حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ورک‌شاپ تربیت کارشناس HSE

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

HSE MS نظام واحدی است که صنایع برای یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای مدیریت این بخش پیشنهاد نمودند؛ که به دلیل پیوستگی و در هم تنیدگی این مقوله‌ها نظامی واحد به نام HSE تشکیل شد. در برخی صنایع نیز تضمين کیفیت نیز به این مجموعه اضافه گردید. استاندارد HSE روندی مدیریتی برای پوشش دادن نقاط ضعف ایمنی و بهداشتی یک مجموعه صنعتی است.

حرکت بسوی یکپارچه سازی نظامهای مدیریتی باعث بوجود آمدن مجموعه استانداردهای ISO گردید. پس از موفقیت مجموعه 9000 ISO سازمان جهانی استاندارد سازی بران شد تا در زمینه محیط زیست و ایمنی نیز استانداردی تهیه نماید. ارتباط بین HSE و مجموعه قوانین ISO یک مولفه دو سویه‌است و یک سازمان بدون استقرار نظام HSE قادر به پیاده کردن مجموعه استاندارد ۱۴۰۰۰و ۱۸۰۰۰OHSAS نخواهد بود از طرفی مجموعه استاندارد ISO باعث یکپارچه شدن مدیریت HSE و قابل ارزیابی شدن این مجموعه خواهد گردید.

نظام مدیریت HSE سعی در بهبود وضعیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست یک مجموعه دارد و مجموعه استانداردهای ۱۴۰۰۰و ۱۸۰۰۰ OHSAS الزاماتی رابرای این مقوله‌ها پیش بینی کرده‌است. طرح‌ریزی و داشتن برنامه‌ای مشخص و از پیش تدوین شده از شرط‌های SO است و مدیریت HSE را در شناسایی راه درست یاری می‌نماید. داشتن خط مشی زیست‌محیطی و ایمنی برای یک مجموعه افقهای دید را روشن می‌نماید و استقرار چرخه PDCA (طرح‌ریزی – انجام – بررسی – اقدام و بازنگری) باعث پویایی مجموعه و بهبود مستمر خواهد شد.

شناخت جنبه‌های مختلف کار از نظر HSE و حرکت به سوی بهبود مستمر از اهداف استاندارد کردن روش‌های اجرایی است. بعد از شناخت مجموعه و بررسی تحلیلی وضعیت موجود مدیریت باید سرسپردگی و تعهد خود را اثبات نماید و این اولین قدم در استقرار سیستم است؛ که بوجود آورنده خط مشی مجموعه‌است؛ و افق دید را مشخص می‌نماید. در مرحله طرح‌ریزی و مدون کردن فرایندها باید دقت شود و شاخصها که از مهمترین فرایند است به خوبی تشخیص داده شود که معیار درستی برای ارزیابی صحیح فرایند بوجود آورد.

لینک ورود به ثبت نام ورکشاپ

حیان آکادمیا، با ارائه بحث و سرفصل‌های کاملا صنعتی در زمینه HSE، سعی در تربیت و آموزش کارشناسانی توانمند در عرصه پیاده‌سازی این سیستم مدیریتی را دارد. جهت جلب نظر متقاضیان عزیز، قیمت این دوره نسبت به سایر دوره های مشابه، با بیش از 80 درصد کاهش قیمت برگزار می شود تا تمامی متقاضیان، امکان شرکت در این دوره را داشته باشند.

شش ساعت آموزش در این دوره در نظر گرفته شده است که در آن به سرفصل هایی که برخی از آن ها در زیر اشاره شده اند، پرداخته خواهد شد:
1 – آشنايي با مفاهيم و اصول دوره HSE
2 – آشنايي با سيستم مديريت HSE
3 – آشنايي با قوانين و مقررات HSE
4 – آشنايي با قوانين كار
5 – آشنايي با مسئوليت‌هاي حقوقي و قراردادي در خصوص HSE
6 – آشنايي با عوامل زيان‌آور محيط كار
7 – آشنايي با مخاطرات محيط كار و ارزيابي و كنترل ريسك‌هاي احتمالي
8 – آشنايي با الزامات محيطي و نحوه محافظت از محيط زيست
9 – آشنايي با شرايط اضطراري و نحوه واكنش و مقابله با آن‌ها
10 – آشنايي با سيستم صدور مجوزهاي كاري
11 – آشنايي با انواع حريق و نحوه مقابله با آن‌ها

مخاطبین دوره :
1- دانشجویان و فارغ التحصیلان تمامی مقاطع علوم پزشکی، مهندسی و محض
2- پیمانکاران و کارفرمایان مشغول در بخش های مختلف صنعت
3- علاقمندان به ایجاد کسب و کارهای تولیدی

به تمامی شرکت‌کنندگان، گواهی پایان دوره بین‌المللی همراه با کد یکتای پیگیری قابل استعلام با همکاری نهاد IQS انگلستان، اعطا می‌گردد. در صورت ایجاد هرگونه تغییر در زمان‌بندی، مکان و سرفصل‌ها، مراتب از طریق ایمیل و پیامک به شرکت‌کنندگان گرامی اعلام خواهد شد.

لینک ورود به ثبت نام ورکشاپ

به شرکت‌کنندگان این دوره، کد تخفیف 20 درصدی جهت شرکت در رویدادهای آتی حیان آکادمیا تخصیص داده خواهد شد. علاوه بر این؛ 15 درصد تخفیف جهت شرکت در این دوره به دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد تهران و نیز شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری کل کشور اختصاص داده شده است که متقاضیان عزیز می توانند با ارائه اسکن کارت دانشجویی معتبر یا معرفی نامه از شرکت های پارک (ممهور به مهر و امضای شرکت و مدیرعامل) و ارسال آن ها به ایمیل زیر، آن را دریافت و در زمان ثبت نام استفاده کنند.

REPFcompany@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا آرامیان