حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طبق مطالعات انجام شده‌، اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند باعث عدم تعادل مغز می‌شود

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت

به طور معمول اصطلاح “اعتیاد به گوشی هوشمند” به خودی خود، بر ما حس خاصی را القا نمی‌کند اما جدای از پیامد‌های اجتماعی حاصل از وابستگی به گوشی‌های هوشمند، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که قرار گرفتن موضوع استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند به عنوان قسمتی اعظم از روزمرگی ما، باعث ایجاد آسیب‌هایی جدی در مغز انسان‌ها، با به وجود آمدن نوعی عدم تعادل در آن می‌شود که به نظر موضوع بسیار بدی است. با ترنجی همراه شوید.

این یافته‌ها که حاصل مطالعات انجام شده‌ی مرکز علوم رادیولوژی آمریکای شمالی است، در جریان نشست‌های سالانه‌ی این سازمان‌ها مطرح شد. بررسی‌های انجام شده بر روی قسمت‌های مختلف مغز جوانان وابسته به گوشی‌های هوشمند با استفاده از یک طیف‌سنج شدت مغناطیس انجام گرفته است که بر اساس آن 19 تن مورد آزمایش با میانگین سنی 16 سال که به اینترنت و یا اسمارت‌فون‌هایشان وابسته بودند به همراه 19 شاخص سلامتی دیگر، مورد بررسی قرار گرفتند.

بر اساس یافته‌ها، دکتر Hyung Suk Seo که استاد دانشگاهی در شهر Seol کره در رشته‌ی نورولوژی می‌باشد، کره‌ی جنوبی مشخص کرد که میزان وابستگی در جوانان معتاد به فناوری در حالت‌هایی همچون افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی به اوج خود می‌رسد. همچنین تست‌های MRS انجام شده نیز نشان می‌دهد با توجه به شاخصه‌های دیگر سلامتی، این گونه از جوانان دارای درجه‌ی بیشتری از نسبت ترشح اسید گاما آمینوباتیک (GABA) به گلوتامات-گلوتامین در قشر جلویی مغز خود هستند.

با توجه به این که هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه برای درک هر چه بهتر این پیامد هاست، دکتر Seo بر این باور است که افزایش میزان سطوح GABA در مغز می‌تواند باعث کاهش عملکرد مغر و پردازش مسائل شناختی و عاطفی در دستگاه عصبی بشود.

 

نظر شما در رابطه با پیامد‌های بد حاصل از استفاده‌ی مداوم گوشی‌های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

و کاهش تمرکز

Sir_HiraD

هولی شت 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)