حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ جدید کشف شده در سیستم عامل مک، دسترسی کامل به حساب مدیر سیستم را بدون داشتن پسورد ممکن می‌سازد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | Mac، اپل، اخبار

درست همانند ویندوز، سیستم‌عامل مک هم دارای کنترل‌های مدیریتی بوده که توسط آن، تنظمیات مهمی در رابطه با کل سیستم تعیین می‌شود، مثل نصب و حذف برنامه‌ها که فقط زمانی قابل انجام است که فرد مورد نظر از رمزعبور حساب مدیر اصلی با خبر باشد. به هر حال با توجه به گزارش وب‌سایت Rumors به نظر می‌رسد اخیرا توسعه دهنده‌ای به نام Lemi Ergin متوجه وجود حفره‌ای در این سیستم شده به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور کامل از سد رمزعبور آن گذر کنند. با ترنجی همراه شوید.

بر این اساس کاربران هنگامی که تلاش می‌کنند تا به حساب مدیر سیستم وارد شوند تنها کاری که باید انجام دهد این است که در فیلد نام کاربری مربوط به پنجره‌ی احراز هویت، کلمه‌ی “root” را تایپ کرده و فیلد مربوط به رمز عبور را به همان شکل، خالی رها کنند. در این لحظه است کاربران به راحتی می‌توانند تغییراتی را در رایانه به عمل بیاورند که فقط محدود به اختیارات مدیر سیستم است. نه تنها این، بلکه این حفره اجازه دسترسی به رایانه‌های قفل شده بر پایه سیستم‌عامل مک را نیز می‌دهد.

Lemi Ergin این گونه در توئیتی نوشت:

پشتیبانی محترم اپل، ما دریافتیم که یک حفره‌ی بسیار خطرناک در سیستم عامل MacOS High Sierra وجود دارد. همه کاربران می‌توانند به عنوان کاربر ریشه (ROOT) بدون دانشتن پسورد پس از چند کلیک پی‌در‌پی بر روی دکمه‌ی Login، وارد حساب مدیر بشوند. آیا شما از وجود این آگاه هستید؟

به نظر می‌رسد که این مشکل تنها در دستگاه‌هایی وجود دارد که از نسخه‌ی High Sierra سیستم عامل مک بهره می‌برند و حتی در نسخه‌ی 10.13.2 بتا دیده نشده است و همان‌طور که مشخص است اپل هنوز هم از وجود این مسئله آگاه نیست. البته خبر خوب این است که فعلا شما می‌توانید با انجام چند ترفند کوچک از وقوع چنین مشکلی در سیستم خود جلوگیری کنید. جزئیات مربوط به آن را می توانید در این صفحه از وب سایت اپل مشاهده نمایید.

 

نظر شما در رابطه با وجود چنین مشکل امنیتی بزرگی در محصولات مبنی بر سیستم‌عامل اختصاصی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

به هر حال هر سیستم عاملی مشکلات امنیتی داره. گذر زمان کم کم اونا رو مشخص میکنه. این که فکر کنیم یه سیستم عامل کاملا امنه اشتباهه.

Peiman

دلیل اینکه سیستم عامل های اپل امسال اینقدر باگ دارند چیه ؟؟؟ هیچ سالی اینطوری نبود

Mortazavi

جاسوسي ترين سيستم عامل دنيا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)