حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک در خصوص حذف برنامه‌های VPN در چین اظهار نظر کرد

کشورهای مختلف، قوانین و مقررات متفاوتی دارند، بنابراین هر آنچه که ممکن است در یک کشور قانونی و مجاز باشد، احتمال دارد در کشوری دیگر غیر قانونی باشد. به عنوان مثال برنامه‌های VPN که به طور گسترده در نرم افزار iTunes در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اخیرا بر اساس قوانین جدید این کشور استفاده از چنین برنامه‌هایی در ابتدا باید توسط دولت چین مورد تایید قرار بگیرد، به همین علت VPNها را حذف کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به نظر می‌رسد که قوانین اپل تقریبا فقط با قوانین یکی از کشورهایی که در آن فعالیت می‌کند، مطابقت دارد – ایالات متحده‌ی آمریکا – اما گویا سناتورهای کشور چین، Ted Cruz و Patrick Leahy آنقدرها هم از اپل دل‌ خوشی ندارند! و اخیرا مدیر عامل کمپانی اپل، تیم کوک، در خصوص حذف برنامه‌ها نظرات خود را اظهار کرد. در یک نامه‌ی سرگشاده به تیم کوک گویا به او پیشنهاد می‌شود که تمامی برنامه‌های “فعال” در خصوص دور زدن سانسور در کشور چین را غیرفعال نماید!.

در بخشی از این نامه، اینگونه نوشته شده است:

VPNها به کاربران امکان دسترسی به اینترنت بدون سانسور را در چین و سایر کشورها می‌دهند و باعث می‌شود دسترسی کاربران به اینترنت افزایش یابد. اگر این گزارش‌ها درست باشد، ما نگران هستیم که کمپانی اپل قوانین کشور چین در خصوص سانسور و نظارت بصری را نادیده گرفته باشد.

تیم کوک و اپل پیش از این در ماه آگوست به این موضوع پاسخ داده بودند اما هنوز مشخص نیست که Cruz و Leahy از بیانیه‌ی ایشان آگاهی دارند یا نه؟!

تیم کوک پس از خواندن این نامه، در بیانیه‌ای می‌نویسد:

ما قطعا این برنامه‌ها را حذف نخواهیم کرد، همانطور که در سایر کشورها اینگونه عمل می‌کنیم و هرکجا که بازار کسب و کار ما در آنجا فعال باشد قطعا پیگیر قوانین آنجا نیز خواهیم بود و اکنون ما به شدت به این موضوع باور داریم، افرادی که از مارکت‌ها استفاده می‌کنند به دنبال ویژگی‌ها و مزایای مختلف و سودمند از آن‌ها هستند و این موضوع در تمامی کشورها وجود دارد. بنابراین ما حتی در زمانی که با دولت اختلاف نظر داریم، همکاری خود را با مردم آن کشور قطع نمی‌کنیم.

 

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چطور که با دولت ایران اختلاف داره امریکا اما شما برنامه های ایرانی رو از اپ استور حذف کردید؟؟؟؟

ahmad

سیاست یک بام و دو هوای اپل هست معلوم نیس چیکار میکنن

Sajad

دروغ میگه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h