حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتظار اپل برای فروش 4 میلیون واحدی هوم‌پاد در سال 2018

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، هوش مصنوعی

گزارش‌های جدید وب‌سایت Bloomberg نشان می‌دهد که بلندگوی هوشمند اپل که هوم‌پاد نام دارد، در واقع از سال 2012 در حال ساخت و توسعه توسط اپل بوده است. این موضوع روشن می‌سازد که تصمیم به ساخت این بلندگوی هوشمند در جهت رقابت با محصولات مشابه آمازون و گوگل نبوده، چرا که اپل از قبل به فکر ساخت آن بوده است. با این حال آیا اپل با توجه به انتشار خبر تاخیر عرضه‌ی این محصول، می تواند با استقبال خوبی از سوی مشتریانش مواجه شود؟ با ترنجی همراه باشید.

با توجه به این گزارشات، اپل خوش‌بینی نسبی نسبت به موفقیت فروش هوم‌پاد داشته و برا اساس ادعاها، اپل به تامین‌کنندگان قطعات خود گفته که انتظار فروش 4 میلیون واحدی هوم‌پاد در سال آینده را دارد. در این صورت سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا 4 میلیون واحد تعداد زیادی است؟

برای بیشتر شرکت‌ها و یا حتی افراد این یک ادعای بزرگ است اما با توجه به مقایسه‌ی غیر‌قابل انکاری که بین هوم‌پاد و آمازون اِکو توسط CIRP صورت گرفته، تخمین زده شد که آمازون باید 15 میلیون واحد از اسپیکر هوشمند خود در زمان عرضه‌ی آن در سال 2015 به فروش برساند، این به معنای آن است که پیش بینی فروش 4 میلیون واحدی در سال ابتدایی عرضه‌ی هوم‌پاد در مقایسه با میانیگن فروش 7.5 میلیون واحدیAmazon Echo در هر سال، امری عادی محسوب می‌شود.

همچنین ممکن است که استقبال مشتریان شرکت اپل از محصول جدید آن‌ها در آینده، فراتر از انتظار آن‌ها باشد و هوم پاد فروش بسیار بهتری را تجربه کند اما همچنان امکان این هم وجود دارد که همه‌چیز به بدترین شکل پیش برود و هوم پاد فروش بسیار کمتری را نسبت به پیش‌بینی های انجام شده شاهد باشد. قیمت 350 دلاری هوم پاد هم می‌تواند آن را نسبت به Echo در الویت پایین‌تری برای انتخاب توسط مشتریان قرار دهد.

در نهایت باید منتظر عرضه‌ی رسمی این محصول در سال 2018 بمانیم و ببینیم که اپل چه برنامه‌هایی برای محصول جدید خود در نظر دارد.

 

نظر شما در رابطه با محصول آینده‌ی شرکت اپل چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

4 میلیون
واقعا زیاد برای بلند گوی هوشمند

Sajad

اپل هم چه انتظاراتی داره ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)