حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل کروم پشتیبانی از HDR را اضافه می کند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

حتما می دانید مدتی است که پرچمداران اندرویدی و حتی آیفون 10 از استاندارد HDR پشتیبانی می کنند. نرم افزارهای کمی وجود دارند که بتوانند از این برتری استفاده کنند و هنوز رابط کاربری آن قدر آماده بهره بردن از آن نیستند. حالا گوگل می خواهد به گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرهای اندروید را با پشتیبانی از HDR به روز کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبق جدیدترین اطلاعات استخراج شده توسط توسعه دهنده های XDA از برنامه کرومیوم می توان برداشت کرد که گوگل در حال آماده سازی کروم برای پشتیبانی از پخش محتوای HDR است. دو قابلیت که یکی که تنظیمات گستره رنگ و متادیتا HDR را در android.media.MediaFormat انجام می دهد و دیگری که محتوای VP9 متادیتای HDR را استخراج می کند و به MediaCodec ارسال می کند.

اما همه این ها چه معنایی می دهد؟ یعنی اگر شما وارد وب سایتی شوید که محتوای HDR داشته باشد، می تواند آن محتوا را تحت گوگل کروم روی یک گوشی اندرویدی که البته نمایشگر HDR دارد، تماشا کنید. در حال حاضر محتوای HDR موجود روی اینترنت بیشتر محدود به ویدیوهای HDR است و بزرگترین ارایه کننده های این محتوا که شامل  Netflix, Amazon, Hulu YouTube, Apple و گوگل می شود همگی خود نرم افزار ویژه خود را که محتوا را به صورت HDR ارایه می کنند.

باقی ارایه دهنده ها نیز تا زمانی که نمایشگر HDR توسعه زیادی پیدا نکنند تصمیم به ارایه این محتوا پیدا نخواهند کرد اما دید گوگل برای اضافه کردن این توانایی به گوگل کروم اندروید می تواند نشان از نزدیک بودن توسعه روز افزون این محتوا داشته باشد.

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ تا کنون محتوای HDR را تماشا کرده اید؟ دستگاهی با پشتیبانی از استاندارد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)