حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هسته پردازش هوش مصنوعی (NPU) سامسونگ احتمالا با گلکسی نوت 9 ارایه شود

نوشته

6 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اکثر تولیدکننده های چیپست موبایل دیر یا زود بحث پردازش هوش مصنوعی را در تولیدات خود به شکل ویژه قرار خواهند داد. هوآوی و اپل از اولین شرکت هایی هستند که این فناوری را در چیپست های خود به کار بستند. چیپست کایرین 970 و اپل A11 بایونیک با هسته پردازش هوش مصنوعی (NPU) عرضه شده اند اما سامسونگ و کوالکام هنوز چنین پردازنده ای ندارند. حال به گوش می رسد که سامسونگ می خواهد برای پرچمدار نیمه دوم 2018 خود یا همان گلکسی نوت 9 چنین هسته پردازشی با چیپست خود بیاورد! در ادامه با ترنجی باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

طبق ادعای منابعی در کره جنوبی، سامسونگ در حال حاضر به سطح فناوری اپل و هوآوری رسیده و به احتمال قوی در نیمه دوم سال 2018 پردازنده قوی تری را به بازار عرضه خواهد کرد.

گفته می شود که سامسونگ توسعه هسته پردازشی هوش مصنوعی NPU را از نیمه دوم سال 2017 شروع کرده و دلیل تاخیر در عرضه چیپست خود با این پردازنده می تواند همین باشد. شاید بپرسید این NPU چیست که همه درباره آن صحبت می کنند؟ با وجود این چیپست انقلاب بعدی یعنی عصر هوش مصنوعی بسیار سریع تر و کم مصرف تر می تواند روی موبایل های ما خودنمایی کند.

به نظر می رسد سامسونگ بخواهد در نمایشگاه MWC 2018 نمونه هایی از توانایی های هوش مصنوعی را به نمایش بگذارید اما مشخص نیست که این نمایش به صورت عمومی باشد یا از آن دسته رونمایی های پشت درب های بسته! ولی به صورت مشخص باید انتظار عرضه اولین موبایل سامسونگ با هسته پردازشی هوش مصنوعی NPU را در گلکسی نوت 9 داشته باشیم. البته طبق تجربه ما در ترنجی می توانیم به شما بگوییم این احتمال کم است و استفاده از هوش مصنوعی در پرچمدار بعدی سری گلکسی اس (Galaxy S) محتمل تر است. در این سال ها یک نوآوری خیلی خاص را عموما در سری گلکسی نوت ندیده این مگر اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 یا دوربین دوگانه گلکسی نوت 8. از آن جا که این تغییر باید در چیپست انجام شود، احتمال رونمایی از چیپست جدید برای گلکسی نوت 9 نیز کم است به خصوص که می دانیم گلکسی نوت 9 هم همچون گلکسی اس 9 با دو پردازنده اسنپدارگون 845 و اگزیوس 9810 عرضه خواهد شد که تغییر هر دو پردازنده خیلی محتمل نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هسته پردازشی هوش مصنوعی NPU در گلکسی نوت 9 دیده شود؟ چقدر به حضورش نیاز دارید یا فکر می کنید موثر باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

من حدس میزنم سیاست پارسال اجرا کنه .یعنی بزاره برا نوت که با سری اس تفاوت ها بیشتر باشه .سال گذشته دوربین دوگانه رو میتونست برای اس 8 بزاره اما اس 8 بدون دوربین دوگانه هم فروشش تضمین شده بود و تصمیم گرفت که دوربین دوگانه رو برای نوت بزاره.

mosayebso

امسال تفاوت سری اس با نوت چقدر زیاد میشه ????????????
سامسونگ احتمالا ب فکر اینه که نیمه دوم امسال فروش بیشتری رو تجربه کنه اما با این همه تغییراتی که نوت ۹ قراره ببینه قیمتش قراره چقدر باشه ????????

Peiman

بعید میدونم بخواد از 1000 دلار بیشترش کنه. مخصوصا اینکه شایعات میگن ایفون های امسال تا حدودی کاهش قیمت دارند.

Peiman

حدس من برای تغییرات نوت امسال:
احتمالا نمایشگر 4k
کاهش بیشتر حاشیه
سنسور اثر انگشت زیر صفحه
پردازنده هوش مصنوعی
احتمالا نسخه پایه 128
و یه سری بهبود های همیشگی
قبلا هم یه خبر منتشر شد که قلم بسیار کاربردی تر میشه

Peiman

بعید میدونم برا نوت9 اماده بشه یا حتی اگر اماده بشه خود سامسونگ تا زمان مناسب اینکارو نمیکنه

mosayebso

اون مورد فک نکنم برای نوت۹ امکان داشته باشه اقای عطائی اما چون اس۱۰ تغییر در طراحی داره پس احتمال اینکه اس۱۰ از این پتنت استفاده کنه هست

علی شیخ زاده

با این کار به نوت رسمیت بیشتری میده

ahmad

“گلکسی نوت 9 هم همچون گلکسی اس 9 با دو پردازنده اسنپدارگون 845 و اگزیوس 9810 عرضه خواهد شد” اگه npu با پردازنده 9810 همراه نشه قطعا نوت 9 با پردازندش 9810 نخواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)