حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Pixel 2 XL) امتیاز تعمیر پذیری 6 از 10 را از iFixit دریافت کرد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، گوگل

خب انتظار می‌رفت تا iFixit گوشی جدید شرکت گوگل را نیز مانند دیگر موبایل‌های هوشمند معروف باز کند و اطلاعاتی از سخت افزار و تعمیر پذیر بودن آن در دسترس ما قرار دهد. امروز امتیاز تعمیر پذیری گوگل پیکسل 2 منتشر شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اکنون گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در فروشگاه Verizon در دسترس هستند (پیش خریدها در حال ارسال هستند) و وقت آن رسیده که نگاهی به داخل این گوشی‌ها بیاندازیم. iFixit امروز  تصمیم به باز کردن پیکسل 2 ایکس ال گرفت تا تمامی قطعات داخلی را به ما نشان دهد.

در درون گوشی چیپ‎ست سفارشی Pixel Visual Core که اخیرا اعلام شده که توسط گوگل ساخته شده است قرار دارد که در اندروید 8.1 به عملکرد محاسباتی عکاسی سرعت می‌بخشد. به طور معمول در گوشی‌های هوشمند جدید قطعات ساخت چندین شرکت مختلف است، برای مثال در این گوشی پردازنده اسنپدراگون 835 ساخت شرکت کوالکام (در واقع تولید شده توسط سامسونگ)، باتری 3520 میلی آمپر در ساعت ساخت ال‌جی، حافظه رم و فلش ساخت سامسونگ، ماژول NXP NFC و درگاه eSIM قرار گرفته است.

سنسور فشار هم همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید شامل یک PCB انعطاف پذیر است و در درون آن مقاوت‌های حساس به فشار قرار دارد که می‌تواند اقدامات فشار را به نرم افزار گوشی انتفال دهد.

درگاه Type-C نیز به طور جداگانه قرارگرفته است که خوب می‌باشد زیرا که در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توان آن را تغییر دهید.

در نهایت گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال امتیاز 6 از 10 را دریافت کرد (امتیاز بیشتر برابر با تعمیر پذیری راحت تر). بسیاری از از قطعات این گوشی وابسته به برد اصلی نیستند و فقط با جداسازی صفحه نمایش می‌توانید آن را تعویض کنید. در گوشی فقط 9 پیچ وجود دارد که از نوع رایج می‌باشند و از سوی دیگر صفحه نمایش بسیار نازک است و باتری به سختی جدا می‌شود.

نظر شما درمورد تعمیر پذیری گوگل پیکسل 2 ایکس ال چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

امتیاز بدی نیست . فکر می‌کنم اکثر پرچمدار های امسال پایین تر گرفته باشند

Sajad

امتیازش تقریبا خوبه. فقط طراحیش خیلی میلنگه…

ahmad

امتیاز خوبی نیست بد هم نیست قابل قبوله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور