حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا دوربین اصلی آیفون های 2019 با حسگر تصویر 3 بعدی بر پایه لیزر توسعه داده شود

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

هر چند آیفون X هنوز خستگی راه را نگرفته و خیلی ها یا منتظر ارایه آن در بازار خود هستند یا در انتظار کاهش قیمت برای خرید و یا حتی در حال ارسال انیموجی (Animoji) برای مخاطب خاص (!)‌ اما حتی همین حالا که حدودا 10 ماه تا معرفی رسمی بعدی اپل فرصت باقی است، شایعات آیفون های 2019 سر زبان ها افتاده است. یکی از این شایعات جذاب را می توان درباره دوربین اصلی آیفون های 2019 دانست، جایی که احتمالا اپل در حال تدارک زیرساختی بهتر برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا جدیدترین شایعات پیرامون آیفون های 2019 را بخوانیم.

در جدیرترین گزارشی که از بلومبرگ منتشر شده است، اپل در حال توسعه حسگر تصویر 3 بعدی برای دوربین اصلی آیفون های 2019 است. این دوربین به اپل کمک خواهد کرد تا در زمینه توسعه سرویس های واقعیت افزوده خود حرکت رو جلوی جهشی داشته باشد.

این سیستم با استفاده از تاباندن لیزر به سوی سوژه و محاسبه زمان رفت و بازگشت آن می توان عمق فضا را بسنجد. این روش در حال حاضر در حسگر تصویر تشخیص چهره 3 بعدی فیس آی دی (Face ID) در حال استفاده است با این تفاوت که در فیس آی دی به جای استفاده از لیزر، مادون قرمز به کار برده شده است. گوگل نیز همین استفاده را اما با سیستمی متفاوت و با استفاده از حسگر تصویر دوال پیکسل (Dual Pixel) در پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دارد که به این دستگاه ها کمک می کند بتوانند با دوربین تکی تصاویر پرتره مناسبی ثبت کنند. اپل اما تصمیم گرفته تا این روش را توسعه بدهد تا دقت و قوت بالایی داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ اپل هم اکنون به دنبال تولیدکننده های سیستم های تشخیص چهره 3 بعدی ای است که در ذهن دارد اما مشخصا نمی توان گفت که این سیستم حتما به آیفون های 2019 برسد. موضوعی که قطعی به نظر می رسد این است که حسگر تشخیص چهره 3 بعدی Face ID در جلوی دستگاه باقی خواهد ماند و سیستم مورد بحث برای دوربین اصلی آیفون های بعدی به کار برده خواهد شد. بدین صورت آیفون های بعدی می توانند در هر دو جهت دستگاه توان درک 3 بعدی فضا را داشته باشند.

اپل با ARkit خود هم اکنون نمونه های توجه برانگیزی را با دستگاه های iOSی ارایه کرده است. حال با اضافه شدن سخت افزار مورد نظر برای دوربین اصلی می توان انتظار عملکرد بهتر را نیز داشت. شاید اپل برای توسعه طولانی مدت و ایجاد هماهنگی بیشتر بین سخت افزار و نرم افزارش مدت زمان بیشتری را صرف توسعه این سیستم کند، به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برای به کار بستن آن در آیفون ها اعلام کرد.

نظر شما درباره چنین احتمالی چیست؟ بدون شکل آینده از آن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و شرکت های مطرح فناوری به شکل مشخصی در حال حرکت به سمت آن هستند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اگه یادتون باشه خیلی وقت پیش یه خبری اومد که اپل یه تیم 1000 نفره داره که رو دوربیناش کار میکنه فکر میکنم الان داریم نتیجشو میبینیم قطعا سال بعد هک شاهد یکی از بهترینا خواهیم بود

Peiman

فکر کنم ۷۰۰ نفری بود?

ahmad

این حدود بود اره تقریبی گفتم

JAVAD_S

عجب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)