حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چراغ هوشمند اچ تی سی می تواند زندگی شما را نجات دهد

نوشته

6 سال قبل | 7 دیدگاه | اچ‌تی‌سی

برخی اتفاقات تلخ در زندگی هر آدمی می تواند سبب شود که تصمیم بگیرد برای اجازه ندادن به تکرار آن برای زندگی دیگری و عموما این تصمیمات به اختراعات جالب و بزرگی منتهی می شود. تصور کنید یک چراغ هوشمند در منزل خود داشته باشید که بتواند وضعیت سلامت شما یا شخصی که برای شما اهمیت دارد را بررسی کند، در صورت خطر به شما اطلاع دهد یا با آمبولانس تماس بگیرد! نمی پرسیم جذاب است یا نه چون قطعا جذاب است، در ادامه با ما در ترنجی همراه باشید.

چراغ هوشمند HTC

چراغ هوشمند HTC

اچ تی سی با استفاده از فناوری هایی که در هدست واقعیت مجازی Vive معرفی کرد توانسته است به چراغ هوشمندی ثبت اختراع کرده است توانایی شناسایی وضعیت شخص حاضر در اتاق را بدهد. برای مثال اگر شخصی ایستاده باشد و زمین بخورد این چراغ متوجه شده و به برنامه ای که با آن جفت شده باشد نوتیفیکیشن می دهد. البته گویا این چراغ باید روشن باشد و درباره زمانی که خاموش است اطلاعی وجود ندارد. پس از افتادن شخص روی زمین یک آنتن متحرک وضعیت علایم حیاتی شخص مورد نظر را بررسی می کند که آیا زنده بوده یا جان خود را از دست داده است.

همچنین از فناوری مشابه می توان استفاده کرد و اگر شخصی بیش از حد روی صندلی نشسته بود یک نوتیفیکیشن برای وی ارایه شود و به او بگوید بیش از حد نشستن خیلی عمل مناسبی برای سلامت شما نیست. البته این کار را موبایل شما هم می تواند انجام دهد اما به هر حال داشتن چنین فناوری روی لامپ می تواند جالب باشد. همچنین این برنامه می تواند در صورت تشخیص افتادن شخص و عدم توانایی وی برای برخواستن، با آمبولانس تماس بگیرد.

چراغ هوشمند HTC

چراغ هوشمند HTC

این می تواند آغازی باشد برای ساخت لوازم جانبی متصل به اینترنت که اصطلاحا با نام اینترنت اشیا شناخته می شود. البته شاید این شرکت بخواهد جراغ هوشمندی که گفتیم را تحت خط تولید Nest گوگل به فروش برساند.

نظر شما درباره این فناوری چیست؟ فکر می کنید چقدر مفید باشد؟ دید اچ تی سی را برای چراغ هوشمند این شرکت تایوانی چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

روز ب روز زندگی داره هوشمندتر میشه ای کاش الان به دنیا نمی اومدم

REZA

شما با این دیدگاه اگر پونصد سال پیش یا پونصد سال دیگه هم بدنیا میومدی خکهمین حرف و میزدی چون علم همیشه در حال پیشرفته و هرچی بیشتر بگذره سرعتش بیشتر میشه و ما بیشتر دلمون میخواد که از اینده با خبر بشیم چون باتوجه به پیشرفت حال فکرش و میکنیم که اینده چقدر جذاب تر میتونه باشه.

علی شیخ زاده

نه من از این ناراحتم که تو بدترین برهه تاریخ ایران و جهان به دنیا اومدم از خیلی از تکنولوژی های روز محرومیم و همچنان حسرت میخوریم

Peiman

عجب ایده توپی

Peiman

از اون ایده های واقعا کاربردی . میشه جون یک نفر رو نجات داد

REZA

واقعا ایده خیلی خوبیه،کلا اچ تی سی شرکت خلاقی هستش.
بنظرم تو هر زمینه ای بره از بخش موبایلش موفق تر میشه!همونطور ک بخش vive خیلی فروش خوبی داره .

mTAAHAAm

هر چیزی در زمان خودش خوبه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)