حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام مخرب آیفون با ChaiOS دوباره بازگشته و می تواند موبایل شما را ری استارت کند

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

یک باگ امنیتی دیگر در iOS کشف شده که باعث می شود شخصی مردم آزار بتواند به راحتی ارسال یک پیام مخرب آیفون معروف به ChaiOS را به موبایل نازنین شما آن را کاملا فریز یا اصطلاحا هنگ کند و حتی سبب ری استارت آن شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با پیام مخرب جدید آیفون آشنا شویم.

پیام مخرب آیفون

پیام مخرب آیفون

همانطور که در توییت بالا می بینید، باگ جدید iOS که به آن ChaiOS (!) می گویند سبب می شود با ارسال پیام مخرب آیفون به صورت پیامک یا همان اس ام اس به یک موبایل اپل سبب هنگ کردن و ری استارت آن شود. متن پیام مخرب جدید آیفون از قرار زیر است:

http://iabem97.github.io/chaiOS

لطفا این موضوع را برای مقاصد بد استفاد نکنید و بدانید اگر چنین پیامکی برای شما ارسال شد و آیفون تان هنگ کرد خیلی نگران نباشید. از آنجا که پیش نمایش لینک به صورت خودکار انجام می شود و حتی نیازی نیست شما روی لینک کلیک کنید تا دستگاه به وضعیت فریز درآید، می تواند آزاردهنده تر باشد.

باگ ChaiOS برای سیستم عامل های iOS 10 تا iOS 11.2.5 بتا 5 موثر است اما در بتا 6 مشکل برطرف شده است. با ارایه رسمی آپدیت iOS 11.2.6 باگ ChaiOS برطرف خواهد شد.

برای شما تاکنون پیام مخرب آیفون ارسال شده است؟ نظر شما درباره مشکلات امنیتی اخیر iOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

فکر کن چایی باعث بشه گوشیت ریبوت بشه!

Pouya

ترنجی شرمنده کامنتم بی ربطه ولی یه سوال دارم بخش طنزنامه تموم شد ؟ دیگه ادامه نداره؟ از اخرین طنز نامه خیلی وقته میگذره فک میکنم نه تنها برای من برای همه کاربرا جذاب بود امیدوارم ادامه بدین 🙂

Peiman

برا مردم آزاری حرف نداره???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)