حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان رسمی گوگل به پروژه تانگو (Project Tango) در اول مارس ۲۰۱۸

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، گوگل

اگر به ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۴ برگردیم، گوگل از پروژه‌ای رونمایی کرد که آن را با نام Project Tango می‌شناسیم. قرار بود این پروژه بتواند بحث واقعیت مجازی را در اسمارت فون به مرحله‌ای جدید وارد کند اما اکنون در حال خواندن خبری هستید که گوگل قرار است این فناوری را در اول مارس سال آینده میلادی به صورت کلی پایان دهد. در اصل تمرکز گوگل بر روی فناوری ARCore خواهد رفت که بیشتر نرم‌افزاری خواهد بود تا پروژه تانگو که سخت‌افزاری است. در ادامه همراه باشید.

بعد از معرفی رسمی این پروژه، در سال ۲۰۱۶ لنوو از اولین دستگاه تحت عنوان لنوو فب ۲ پرو به عنوان اولین دستگاه در این پروژه رونمایی کرد. دستگاهی بسیار بزرگ با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی که بر روی آن سه دوربین قرار داشت. این سه دوربین تشکیل دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی RGB را داده که به خوبی می‌تواند عمق و حرکت اجسام را تشخیص دهد. این دستگاه خروجی یک دستگاهی را به ما می‌داد که به خوبی از تمامی قابلیت‌های AR پشتیبانی کرده و می‌تواند انواع نرم‌افزار‌های این حوزه را به خوبی و با سرعت قابل قبولی اجرا کند.

در اوایل امسال بود که ایسوس هم وارد این زمینه شد و دستگاه ZenFone AR را معرفی کرد. این دستگاه ایسوس ضمن پشتیبانی از پروژه تانگو از پلتفرم دی‌دریم نیز پتشبانی می‌کرد. قدرت اصلی دستگاه توسط اسنپدراگون ۸۲۱ تامین شده بود و یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی Sony IMX 318  همراه با OIS وظیفه اصلی تشخیص را بر عهده گرفته بود. جدای از این قسمت، صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی از نوع Super AMOLED  با رزولوشن QHD دستگاه را تبدیل به پرچمداری برای تانگو کرده بود.

اکنون شاهد این خبر هستیم:

در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که مفهوم AR در ابتدا برای گوگل مفهومی بود که نیاز به سخت افزار داشت اما سپس وارد فاز دیگری شد که مفهوم ARCore را عرضه نمود. بر این اساس می‌تواند قابلیت‌های سخت‌افزاری را به صورت کامل با نرم افزار ارائه نمود که در نتیجه هم فراگیری بیشتری دارد و هم در قیمت تمام شده اثر خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

مگه می شه سخت افزاری نباشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....