حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی تقریبا سامسونگ را در هند کنار زده و در حال تصاحب مقام اول است

شاید در نگاه اول برخی اخبار مربوط به بازار داخلی نباشد اما بررسی آن ها می تواند دید خوبی نسبت به اتفاقاتی که در آینده رخ می دهد و یا حتی انتخاب بهتر در زمان حال به ما بدهد. شیائومی از شرکت هایی است که نام آن در بازار ما هر چند خیلی شناخته شده نیست اما حتما درباره آن شنیده اید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا اتفاق جالبی را در بازاری مشابه با بازار کشور خودمان بررسی کنیم.

بازار ایران شاید به اندازه بازار هند گرایش به گوشی های میان رده یا پایین رده نداشته باشد اما مسلما سهم بزرگی از بازار ما را این دستگاه ها تشکیل می دهند. از همین جهت است که بازاری همانند هند یا به عبارت صحیح تر، بازارهای در حال توسعه میدان مبارزه سختی برای برندهای بزرگ و گران هستند. سامسونگ سال های متوالی به عنوان سردمدار بازار هند شناخته شده است و همچنان موقعیت خود را حفظ کرده است. در حال حاضر از هر 4 موبایل فروخته شده در هند یکی سامسونگ است اما بد نیست بدانید سهم شیائومی نیز تقریبا به اندازه سامسونگ است. اجازه بدهید تمرکز بیشتری رو اعداد و ارقام سهم بازار داشته باشیم.

شیائومی در هند

شیائومی در هند

در این تصویر دو جدول می بینید که اولی مربوط به گوشی های موبایل هوشمند و دومی مربوط به گوشی های عادی یا همان فیچرفون ها است. همانطور که در بخش گوشی های هوشمند می بینید، سامسونگ بدون افت و خیز همان سهم 23 درصدی سال گذشته را در اختیار دارد. شیائومی اما در مقابل طی یکسال اخیر از سهم 6 درصدی به 22 درصد ارتقا یافته است و این نشان از برنامه ریزی دقیق برای تصاحب سهم بازار دارد. اما موضوع جایی جالب تر می شود که جدول زیر را ببینید:

پرفروش ترین موبایل های هند

پرفروش ترین موبایل های هند

همانطور که می بینید از 5 دستگاه پرفروش 3 دستگاه اولیه برای شیائومی و تنها یک نماینده از سامسونگ در لیست حضور دارد. همه دستگاه ها نیز در رده میانه تا رده اقتصادی هستند. هر چند رشد شیائومی را می توان در تصاحب سهم دیگر رقبا دید و البته پیشرفت سامسونگ را نیز جلوگیری کرده است اما نظر شما درباره سال آینده و سهم شرکت های مختلف از بازارهای در حال توسعه چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

درسته هند به یکی از بازارهای بزرگ تبدیل شده ولی بنظرم ارزش زیادی نداره چون اکثر گوشیهای فروش رفته خیلی قیمت پایین و سود کمتری دارن

Peiman

اصلا به این موضوع دقت نکرده بودم

mTAAHAAm

بازار هند مهمه

Sajad

سیاست شرکت ها توی کشور هند بیشتر حفظ و افزایش سهم بازاره وگرنه احتمالا سودآوری بالایی نداره

Peiman

واقعا پیشرفت شیاومی قابل تقدیر تو این یکسال . امار گویای همه چیز هست

tohid mohammadi

اطلاع رسانی کن ترنجی جان:
http://yon.ir/qoVEW

Mortazavi

خداییش تو میانرده شیائومی با اختلاف بهتر از بقیه است اونم به دو دلیل اول استفاده از طراحی زیبا و بسیار با کیفیت و دوم استفاده از پردازنده بسیار قوی تر و بعضاً پرچمدار مثل هلیو X20 که باعث سرعت بالاتر گوشی و امکان اجرای روون بازی ها و برنامه های بیشتر از رقبا میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)