حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین گلکسی W2018 با f متغیر بین 1.5 تا 2.4 عرضه شده است

نوشته

6 سال قبل | 14 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

برای توصیف میزان تعجب از صحت این خبر تنها عبارتی که می تواند به من کمک کند، غیر قابل پخش است! چندی پیش درباره امکان متغیر بودن میزان گشودگی دیافراگم در دوربین گلکسی W2018 خوانده بودیم اما از آنجا که تا کنون دستگاه های بسیار انگشت شماری چنین قابلیتی را داشته اند و حتی همان ها در اندازه های بسیار بزرگتری چنین قابلیتی را ارایه کرده اند، می توان گفت سامسونگ یک پیشرفت قابل توجه در زمینه تولید لنز دوربین موبایل های هوشمند داشته و البته این می تواند نویدی برای استفاده چنین فناوری ای در گلکسی S9 خواهد بود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دوربین گلکسی W2018 بیشتر صحبت کنیم.

دوربین گلکسی W2018

دوربین گلکسی W2018

با تشکر از کاربر و همراه خوب ترنجی مصیب سهرابی به اسم کاربری mosayebso که تصویر بالا و دو تصویر پایین را برای ما ارسال کردند و جستجو بیشتر ما در فضای اینترنت و رسیدن به خبر وب سایت Engadget کاملا تایید می شود که گلکسی W2018 با دوربین تکی که می تواند گشودگی دیافراگم متغیر بین F/1.5 و f/2.4 داشته باشد، ارایه شده است. همانطور که در تصویر متحرک (GIF) که برای تصویر اصلی مطلب در نظر گرفته شده می بینید، لنز کاملا تغییر می کند و گشودگی آن متغیر است. سامسونگ از F/1.5 برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف بهره می برد و از f/2.4 برای فضاهای پرنور! حتی جالب است که تغییر دیافراگم به صورت دستی از بخش تنظیمات نیز ممکن است، تصاویر زیر را ببینید:

دوربین گلکسی W2018

دوربین گلکسی W2018

دوربین گلکسی W2018

دوربین گلکسی W2018

شاید جالب باشد بدانید تا کنون نوکیا N86 و ایسوس ذنفون زوم چنین قابلیتی را داشته اند. نوکیا N86 که 8 سال پیش عرضه شده است قابلیت تنظیم گشودگی دیافراگم بین 3 حالت f/2.4, f/3.2 و f/4.8 را داشته است. ایسوس ذنفون زوم اما به صورت پیوسته بین f/2.7 تا f/4.8 توانایی تغییر گشودگی دیافراگم را در سال 2015 عرضه می کرده است.

دوربین گلکسی W2018 همچنان با OIS (لرزشگیر اپتیکال) و فوکوس Dual Pixel فوق العاده سریع عرضه می شود و حسگر تصویر بزرگی که اندازه هر پیکسل برابر 1.4 میکرومتر می شود را ارایه می کند!

نظر شما درباره گلکسی W2018 چیست؟ به نظر می رسد که به احتمال زیاد گلکسی S9 به چنین قابلیتی مجهز شود و این یعنی دورانی جدید در زمینه عکاسی دیجیتالی موبایل! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ahmad ka

اگه زود خراب نشه خیلی خوبه یه زمانی کا زوم داشتم که که زم بدون افت داشت ولی حیف زود خراب شد

mosayebso

خیلی ممنون اقای عطائی
تنها کاری ک من انجام دادم بیان اصل مطالب بود ک دوستان رو روشن تر از قبل کنه
امیدوارم ک در اینده هم بتونم چنین کمک هایی رو انجام بدم

Quality

فوق‌العاده است! من چندین ساله انتظار این قابلیت رو در گوشی ها میکشم

واقعا کارش عالیه سامسونگ
امیدوارم بقیه شرکت ها هم همچین کاری رو انجام بدن
ولی اگر زود خراب نشه خوبه اگر بعد از یک مدت استفاده مشکل پیدا بکنه چندان جالب نیست

یک سوال یعنی با تغییر دیافراگم زاویه دید لنز هم تغییر میکنه؟! چون وقتی دریچه دیافراگم بازتر میشه زاویه دید پایین میاد و برعکسش وقتی دیافراگم بسته تر میشه زاویه دید بالاتر میره

mosayebso

درست میفرمایین اما چیزی ک از شواهد بنظر میاد هیچ تغییری توی فضای دید سنسور پدید نمیاره
بیشتر مثل چشم انسان عمل میکنه ک توی محیط تاریک مردمک گشاد میشه و توی محیط روشن مردمک باز میشه

Peiman

چه می‌کنه این سامسونگ . واقعا داره عالی عمل می‌کنه . این طور که شواهد میگن دوربین اس ۹ خیلی فوق‌العاده س

mosayebso

امیدوارم توی اس۹ سامسونگ امکان تغییر بیشتری رو برای تنظیم دریچه دیافراگم تعیین کنه مثلا از ۱.۵ تا ۵.۶ و حتی بیشتر چون باعث میشه بتونیم عکس های واقعا هنری و جالبی تهیه کنیم مثل عکس هایی ک از ابشارها میگیرن و اب بشکل بخصوصی درمیاد و خیلی چیزای دیگه
این بنظرم ی گام خیلی عالی رو ب جلو برای فناوری دوربین موبایل ها بحساب میاد
امیدوارم اپل هم سال بعد مشابه چنین چیزی رو توی ایفون هاش اعمال کنه

Pouya

خیلی هم عالی

علی شیخ زاده

دوربین اس 9 عالی میشه با این فناوری

mTAAHAAm

چیز جدیدیه

Mortazavi

عجب بمبی ترکوند این سامسونگ

پیشاپیش به خریداران اس۹ بابت یه دوربین پرقدرت تبریک میگم

Sajad

جای هیچ حرف و حدیثی باقی نذاشت این ویدئو…

mTAAHAAm

کدوم ویدئو؟

mega08

اگه این سیستم تو دوربین 2تایی s9 با کمی بهبود ب کار بره . میشه گفت بهترین دوربین بین پرچمدارای تا الان معرفی شده رو داره . ولی باید منتظر موند تا 2018 . ببینیم سایر کمپانی ها چیکا میکنن.

پ.ن : برخلاف خیلی ها ک سامسونگو کپی کار میدونن . من ی کمپانی نو آور و پیشرو میدونم. این سیستم ب صورت ابتدایی در 2تا گوشی بوده . ولی این بهبود یافتس . و شایدم مکانیزم عملکردش با اونا متفاوته . الجیم همینجوریه . خیلی دوسش دارم . ریسک پذیره . الان که مدیران بخش موبایلش برکنار شدن. امید وارم . حداقل ب طراحی قبلی برگرده . دکمه ها در پشت گوشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)