شود که برای نشان دادن اطلاعات ضروری است. همچنین خبری از دایره زیر نمایشگر نیست.

تا کنون می دانیم که طبق شایعات گوشی سامسونگ Galaxy X با نمایشگر تاشو 7.3 اینچی در نمایشگاه CES 2018 به صورت محرمانه رونمایی شده است و یک ماه پیش نیز پتنت مایکروسافت برای سرفیس فون با نمایشگر تاشو منعطف در ترنجی منتشر شد. هنوز فرم فکتور مناسب برای گوشی موبایل تاشو با نمایشگر منعطف به یک جامعیت کامل نرسیده است اما انتظار داریم اواخر سال جاری یا اوایل سال آتی شاهد رونمایی رسمی شرکت های مذکور از دستگاهی با این مشخصات باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این اتفاق رخ بدهد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

شبیه پتنت مایکروسافت . تا معرفی نشه نمی‌شه نظر قطعی داد

Mortazavi

به نظر من پتنت اول الجی بهترین راه ممکن برای گوشی تاشوعه و اگه بتونه زودتر از سامسونگ معرفیش کنه بازم مثل گوشی های منعطف میتونه اولین باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)