حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ تولید حافظه‌های DRAM خود را در سال 2018 افزایش خواهد داد

شرکت سامسونگ الکترونیک (Samsung Electronics) به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2018 دو خط تولید خود را به افزایش تولید حافظه‌های DRAM اختصاص دهد. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

در چند ماه اخیر نیاز بازار جهانی به حافظه‌های DRAM زیاد بوده، و همچنین در این حالت با کمبودهایی نیز مواجه شده است که افزایش قیمت این حافظه‌ها را نیز در پی داشت. از جمله این افزایش قیمت می‌توان به افزایش بسیار زیاد قیمت حافظه‌های اصلی رایانه (RAM) اشاره داشت که کاملا برای مصرف کنندگان این افزایش قیمت کاملا حس می‌شود، و با توجه به وضعیت فعلی خوشبختانه در آینده تولیدات حافظه‌های DRAM از سوی شرکت سامسونگ بیشتر خواهد شد.

شرکت سامسونگ به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید حافظه‌های DRAM و NAND به تازگی اعلام کرده است که در دو کارخانه دو شهر Hwasung و Pyeongtaek در کشور کره جنوبی خود را که به تولید حافظه‌های 2D NAND مشغول بودند را به تولید حافظه DRAM را اختصاص خواهد داد، که در خلل شروع این دو خط در سال 2018 تولید حافظه DRAM افزایش یافته و شاید این دو خط تولید بتواند اندکی کاهش قیمت‌ حافظه‌های RAM را در پی داشته باشد. حافظه‌های DRAM تنها مورد استفاده در تولید حافظه‌های RAM نیستند، بلکه بخش عمده آن در تولید گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طی چهار ماه گذشته همواره موجودی این نوع از حافظه‌ها تحت فشار بوده که در مورد حافظه‌های RAM توانسته افزایش قیمتی در محدوده 80 الی 100 درصد را داشته باشد. دو خط تولید ذکر شده شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2018 به تولید حافظه‌های DRAM مشغول خواهند شد. با توجه نیاز امروزه بازار به این نوع حافظه، احتمال اینکه بتوان انتظار کاهش قیمت چشم گیری را در خصوص حافظه‌های RAM داشت بسیار اندک است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

این روزا خبرهای خوبی از سامسونگ میرسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist