حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس توانایی مدیریت بیش از ۱۵۰۰ زبانه را دارد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مرورگر، نرم‌افزار

همان طور که می‌دانید، هر چه زبانه بیشتری را در مرورگرتان باز کنید، حافظه بیشتری از رم درگیر خواهد شد به خصوص اگر این زبانه ها حاوی محتویات سنگینی مانند فیلم باشد. با این وجود علاوه بر اینکه مشخصات سخت‌افزاری نقش به سزایی در مدیریت زبانه‌ها دارد، بهینه‌سازی نرم‌افزاری نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این ویژگی قطعا برای کسانی که از لبتاپ یا رایانه‌ای با سخت‌افزار پایین بهره می‌برند، کاربردی خواهد بود. طبق آزمایش‌های صورت گرفته نسخه قدیمی فایرفاکس ورژن ۵۱ برای راه‌ اندازی مجدد با ۱۶۹۱ زبانه تقریبا به ۸ دقیقه زمان نیاز دارد در صورتی که ورژن ۵۵ و ۵۶ فایرفاکس تنها به ۱۵ ثانیه زمان نیاز داشتند که پیشرفت قابل توجهی است. هرچند هنوز هم این کار ۱۵ ثانیه زمان صرف می‌کند اما به نسبت تعداد زبانه‌های باز، در بین دیگر مرورگرها بی رقیب است.

علاوه بر زمان صرف شده، نسل جدید این نرم‌افزار یعنی ورژن ۵۵ و ۵۶ حافظه بسیار بهینه شده‌اند و مقدار کمی از رم را درگیر می‌کنند، به طوری که با ۱۶۹۱ زبانه باز تنها ۵۰۰ مگابایت از حافظه رم اشغال خواهد شد که در مقایسه با مرورگر محبوب کروم رقمی خارق‌العاده است. با اینکه ما کاملا مطمئن هستیم کسی به ۱۶۹۱ زبانه باز به طور همزمان نیاز پیدا نخواهد کرد، اما عملکرد خوب این مرورگر در این تعداد حاکی از عملکرد کاملا سریع و بدون مکث آن در استفاده روزمره خواهد بود.

نظر شما درباره ویژگی‌های نسخه جدید فایرفاکس چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا