حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه آنر ۹ هواوی (Honor 9) با گلکسی اس 8

هوآوی Honor 9 شاید دستگاهی باشد که در رده قیمتی میان رده های لوکس بازار قرار بگیرد اما در حقیقت پرچمدار برند آنر (Honor) شرکت هوآوی است و مشخصات سخت افزاری پرچمدار نیمه اول سال 2017 هوآوی یعنی P10 را دارد. هوآوی پی 10 همزمان با گلکسی اس 8 معرفی شده و بد نیست که مقایسه ای داشته باشیم بین هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پس از آغاز مقایسه بین هوآوی آنر 9 و گلکسی اس 8 بد نیست بدانید هر دو دستگاه به صورت کامل در ترنجی بررسی شده اند و شما می توانید بررسی هر کدام از این دستگاه ها را صورت جداگانه و با دقت بیشتری از لینک های زیر مطالعه کنید:

نقد و بررسی هوآوی Honor 9 : اغفال کننده!

نقد و بررسی گلکسی اس ۸ (Galaxy s8): جوان

در این مطلب ما هر دو دستگاه را در 4 بخش اصلی طراحی، نمایشگر، عملکرد و دوربین با هم مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک از این دو می توانند انتخاب بهتری برای شما باشند.

طراحی

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

این دو دستگاه با وجود تفاوت های فراوان اما شباهت های زیادی نیز دارند. برای مثال در بخش طراحی از نظر وزن و ابعاد خیلی نزدیک بهم هستند. هوآوی Honor 9 با وزن 155 گرمی دقیقا هم وزن گلکسی اس 8 است، این در حالی است که نمونه هوآوی باتری 3200 میلی آمپری دارد که معنای 200 میلی آمپر حجم باتری ببیشتر است. از نظر ابعاد نیز هوآوی Honor 9 حدودا 0.5 میلی متر باریک تر از گلکسی اس 8 است. هر چند گلکسی اس 8 در این بین نمایشگر بزرگتری دارد اما به دلیل حاشیه کم نمایشگر این دستگاه می توان دید که حتی عرض این موبایل 5.8 اینچی از آنر 9 با نمایشگر 5.15 اینچ کمتر است و از در ارتفاع تنها 1.6 میلی متر بلندتر است. هوآوی این نمایشگر کم حاشیه را در Honor V10 اضافه کرده است اما ما در این مطلب روی آنر 9 و گلکسی اس 8 متمرکز هستیم.

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

هوآوی آنر 9 (Honor 9) و گلکسی اس 8 هر دو از بدنه شیشه ای-آلومینیومی فوق العاده لوکس و دوست داشتنی ساخته شده اند که حس لوکس بودن را به شما القا می کند. این دو دستگاه برخلاف آیفون X که بدنه شیشه ای با رنگ ساده دارد، رنگی براق دارند و این در نتیجه فرآیند چند مرحله ای ساخت این پوشش شیشه ای است. جالب اینکه سامسونگ و هوآوی از دو روش متفاوت برای انعکاس نور بهره برده اند که نتیجه براق بودن و شکل گرفتن طرح های جذاب تر روی بدنه آنر 9 است. اجازه بدهید با یک تصویر ماکرو این موضوع را بررسی کنیم.

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8 – سمت راست گلکسی اس 8 / سمت چپ هوآوی آنر 9

هوآوی سابقه چندانی در ساخت و تولید دستگاه های ضد آب ندارد اما هوآوی Mate 10 Pro اولین پرچمدار این شرکت چینی با گواهی مقاومت در برابر آب است. هوآوی Honor 9 متاسفانه ضد آب نیست اما گلکسی اس 8 این قابلیت را دارد. هر دو دستگاه از بلندگوی تکی، پورت USB Type C و جک 3.5 میلی متری صدا در لبه پایین بهره می برند. شاید برای شما جالب باشد که نکته سنجی هوآوی در طراحی میکروفون اصلی Honor 9 و قرار دادن آن در روزنه های اسپیکر اصلی سبب شده این بخش یکپارچه تر از نماینده سامسونگ باشد. همچنین در لبه بالای آنر 9 شاهد حضور فرستنده مادون قرمز هستیم در حالی که گلکسی اس 8 آن را ندارد. تفاوت ظاهری مشخص در این بخش به شاسی آلومینیومی گلکسی اس 8 براق است اما هوآوی آنر 9 آلومینیوم مات منتهی می شود.

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

روی قاب پشتی به وضوح می توان دید که سطح کاملا یکپارچه آنر 9 علاوه بر زیبایی بیشتری که نسبت به گلکسی اس 8 دارد، نگرانی از بابت به وجود آمدن خراشیدگی روی قاب دور دوربین گلکسی اس 8 را ندارد. همچنین هر چند حاشیه تصویر آنر 9 نسبت به آنر 8 کمی بیشتر شده است اما در نتیجه آن حسگر اثرانگشت روی قاب جلویی این دستگاه قرار داده شده و بهتر از حسگر اثرانگشت گلکسی اس 8 است که در نقطه کرنر طراحی شده است!

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

به صورت کلی نمی توان کتمان کرد که طراحی پرچمدار گران سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 نسبت به آنر 9 برتری های مشخصی از نظر ارگونومی دارد ولی در بحث زیبایی می توان گفت آنر 9 از نمای پشت دستگاه بسیار جذاب تری است. با در نظر گرفتن مهندسی بهتر در کنترل ضخمات و وزن و البته قرار دادن حسگر اثرانگشت روی قاب جلویی می توان گفت که آنر 9 طراحی روتین تری را ارایه می کند که زیبایی خاصی را در رده قیمتی خودش به شما ارایه می کند.

نمایشگر

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

هوآوی آنر 9 (Honor 9) نمایشگری به اندازه 5.15 اینچ و رزلوشن FHD دارد که چگالی تصویر خیلی خوب 428 پیکسل در هر اینچ مربع را ارایه می نماید. این پنل از نوع LTPS IPS است و این به معنای حذف یک لایه اضافی از نمایشگر به دلیل کاهش بازتاب و بالا بردن کیفیت نمایشگر است. در مقابل گلکسی اس 8 نمایشگر 5.8 اینچی دو لبه خمیده QHD دارد که چگالی تصویر عالی 570 پیکسل در هر اینچ مربع را دارد و طبق عادت سامسونگ این پنل از نوع AMOLED است.

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

اگر از مشخصات بیرون بیاییم می توان گفت آنر 9 یکی از بهترین نمایشگرهای IPS را دارد. روشنایی و دقت رنگ این نمایشگر در سطح خیلی خوبی قرار دارد اما در فضای باز و زیر نور خورشید نمی توان خیلی روی آن حساب باز کرد. آنر 9 در شرایط نوری مناسب اما عملکرد بسیار خوبی دارد که مسلما از تماشای محتوا روی آن لذت خواهید برد. گلکسی اس 8 در مقابل با سه ویژگی کاملا متفاوت یعنی نسبت تصویر عریض 18:9، نمایشگر کم حاشیه و دولبه خمیده ارایه می شود که در مقابل آنر 9 می تواند جذاب تر باشد. رزلوشن نماینده سامسونگ هر چند بالاتر است اما به دلیل پیکسل هایی با زیرپیکسل های الماسی نمی تواند تصاویر خیلی شارپ تری را به شما ارایه کند. اجازه بدهید برای مقایسه چگالی تصویر نمایشگر این دو دستگاه یک تصویر ببینیم:

سمت راست هوآور Honor 9 – سمت چپ گلکسی اس 8

رنگ ها هر چند جذابتر هستند اما از واقعیت فاصله دارد که انتخاب بین این دو خروجی بیشتر به سلیقه بصری شما بستگی دارد. شما می توانید نمایشگر آنر 9 را نیز روی حالت vivid قرار دهید تا رنگ ها را جذاب تر از چیزی که هستند نمایش دهد. خوانایی زیر نور خورشید در نماینده سامسونگ بهتر است و زوایای دید نیز در این دستگاه بیشتر. اجازه بدهید چند تصویر برای مقایسه زاویه دید نمایشگر هوآوی آنر 9 با گلکسی اس 8 با هم ببینیم:

زاویه دید هوآوی آنر 9 هر چند به زاویه دید گلکسی اس 8 نمی رسد اما دلیل را می توان در ذات پنل نمایشگر این دو دستگاه دید و نماینده هوآوی به عنوان یک موبایل با نمایشگر IPS عملکرد خوبی را عرضه می کند. کیفیت تصاویر اما در نمای رو به رو بسیار نزدیک و دوست داشتنی است، اجازه بدهید چند نمونه را برای مقایسه ببینیم:

به صورت کلی می توان گفت نمایشگر گلکسی اس 8 یک نمونه ترندی تر است که می تواند نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کند اما نمونه هوآوی نیز در نوع خود تلاش ستودنی را ارایه کرده است.

عملکرد 

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

برای مقایسه عملکرد باید نگاهی به نرم افزار و سخت افزار داشت. هر دو دستگاه با نرم افزار و سخت افزاری ارایه شده اند که هر دو توسط شرکت سازنده هماهنگی خوبی با هم دارند. سامسونگ و هوآوی در این دو دستگاه از چیست های خود استفاده کرده اند و با توسعه رابط کاربری خود روی این سخت افزار در تلاش برای ارایه یک عملکرد مناسب هستند. گلکسی اس 8 و هوآوی آنر 9 هر دو از جدیدترین سخت افزار شرکت های سازنده خود بهره می برند و بسته سخت افزاری آن ها کاملا در رده یک پرچمدار سال 2017 است و حتی نمونه هوآوی با امکان انتخاب حافظه رم بالاتر می تواند از نمونه سامسونگ پیشی بگیرد.

هوآوی آنر 9 در اختیار ما از 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و بدون شک باید بگوییم عملکرد خیلی خوبی کم نقصی را از آن شاهد بودیم. سرعت باز کردن برنامه، فرخوانی از رم و جابه جایی بین برنامه های باز واقعا جالب توجه بود. این دستگاه با چیپست کایرین 960 (که یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G71 که آن هم هشت هسته ای است، دارد) ارایه می شود. این همان چیپست هوآوی P10 است که عملکرد خیلی خوبی را از آن شاهد بودیم.

گلکسی اس 8 در مقابل با چیپست اگزینوس 8895، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. این دستگاه نیز که یکی از نمونه های سنجش برای عملکرد دیگر دستگاه ها به شمار می رود، سرعت بسیار خوبی دارد و با رابط کاربری غنی سامسونگ اکسپرینس ارایه شده است. اما درباره رابط کاربری صحبت کردیم، اجازه بدهید نگاهی به رابط کاربری این دو دستگاه داشته باشیم.

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

رابط کاربری EMUI 5 برای هوآوی آنر 9 روی اندروید 7 قرار گرفته است و سامسونگ اکسپرینس 8.1 نیز برای گلکسی اس 8 روی اندروید 7 ارایه می شود. هر دو رابط کاربری پرقابلیت و با برنامه های پیش فرض غنی ارایه شده اند که برای یک کاربر عادی نیازی به نصب برنامه های ضروری وجود ندارد. هر کدام قابلیت های خاص خود را ارایه می کنند و توانایی های منحصر به فردی دارند. یکی از قابلیت هایی که ما در ترنجی برای Honor 9 کشف کردیم، قابلیت 3D Creator است که درباره آن با هم صحبت کردیم.

نگاهی به قابلیت 3D Creator هوآوی Honor 9

رابط کاربری بخش دوربین جایی است که هر دو شرکت امکانات ویژه ای را ارایه می کنند. امکان عکاسی کاملا دستی نیز در هر دو دستگاه ارایه شده است. درباره دوربین در بخش مربوط به خودش صحبت خواهیم کرد اما از نظر رابط کاربری می توان گفت که نمونه هوآوی غنی تر است ولی برای مثال جا به جا شدن بین دوربین اصلی و سلفی در نمونه سامسونگ تنها با یک سوایپ ساده انجام می شود. این ها تفاوت هایی است که وجود دارد ولی به صورت کلی می توان گفت هر کدام عادت های ویژه ای را در شما به وجود می آورد.

به صورت کلی در بخش عملکرد می توان گفت هر دو دستگاه یک پرچمدار با عادت های خاص خود هستند که از نظر سخت افزار می توانند نیاز شما را تا حداقل 2 سال آتی تامین کنند.

دوربین

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

مقایسه هوآوی Honor 9 با گلکسی اس 8

هر چقدر گلکسی اس 8 در بخش نمایشگر ترندی تر ظاهر شد هوآوی آنر 9 در بخش دوربین می تواند ترندی تر باشد. دوربین دوگانه برای هوآوی موضوع جدیدی نیست و حالا حدود دو سال است که دوربین دوگانه را روی پرچمدارهای خود قرار می دهد. آنر 9 نیز با دوربین دوگانه عرضه شده اما گلکسی اس 8 همچنان یک دوربین تکی برای دوربین اصلی خود دارد.

دوربین دوگانه آنر 9 با یک دوربین 12 مگاپیکسلی رنگی و یک دوربین 20 مگاپیکسلی تک رنگ عرضه شده است. مکانیسم هوآوری برای دوربین دوم امکان زوم اپتیکال نیست اما با استفاده از داده های دوربین دوم می توانید تصاویر پرتره و بوکه ثبت کنید. همچنین زوم 2 برابری با افت کیفیت کم را نیز به شما عرضه خواهد کرد. علاوه بر این موارد عکاسی سیاه و سفید با دوربین دوم آن می تواند خروجی بهتری نسبت به عکس رنگی سیاه و سفید شده تولید کند.

دوربین دوگانه آنر 9 با یک دوربین 12 مگاپیکسلی رنگی و یک دوربین 20 مگاپیکسلی تک رنگ عرضه شده است.

آنر 9 همچنین قابلیت فوکوس لیزری را نیز دارد اما قطعا فوکوس دوال پیکسل گلکسی اس 8 می تواند سریع تر عمل کند. هر دو دستگاه در شرایط نوری مناسب عکس های خیلی خوبی ثبت می کنند. نمونه هوآوی می تواند تصاویر پرتره مناسبی تهیه کند که از توان گلکسی اس 8 خارج است. هر چند این دستگاه نیز می تواند با قابلیت Live Focus افکت شبیه به پرتره را ایجاد کند اما عملکرد هوآوی بهتر است.

در شرایط نوری ضعیف آنر 9 عملکرد متوسط رو به بالایی که دارد البته حسگر تصویر حساس آن می تواند تا ISO 6400 نسبت به نور دقیق تر شود. گلکسی اس 8 یکی از بهترین عملکردهای دوربین موبایل در شرایط نوری ضعیف است و مسلما در اینجا می تواند بهتر عمل کند.

به صورت کلی می توان گفت دوربین دوگانه آنر 9 در شرایط نوری مناسب می تواند همپای دوربین گلکسی اس 8 بیاید و در بحث ثبت تصاویر پرتره و بوکه حتی جلوتر باشد اما در شرایط نوری ضعیف می توان عملکرد بهتری از گلکسی اس 8 را مشاهده کرد.

جمع بندی

آنر 9 پرچمدار سال 2017 برند آنر شرکت هوآوی است و مشخصات بسیار مناسبی را ارایه می کند. این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود یعنی Honor 8 می تواند یک آپدیت خیلی خوب به شمار برود. در مقابل گلکسی اس 8 که یکی از برترین پرچمدارهای سال 2017 دنیای اندروید است نیز عملکرد مناسبی را از خود نشان داد و می توان گفت با توجه به تفاوت قیمت محسوس این دو دستگاه توانایی موفقیت بالایی در بازار دارد.

هم اکنون در حین نگارش این مطلب این دو دستگاه حدود 800 هزار تومان با هم تفاوت قیمت دارند که مسلما اگر شما نمایشگر بدون حاشیه، بدنه ضد آب و عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف را نخواهید می توانید با پس انداز کردن این مبلغ به خرید آنر 9 فکر کنید. البته که گلکسی اس 8 نیز دستگاه کاملا قابلی است و ارزش هزینه ای که برای آن می کنید را خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

همچنان منتظر مقایسه xz1 نوت ۸ و آیفون x هستیم

mTAAHAAm

هر دو خوبن.اگه قیمت را در نظر نگیریم نماینده سامسونگ بهتره.

Peiman

مقایسه خیلی کاملتری میشد اگر نمونه تصاویر ی که با دوربین گرفته بودین قرار میدادید.

mTAAHAAm

باید صفحه نمایش آمولد را یک نقطه برتری با ضریب اهمبت بالا دانست.

Rog_Pc_Gamer

با سلام خدمت آقای عطایی همشهری عزیز و کسانی که این مقایسه رو زحمت انجامش رو کشیدن
مقایسه بسیار خوبی بود همه چیز توی مقایسه گفته شد بازم از این مقایسه ها بزارید

ولی انصافا میت 10 یا می میکس یا xz1 و یا ایفون 8 پلاس رقیب شایسته تری بودن
فقط یه اختلاف قیمتو نگا کنین واقعا مقایسه از این لحاظ توش بی انصافی رعایت شده

فقط یه اعتراضی که دارم اینه که چرا وقتی میگید انر رو میشه صفحش رو روی vivid گذاشت چرا نمیگید اس 8 به طور پیش فرض روی adaptive هست و اغراق رنگ و رنگای غیر طبیعی توش داره؟ یا چرا نمیگید اس 8 هم حالت basic داره که طبیعی ترین رنگا رو با کمترین انحراف رنگ نشون میده؟
لطفا اگر سامسونگ هارو مقایسه میکنید حالت صفحه نمایشش هم بگید ممنون میشم
چون به نظر من سامسونگ روی adaptive بوده و وقتی با گوشی ای که روی حالت نرمال هست مقایسه شه و گفته بشه رنگا توش از واقعیت فاصله دارن به دور از انصافه به نظر من
و بنده فکر نمیکنم یه کاربر بسیار عادی هم نتونه توی تنظیمات حالت نمایش رنگ هارو عوض کنه و اینکه وقتی میگید انر رو میشه تنظیمات روی vivid گذاشت پس قظعا پشت سرش اینم بگید که برای اس 8 هم 4 پروفایل رنگی ( به جای دو پروفایل رنگی انر ) موجوده و حالت adaptive میشه غلظت رنگ های rgb رو به طور جداگانه تنظیم کرد

وگرنه هیچ مشکل دیگه ای تو این مقایسه نمیبینم که بهتون بگم به امید مقایسه های بیشتر و بیشتر بین دو گوشی های مطرح بازار

Mortazavi

ممنون سینا خان عزیز مقایسه جالب و کاملی بود که البته تمرکز روی آنر9 بود که با توجه به جدیدتر بودنش منطقیه

اگه از قیمت بگذریم اس8 با صفحه کم حاشیه و امولد هم زیباتره هم باکیفیت تر و تو دوربین هم کیفیت و جزئیات بسیار بهتری داره

در مقابل نماینده هواوی در کل طراحی لوکس تر و دلچسب تری داره و دوربین دوگانه با افکت بوکه و قابلیت اسرارآمیز عکس3بعدی (به زودی در واقعیت افزوده خیلی بکار میاد و حتی شاید بشه تو نقش اول بازی ها هم استفاده بشه) یه برگ برنده بزرگ واسه این گوشی خوشقیمت هست

Yas

اس۸

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)