حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کپی آیفون X توسط لیگو عرضه شد: با لیگو S9 بیشتر آشنا شوید

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، اخبار

کپی کردن یا اصطلاحا کلون ساختن در صنعت موبایل کار عجیبی نیست و توسط برندهای پایین رده که فکر تصاحب بازار با استفاده از ظاهر موبایل ها دوست داشتنی اما گران بازار را دارند. البته لزوما نمی توان گفت که این شرکت ها از نظر فنی پایین رده هستند بلکه بیشتر از دید حرفه ای می توان گفت که عملکرد خوبی ندارند. امشب می خواهیم با هم نگاهی داشته باشیم به کپی آیفون X که توسط شرکت نه چندان گمنام لیگو (Leagoo) عرضه شده است داشته باشیم، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با لیگو S9 بیشتر آشنا شویم.

کپی آیفون X

کپی آیفون X

لیگو S9 یک موبایل زیر 300 دلاری است که قرار است شبیه به آیفون X باشد و در این راه توانسته تا حدود زیادی موفق باشد. بزرگترین شباهت را می توان در ارایه خاص ترین علامت های ظاهری پرچمدار هزار دلاری اپل دید. از آن زائده نمایشگر در بخش بالایی تا دوربین دوتایی با ظاهر به خصوص این دستگاه همه و همه آیفون X را در ذهن ما تداعی می کنند.

بله، حاشیه پایین بیشتر است، پشت دستگاه حسگر اثرانگشت وجود دارد، جایگاه دکمه های تنظیم حجم صدا و قفل متفاوت است، فلز از جنس استیل ضد زنگ نیست و در مجموع نمی توان گفت که کیفیت ساخت اپل را خواهیم دید اما کسی نمی تواند کتمان کند که تا تصویر زمینه را شبیه به آیفون X طراحی کرده اند!

شرکت لیگو عموما کپی های شبیه به پرچمدارهای سامسونگی تولید می کرد و حتی نمونه ای با نمایشگر تقریبا دولبه خمیده نیز دارد اما این بار شایسته دانسته با نام پرچمدار بعدی سامسونگ (یعنی S9) کپی آیفون X را تولید کند! به هر حال این دستگاه در چین فروخته می شود، اندرویدی است و انتظار نمی رود فروش بالایی داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا این کپی آیفون X را می خرید؟ با نمونه های کپی پرچمدارهای بازار ارتباط برقرار می کنید یا ترجیح می دهید یک میان رده خوب بخرید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHAHAB_MSD

بنظرم ناقص ترین طراحی ممکنه برای گوشیِ اصن ارزش کپی کردن نداره ??

REZA

دقیقا،ولی این دومین شرکتیه که داره کپی میکنه

mTAAHAAm

بله خود اپل هم قبول داره که آن زایده بالایی را از روی ناچاری ایجاد کرده.

Peiman

قسمت ناچ خیلی خوب در آورده و با مدل اصلی مو نمی‌زنه . فقط قسمت پایین حاشیه خاش بیشتره

علی شیخ زاده

خداقوت ?

mTAAHAAm

واقعا داشتن این گوشی چه لذتی داره؟

Mortazavi

مشخصاتش رو ننوشتید؟

من خیلی با این کپی زدن های برندهای معمولی مشکل ندارم البته با توجه به اینکه اکثر دوستان مخالفند احتمالا آماتوروار فکر میکنم ولی وقتی میبینم همین کپی زدن ها بعداً باعث پیشرفت برندها میشه و آغاز نوآوری‌های آیندست بد نمیدونمش

Mortazavi

مثال عینی حرف من سامسونگ هوآوی شیائومی و اپو هستند که اولش کپی میکردند ولی بعد رفتند سراغ نوآوری و پرفروشترین برندهای موبایلند و در مقابل سونی اچ تی سی و الجی که سبک خودشون رو دارند والان به قول دوستان تو آدرز هستند

mTAAHAAm

استفاده از تجارب دیگران خوبه ولی این یکی خیلی ضایعه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)