حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدید‌ترین و سریع‌ترین نسخه‌ی مرورگر اینترنتی فایرفاکس (Mozilla Firefox Browser) منتشر شد

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | Android، iOS، Windows، اخبار، مرورگر

شرکت موزیلا (Mozilla) که در طی 6 ماه گذشته در حال کار بر روی جدیدترین نسخه‌ی مرورگر اینترنتی این شرکت بوده ادعا می‌کند که از جمله تغییرات انجام گرفته در نسخه جدید این نرم‌افزار می‌توان به افزایش سرعت 2 برابری نسبت نسخه‌های قبل از آن، اشاره کرد. موزیلا امروز نسخه جدید مرورگر اینترنی فایرفاکس را با نام Firefox Quantum در قالب یک بروزرسانی بتا منتشر کرد. علاوه بر پیشرفت‌های صورت گرفته در فاکتور سرعت، فایرفاکس با رابط‌ کابری جذاب‌تر به همراه نوار ابزار قابل تغییر عرضه شد. با ترنجی همراه باشید.

 

موزیلا ادعا می‌کند که موتور جدید استفاده شده در نسخه‌ی جدید این مرورگر به طور اختصاصی با تمرکز بر پیشرفت در پارامتر‌های بهتر و سریعتر بارگذاری کردن صفحات اینترنتی ساخته و توسعه یافته است که در عین حال از حافظه‌ی رم کمتری بر روی رایانه ها استفاده می‌کند. همچنین انتشار این نسخه همراه با بسیاری ویژگی‌های جدید هوشمند دیگر همراه بوده که فایرفاکس را بیش از پیش به گزینه‌ی بهتری نسبت به دیگر مرورگر‌ها تبدیل کرده است.

 

همچنین موزیلا مدعی شد که فایرفاکس کوانتوم (Firefox Quantum) در حدود 30 درصد سبک‌تر از مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) بوده و در عین حال فضای کمتری از حافظه‌ی رم را اشغال خواهد کرد که این مهم به معنای توان خروجی هرچه بیشتر رایانه‌های شخصی در هنگام استفاده از مرورگرهاست.

 

با این حال که موضع‌گیری جدید این نرم افزار نسبت به مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)، کمی مبارزه طلبانه به نظر می‌رسد، این مرورگر در نسخه‌ی جدید خود از موتور جستجوی شرکت گوگل به عنوان موتور پیشفرض در کشورهای آمریکا، کانادا، تایوان، و هنگ‌کنگ استفاده می‌کند. در نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار از موتور جستجوی شرکت یاهو (Yahoo) به عنوان موتور پیشفرض استفاده می‌شد که در کنار آن موتور جستجو‌های گوگل و بینگ (Bing) به عنوان گزینه‌های پیشنهادی در اختیار کاربر قرار داشت.

 

از امکانات و ویژگی های اضافه شده دیگر می‌توان به مواردی همچون حالت خصوصی(Private Browsing Mode)، حالت شب(Night Mode)، محافظت در برابر ردیابی و … اشاره داشت.

 

فایرفاکس کوانتوم (Firefox Quantum) امروز به طور رایگان برای سیستم عامل‌های رایانه‌های شخصی، IOS و اندروید دردسترس قرار گرفت.

 

نظر شما در رابطه با پیشرفت‌های این مرورگر از ابتدای شروع به کار خود تا به امروز، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

حتی این نسخه هم باعث نمیشه از کروم به فایر فاکس کوچ کنم

ahmad

کروم به دلیل نداشتن صفحه خانه به درد نمیخوره البته فایر فکس هم بدرد نمیخوره . فقط برنامه اینترنت سامسونگ

ahmad

البته تو گوشی منظورمه

Armin.FL

چرته شما باور نکنید، تست کردم هم مصرف رم بالاتر از کروم هست ( در سیستم بنده ) ، هم سرعتش از کروم پایین تر هست ( در سیستم بنده ) . فقط ظاهرش تغییر کرده که به نظر من شبیه edge browser شده تا حدی

Alireza.Torangi

این تازه نسخه اولیه است مطمعن باشه نسخه های بعدی مشکلاتش به کلی برطرف میشه

Armin.FL

من هم راجع همین نسخه نظر میدم، اینکه در آینده چطور خواهد شد ربطی به نسخه ی فعلی نداره، این نسخه که در اختیار منه این چیزی نیست که گفته شده، انشاا… در آینده بهتر شه تا ما هم نظر مثبت بدیم

Alireza.Torangi

من که دارم استفاده میکنم خیلی عالیع فقط با ایکون برنامه زیاد حال نکردم خخخ

Peiman

منم موافقم . احساس میکنم یکم زیاده روی کردند

Morimf

فایرفاکس خوبه ولی تا کروم هست….من که خودم از کروم استفاده میکنم خیلی هم راضیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)