حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت TSMC با شروع عرضه آیفون 10 ، انتظار رشد درآمد 10 درصدی را دارد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، تحلیل بازار

شرکت TSMC که وظیفه تولید پردازنده‌های آیفون 10 (آیفون X) را بر عهده دارد ، پیش بینی کرده است که هم‌زمان با عرضه جهانی آیفون 10 ، انتظار دارد رشد درآمدی 10 درصدی را تجربه کند. از چند روز دیگر (3 نوامبر) عرضه جهانی آیفون X آغاز خواهد شد.

کمپانی TSMC که تامین کننده اصلی پردازنده‌های آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس و آیفون X است ، هم‌زمان با آغاز فروش آیفون 10 ، دوران پر فشار کاری این شرکت نیز آغاز شده است. در ماه جاری میلادی (آگوست) TSMC رشد 28 درصدی درآمد خود را تجربه کرده بود و حالا با آغاز فروش تدریجی آیفون 10 ، پیش بینی شده است که 10 درصد سود بیشتر عاید این غول چیپست‌سازی در جهان شود.

در زمان آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز وظیف تولید پردازنده‌های آیفون بر عهده TSMC بوده است در حالی که در زمان آیفون 6 اس ، سامسونگ و TSMC با هم این پردازنده را تولید می‌کردند و به دلایلی ، فرآیند تولید پردازشگرها در سامسونگ دچار مشکلاتی شد و آیفون 6 اس با داغ شدن گاه و بی‌گاه و نقص باتری روبرو شده بود.

TSMC قرار است بزودی تولید پردازشگرهای 7 نانومتری را به صورت گسترده آغاز کند و با توجه به این موضوع ، احتمال آن‌که سال آینده کره‌ای‌ها بتوانند تولید پردازنده‌های سری A اپل را برعهده بگیرند ، تقریبا غیر ممکن است.

بیانیه‌ی TSMC در خصوص رقابت با سامسونگ نیز بسیار جالب است. این شرکت می‌گوید که به رقابتش در بازار ادامه خواهد داد و برای حفظ سهم خود در بازار نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تولید آیفون ۱۰ رو به اندازه تقاضا برسونه رکورد عجیبی ثبت خواهد شد بنظرم

Sajad

من فکر میکنم آیفون ۱۰ هم انتظارات اپل رو برآورده نمیکنه.

Peiman

به عبارتی رشد 38 درصدی. به شدت منتظر عرضه ایفون تن هستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com