حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واتس اپ بیزنس (WhatsApp Business) به صورت رسمی در بازارهای محدود و فعلا برای اندروید عرضه شد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

راتباط با مشتری یکی از مهم ترین مواردی است که در کسب و کار باید رعایت شود. کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ تلاش می کنند تا این ارتباط را به بهترین شکل مدیریت کنند و تا کنون شاید دید تلگرام برای کسب و کارهای مختلف با ارایه کانال بسیار جامع تر از هر تجربه کاربری دیگری باشد. واتس اپ اما به عنوان یک پیام رسان با بیش از 1.3 میلیارد کاربر فعال ماهانه که بزرگترین در دسته بندی خود است تلاش دارد تا برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ به گزینه مفیدترین تبدیل شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره واتس اپ بیزنس (WhatsApp Business) که به صورت رسمی در بازارهای محدود و فعلا برای اندروید عرضه شده است بیشتر صحبت کنیم.

واتس اپ بیزنس

واتس اپ بیزنس

این ظاهر واتس اپ بیزنس است! به صورت کلی نام کسب و کار شما، یک تصویر پروفایل، زمان باز بودن، وب سایت، دسته بندی، توضیحات، آدرس و شماره تلفن عمومی قابل تنظیم است اما این تمام قابلیت های واتس اپ بیزنس نیست. شما می توانید این برنامه را به شکلی تنظیم کنید که برای سوالات یا پیام های متداول، جواب های از پیش آماده داشته باشید تا سریع تر به آن ها پاسخ دهید. حتی زمانی که مشغول هستید و نمی توانید پاسخ پیام ها را بدهید برخی پیام ها با جواب مشخص (مثلا در پاسخ اولین پیام که عموما سلام است) پاسخی را به صورت خودکار ارسال کند.

همچنین طبق عادت فیس بوک که برای اینستاگرام نیز ارایه شده است، شما می توانید آمار فعالیت های خود (INSIGHTS) را نیز مشاهده کنید. این آمار شامل تعداد پیام هایی که به صورت موفق ارسال شده، به دست مخاطب رسیده (دلیور) و خوانده شده است، می شود. نمونه مثال های بالا را می توانید در تصاویر زیر ببینید:

در حال حاضر درباره قابلیت بسیار کلیدی و مفید “کانال” هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و مشخص نیست که واتس اپ بخواهد چنین قابلیتی را هچون تلگرام عرضه کند یا خیر. واتس اپ بیزنس فعلا در بازارهای اندونزی، ایتالیا، مکزیک، بریتانیا و ایالات متحد امریکا بر روی پلتفرم اندروید در دسترس است. واتس اپ به مرور زمان حساب کاربری کسب و کارهای مختلف را تایید خواهد کرد و همانند تصویر زیر شاهد تیک سبز برای آن ها خواهید بود، چیزی شبیه به تیک آبی اینستاگرام:

اکانت رسمی واتس اپ بیزنس با تیک سبز

اکانت رسمی واتس اپ بیزنس

نظر شما درباره قابلیت جدید واتس اپ بیزنس چیست؟ هر چند این قابلیت هنوز برای بازار کشور ما فعال نیست اما فکر می کنید در آینده بتواند مفید باشد یا همان کانال تلگرام می تواند ابزار کاربردی تری باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

کلمه اول ارتباط نوشتید راتباط

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)