حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات اولیه استاندارد شبکه مخابراتی 5G مشخص شد

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها

سازمان 3GPP که استانداردهای اولیه فناوری های سازنده شبکه نسل چهار مخابراتی یا همان 4G LTE را تبیین کردند حالا استانداردهایی را که قرار است شبکه مخابراتی 5G یا همان نسل پنجم را شکل بدهند را ارایه نموده اند. این استاندارها هم برای برج ها و هم برای تلفن های همراه طراحی شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره شبکه مخابراتی 5G بیشتر بخوانیم.

گفتیم مشخصات اولیه استاندارد شبکه مخابراتی 5G مشخص شد اما این به چه معناست؟ با مشخص شدن استانداردهای شبکه مخابراتی 5G حالا تمام توسعه دهندگان این فناوری تنها در راستای مشخص شده می توانند محصولات خود را توسعه بدهند. هم اکنون تمام قابلیت ها، عملکردها، سرویس ها و استانداردها برای اپراتورهای تلفن همراه، تولیدکننده های تلفن همراه و شرکت های سازنده تجهیزات مخابراتی پایه هایی دارد و می توانند بر مبنای آن محصولات خود توسعه بدهند.

شبکه مخابراتی 5G

شبکه مخابراتی 5G

اگر شما علاقه دارید که تمام مشخصات و ویژگی های جالب شبکه مخابراتی 5G را بررسی کنید توصیه می کنیم اینجا کلیک کنید. در لینک مذکور می توانید معماری سیستم، رابط شبکه اصلی، برش شبکه و مهاجرت از نسل چهارم به نسل پنجم را بخوانید.

شرکت هایی از تولیدکننده های موبایل، اپراتورهای تلفن همراه و تولیدکننده های تجهیزات از جمله کوالکام، Orange، T-Mobile، AT&T، سامسونگ، ZTE، اسپرینت، تلفنیکا، ویرایزن، سونی، نوکیا، مدیاتک، هوآوی و چندین برند دیگر هیجان و تعهد خود به توسعه شبکه مخابراتی 5G را اعلام کرده اند.

شما حدس می زنید اولین تلفن همراه هوشمند با پشتیبانی از شبکه مخابراتی 5G متعلق به چه شرکتی باشد؟ چه شرکتی چیپست آن را تولید کرده باشد و روی چه شبکه ای در ایران علامت 5G را به شما نشان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

حدس میزنم هواوی یا سامسونگ اولین گوشی هایی خواهند بود که از این فناوری پشتیبانی میکنند.

etemadian

سلام خبر نوید بخشی است
غلطهای املایی رو تصحیح بفرمایید استاندارد با استاندار و همچنین ساسمونگ با سامسونگ خیلی با هم فرق دارند

mTAAHAAm

و احتمالا اپراتور ایرانسل هم اولین ارائه دهنده خواهد بود.

Miladkheyri

آقای عطایی، لطفاً در تیتر و خط اول، کلمه “استاندار” رو اصلاح بفرمائید

Miladkheyri

البته در خط های پایین تر هم هست.

mTAAHAAm

باید دید کشور ما زیرساخت های لازم را داره یا خیر.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)