حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقال اینترنت 20 گیگابیتی به وسیله لیزر در ایالت Andhra Pradesh هند توسط Alphabet X

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، اینترنت، گوگل

زمانی بود که مردم بدون برق زندگی می کردند اما حالا این زیرساخت آنقدر بدیهی و مورد نیاز است که زندگی بدون آن تصور هم نمی شود! اینترنت زیرساخت بزرگ بعدی است که هم اکنون در حال گسترش است، زیرساختی مورد نیاز برای زیرساخت بزرگ بعدی یعنی هوش مصنوعی! نگاهی به اطراف خود بیاندازید، خیلی از کارها به لطف حضور اینترنت دیگر به سختی قبل و زمان فرسایی پیش از حضور آن نیست، پس ضروری است که هر انسان حاض روی زمین بتواند به این زیر ساخت دسترسی داشته باشد. در جهت گسترس زیر ساخت اینترنت ایالت Andhra Pradesh هند در همکاری که با آزمایشگاه های X شرکت آلفابت (بخوانید هلدینگ دارنده گوگل) انتقال اینترنت 20 گیگابیتی به وسیله لیزر برای نقاطی با دسترسی دشوار و شرایط نامناسب آب و هوایی صورت خواهد گرفت! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

انتقال اینترنت 20 گیگابیت بر ثانیه با لیزر

انتقال اینترنت 20 گیگابیت بر ثانیه با لیزر

حتما پروژه جسورانه ارایه اینترنت با بالن (یا صحیح تر بالون) گوگل را به یاد دارید. سال ها پیش ایده ارایه اینترنت توسط بالن های قرار گرفته در فاصله 11 مایلی (حدودا 18 کیلومتر) سطح زمین به مناطقی که زیرساخت ارایه اینترنت یا اینترنت پرسرعت را ندارند، اجرا شد. این ایده برای آزمایشگاه X گوگل که حالا هودلینگ آلفابت شناخته می شود، بود. حالا در همکاری جدید آن ها با دولت محلی ایالت Andhra Pradesh هند می بینیم که قرار است سیستم ارایه اینترنت بین بالن ها به صورت زمینی، پایدار و همیشگی پیاده شود. اگر از یاد برده ام باید بگویم که اینترنت با بالن یا همان پروژه Moon در سریلانکا یا واتیکان اجرا شد، همچنین پس از طوفان پورتو ریکو و شیلی نیز استفاده شد اما همه این استفاده ها موقتی بوده است.

این انتقال اینترنت شبیه به همان فیبر نوری است اما به صورتی که دیگر محصور در کابل نیست!

اجازه بدهید خیلی ساده این پروژه را توضیح بدهیم، این انتقال اینترنت شبیه به همان فیبر نوری است اما به صورتی که دیگر محصور در کابل نیست! این سیستم با قرار گرفتن 2000 جعبه روی پشت بام ها و اتصال بهم می تواند اینترنت را منتقل کند، اینترنتی با پهنای باند 20 گیگابیت برثاینه!

در حال حاضر تنها 20٪ از جمعیت 53 میلیونی Andhra Pradesh هند به اینترنت دسترسی دارند. دولت محلی متعهد شده است که تا پایان سال 2019 حدود 12 میلیون خانوار را به اینترنت پر سرعت و با استفاده از فناوری ارتباط نوری فضای آزاد یا FSOC (مخفف Free Space Optical Communication) متصل کند. این فناوری بسیار آینده نگرانه است و می تواند در مقابل موانعی همچون رودخانه، جاده و راه آهن یا شرایط آب و هوایی نامساعد به راحتی و با پایداری بیشتر اجرا شود.

نظر شما درباره این روش انتقال اینترنت پهن باند چیست؟ انتقال اینترنت 20 گیگابیتی به وسیله لیزر در ایالت Andhra Pradesh هند توسط Alphabet X را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ahmad ka

عالی میشه گویا تو مناطق زلزله زده ایران هم اجرا شده

mTAAHAAm

این یکی دیگه واقعا کاربردیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)