حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدویی آیفون تن (iPhone X) از TheVerge: با آینده رو به رو شو

نوشته

6 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

بررسی های متفاوتی از آیفون تن (iPhone X)‌ در سراسر وب منتشر شده است و هر کسی عقیده ای دارد. این دستگاه در ترنجی نیز بررسی خواهد شد و ما نیز نظر خود را درباره این دستگاه به شما اعلام می کنیم اما تا آن زمان بد نیست یکی از بهترین بررسی های موجود درباره آیفون تن (iPhone X) را با هم از Theverge ببینیم. در ادامه با ترنجی همراه تا نقد و بررسی ویدیویی آیفون تن (iPhone X)‌ را از Theverge ببینیم.

[aparat id=”yk1KN”]

هر ساله ما می گوییم این بهترین آیفونی است که تا به حال طراحی و ساخته شده است اما آیفون تن (iPhone X) واقعا بهترین آیفون تاریخ است. اپل در ده سالگی آیفون یک تصور تازه از آن چیزی که این بهترین موبایل هوشمند موجود در بازار باید باشد، ارایه کرده است. تغییرات بزرگی روی داده که یکی از آن ها حذف دکمه هوم است، حسگر اثرانگشت وجود ندارد و فکرش را بکنید که اپل از نمایشگر OLED استفاده کرده است! حالا شما آیفون خود را فقط با نگاه کردن به آن باز می کنید و کلی ژشت های حرکتی جدید در غیاب دکمه هوم ایجاد شده است. اگر دوست دارید این ژشت های حرکتی جدید و تنظیمات Face ID را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید:

آموزش کار با آیفون X توسط اپل، فیس آی دی Face ID و ژشت های کنترلی جدید

بررسی آیفون X

بررسی آیفون X

نمایشگر آیفون تن (iPhone X)

اپل برای نمایشگر بدون حاشیه خود راهکاری شبیه به دیگر شرکت ها در نظر نگرفته و دید آن ها بیشتر شبیه به دید اسنشیال فون است! آن ها برابر لبه به لبه تر دیده شدن نمایشگر و اغوای بیشتر بیننده، حتی از فضای کوچک باقی مانده کنار Face ID، دوربین جلو و اسپیکر مکالمه نیز استفاده کرده تا نمایشگر به لبه بالا نیز برسد. نتیجه این تصمیم ناچ یا همان زایده بالای نمایشگر است که نمی توان بودنش را انکار یا کتمان کرد فقط باید گفت به مرور زمان بودنش را با همین شرایط قبول می کنید، راه دیگری نیست!

حاشیه کناری نمایشگر بیش از حدی است که در دیگر موبایل های بدون حاشیه می بینییم، این سبب می شود آیفون تن نزدیک به 3 میلی متر عریض تر از گلکسی اس 8 با همان اندازه نمایشگر باشد. البته آیفون تن با محاسبه ناچ نمایشگر 5.8 اینچی دارد، در حقیقت فضای اخصاص یافته به نمایشگر در آیفون تن برابر 84.4 سانتی متر مربع است اما در گلکسی اس 8 برابر 84.8 سانتی متر. ارتفاع آیفون تن اما به دلیل حاشیه بسیار کم در لبه پایین و کشیده شدن نمایشگر تا لبه بالا، بیش از 5 میلی متر کوتاه تر از گلکسی اس 8 است. در نهایت اجازه بدهید به ضخامت کمتر آیفون تن (0.3 میلی متر) و دوربین بیرون نزده گلکسی اس 8 اشاره کنیم!

بررسی آیفون X

بررسی آیفون X

باید بدانید نوار استیل دور آیفون تن (iPhone X) نسبت به آلومینیوم آیفون 8 خیلی راحت تر خش برمی دارد و این را باید توجه داشته باشید. برجستگی دوربین به شکل قابل توجهی وجود دارد اما به هر حال اپل آن را برطرف نکرده و انتخاب با شماست! در نهایت باید گفت جک هدفون نیز همچنان وجود ندارد و این کم کم در همه موبایل ها اپیدمی می شود.

نمایشگر آیفون تن (iPhone X)

نمایشگر OLED و ساخت سامسونگ است. اپل پافشاری زیادی بر این دارد که بگوید طراحی این پنل توسط آن ها بوده و سامسونگ فقط سازنده آن است. هر چند اندازه نمایشگر 5.8 اینچ است و از نمایشگر 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس بزرگتر باید باشد اما به دلیل نسبت تصویر متفاوت، فضای کمتری ارایه می کند. به یاد بیاورید زمانی را که اپل از آیفون 4 اس به آیفون 5 رسید و نسبت نمایشگر به نسبت تصویر عریض تغییر کرد تا اکثر برنامه ها نیاز به به روزرسانی داشته باشند، حالا در آیفون تن نیز همین موضوع وجود دارد. شاید بد نباشد بدانید نمایشگر آیفون تن (iPhone X)‌ نیز دقیقا از همان چینش زیر پیکسله الماسی استفاده می کند که از فناوری های نمایشگر OLED سامسونگ است. این سبب می شود تصویر دیگر آنقدر که باید شارپ نباشد اما چاره چیست؟ برای جلوگیری از زودتر فرسوده شدن پنل OLED باید چنین طراحی ای داشت. از نظر دقت بازتولید رنگ ها باید گفت اپل خیلی تلاش داشته تا نزدیک تر به واقعیت باشد و واقعا هم همینطور است.

نقد و بررسی آیفون تن (iPhone X)

نقد و بررسی آیفون تن (iPhone X)

از نظر زاویه دید باید گفت همانند اکثر نمایشگر OLED در زوایای خاص شاهد تغییر رنگ سفید هستیم. اگر درباره مشکل پیکسل سوخته در نمایشگر OLED می پرسید باید گفت هنوز نمی توان پاسخ قاطعی داد چون این نمایشگرها به حد کافی استفاده نشده اند اما اپل می گوید ماست ما ترش نیست!

فیس آی دی (Face ID) قابلیت امنیتی است که در درجه اول می توان گفت شما مجبور به استفاده از آن نیستید! می توانید از رمز عبور استفاده کنید و به نظر ما این مسخره ترین نظری است که درباره یک موبایل هزار دلاری می توان داد! اما به هر حال شما می توانید از آن استفاده کنید. به صورت کلی می توان گفت عملکرد فیس آی دی خیلی خوب است اگر زیر نور خورشید یا نورهای مصنوعی نباشید یا دوقلو نداشته باشید. توصیه می کنم قسمت مربوط به Face ID را در این ویدیو ببینید، زیر با استفاده از یک دوربین دید در شب به صورت خیلی محسوس عملکرد آن را برای شما شرح می دهد!

عملکرد کلی دستگاه بسیار سریع و همان چیزی است که از یک آیفون انتظار دارید. مشکل اصلی را می توان برنامه های غیر بهینه شده دانست، هر چند اپل می گوید به روز کردن برنامه ها برای آیفون تن بسیار راحت تر و سریع تر است اما برخی برنامه ها در به روزرسانی برای بهینه شدن روی آيفون 6 حتی تا 2 سال تاخیر داشتند! حالا اگر برنامه ها بهینه نشوند، آیفون تن چه تفاوتی با آیفون 8 دارد؟!

بررسی آيفون تن

بررسی آيفون تن

دوربین آیفون تن (iPhone X)

دوربین اما بخشی است که با توجه به بهبودهای سخت افزاری نسبت به آیفون 8 پلاس انتظار داریم عملکرد بهتری را شاهد باشیم اما به نظر می رسد به جز لرزشگیر بهتر در حالت زوم به دلیل OIS داشتن هر دو دوربین مورد خاص دیگری وجود نداشته باشید. در مقایسه با بهترین های این زمینه یعنی گوگل پیکسل 2 ایکس ال و گلکسی نوت 8 می توان گفت همه چیز به سلیقه بصری شما بستگی دارد و هر سه دستگاه برای عکاسی بسیار توانمند هستند. البته شاید در این ویدیو از یاد برده شده باشد اما فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه FHD و 60 فریم 4K نیز در این دستگاه وجود دارد که کم نظیر است.

بررسی آيفون تن

بررسی آيفون تن

در پایان باید نظر شما را پرسید؟ آیا آیفون تن (iPhone X) هزار دلاری را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

همه چى يه طرف
حالت فيلمبردارى ٦٠فريم بر ثانيه ٤كى اين واقعا شاهكاره
اپل چه اسرارى داره تا به همه بفهمونه كه آقا صفحه نمايش آيفون١٠ از صفحه نمايش اس٨ يا نوت٨ بهتره، كوركورانه همين و هى ميخواد توجيح كنه
هى ميگه درسته ساخت سامسونگه اما اين يه چيز ديگس!?
آقا ب گفتن نيست به عمله كه فعلا رو دست صفحه نمايش نوت٨ صفحه نمايشى وجود نداره

moh3n

دوست عزیز اپل شرکت نوپا و ناشناخته ای نیست که بخواد کورکورانه چیزی بگه . تمام طراحی این پنل بر عهده اپل بوده و حتی تمامی درایورهای این پنل رو اپل طراحی کرده و سامسونگ مثل TSMC که تولید پردازنده رو برعهده داره فقط تولید کننده این پنل هست ولی قطعا بعضی از پتتن هاش رو در اختیار اپل قرارداده نمیشه منکر این قضیه شد .
در مورد کیفیت صفحه نمایش هم واقعا نوت 8 و ایفون 10 بی نظیرن و شاید اختلافی با هم نداشته باشن ولی بد نیست یه نگاه به این مقاله بندازی و برتری های پنل ایفون 10 به نوت 8 رو ببینی.

https://www.tomsguide.com/us/iphone-x-oled-screen-vs-pixel-2-note-8,review-4807.html

Peiman

عجب کیفیتی داشت پنل آیفون ایکس . دوست داشتم آیفون ۸ پلاس هم تو این مقایسه بود . خیلی دوستدارم ببینم اختلافشون در چه حد

Rog1

تو مقایسه مشخصه نور نوت کمتر از ایفون هست و انصافا هیچ فرقی باهم دیگه تو نمایش رنگ ها نداشتن
و باید به نظرم برای تصمیم گیری بهتر باید وایستیم و نتایج سایت های فون ارنا و جی اس ام ارنا رو در دقت رنگ و روشنایی ببینیم اینکه تو اینجا به چشم بهتر میاد دلیل نیست که حتما بهتر باشه

Rog1

راستی اینجا مشخص بود حالت صفحه نوت چی هست؟ صفحه نوت در حال حاضر تا وقتی یه بررسی جامع تر نیومده نمیتونیم به این عکسا بسنده کنیم شاید ایفون رنگ ها کمی با اغراق نشان میده که به نظر بهتر از نوت هست شایدم نوت رنگ هارو مرده نشون میده!

Peiman

واقعاً عالی . امیدوارم هر چه زودتر مقایسه دوربین آیفون تن و پیکسل آماده بشه

Peiman

چیزی که رو مخه همین مچ نبودن برنامه ها با صفحه گوشیه . امیدوارم هرچه زودتر آپدیت ها منتشر بشن

ahmad

نرم افزار آیفون 10 خیلی مشکل داره چندتا سایت معتبر هم گفتن اینو منتظر بروزرسانی اپل باید موند

Pouya

(هر ساله ما می گوییم این بهترین آیفونی است که تا به حال طراحی و ساخته شده است ) و من هم هر ساله میگویم مگر قرار است غیر از این باشد ؟?مگه مثلا برا بقیه این نیس؟مثلا میشه بگی وی ۳۰ بهترین گوشیه الجی نیس یا میت تن بهتر گوشیه هواوی نیس ک تا کنون طراحی و ساخته شده است ؟والا برا همه همینه چ لزومی داره گفتنش ? مثلا بقیه پسرفت میکنن بهترین گوشیشون جدید ترین گوشیشون نیس عجب!!!؟؟؟ همین کارا رو کردن ک اپل یه جوری افتاده تو ذهن مردم ک ادم 50 ساله هم ک هیچی از گوشی نمیدونه میگه اپل عالیه اپل فلانه اپل…(منظورم این نیس ک اپل اشغاله و هر کی میگه خوبه هیچی حالیش نیستا منظورم ابنه ک کسی ک هیچی از گوشی نمیدونه بی دلیل تو مخش افتاده ک بهترین گوشی اپله) یه جوری شده تو ذهن مردم ک از بچه خانواده تا بقالیع محل میگن اپل خوبه حالا بهشون بگی چرا دلیل منطقی ندارنا

Peiman

حرف دل منو زدی??

mohammadri

به نظر خوب میاد !!
MozeAbi
MozaAbi

ahmad

خیلی خوشم اومده از آیفون 10 باتریشم معرکه هست

Sajad

واسه دوستان طرفدار اپل جهش خیلی خوبیه. هرچند قیمتش هم بالاست. در کل گوشی دوست داشتنیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)