حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندرهای جدیدی از نسخه 2018 گلکسی ای 5 (A5) و گلکسی ای 7 (A7) منتشر شد!

امروزه سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند، بر خلاف سال‌های گذشته که دچار بی نظمی و یک نوع به هم ریختگی در مدل‌های خود بود، امروزه دارای یک دسته بندی بسیار منظم از تلفن‌های هوشمند خود می‌باشد که تمامی رده‌های مختلف شامل پرچمداران، بالا رده‌ها، میان رده‌ها و پائین رده‌ها را شامل می‌شود که این مساله باعث راحتی در نحوه تشخیص و شناسایی توسط کاربران و عرضه بروزرسانی‌ها توسط سامسونگ شده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سالیان زیادی سامسونگ به عنوان شرکتی شناخته می‌شد که فقط بر روی پرچمداران خود تمرکز می‌کرد، البته در این طرز فکر و نگرش منفی قطعا خود سامسونگ نیز بسیار تاثیر گذار بود، گوشی‌های عرضه شده توسط سامسونگ از تمامی رده‌های مختلف شامل پرچمداران، بالا رده‌ها، میان رده‌ها و پائین رده‌ها حداقل تا زمان گلکسی اس 5 (Galaxy S5) دچار یک بی نظمی و به هم ریختگی در نامگذاری و ترتیب بندی بودند.

این مشکل تنها به همین جا ختم نمی‌شد بلکه در مساله بروزسانی‌های نرم‌افزاری نیز بسیاری از گوشی‌های هوشمند به دست فراموشی سپره می‌شدند، این روند به مرور تاثیرات منفی زیادی در فروش بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ داشت، اما قبل از آنکه خیلی دیر شود سامسونگ به خود آمد و با اتخاذ سیاست‌ها جدید همچون پروژه صفر، استفاده از مواد با کیفیت در ساخت تلفن‌های همراه خود، بهبود بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در خانواده‌های مختلف و منظم ساختن و ترتیب دهی مناسب در نامگذاری محصولات خود، از یک شکست حتمی نجات پیدا کرد.

اکنون پس از گذشت چند سال از اتخاذ سیاست‌های جدید، بخش تلفن‌های همراه سامسونگ به یک تعادل نسبی رسیده و خبری از مشکلات و چالش‌های چند سال پیش که اخبار و شایعاتی همچون خروج سامسونگ از بخش موبایل را به همراه داشت نیست و اکنون این شرکت تلفن‌های هوشمند مناسبی در تمام رده‌های قیمتی و در تمام رده‌های سخت‌افزاری به بازار عرضه می‌کند.

با توجه به این که شرکت سامسونگ در حال آماده سازی محصولات مختلف خود برای سال آینده است، پس می‌توان گفت که درز شایعات و اخبار مختلف درباره این محصولات امری کاملا طبیعی خواهد بود و نکته عجیبی در آن یافت نمی‌شود. آخرین گوشی‌های هوشمندی که اخیرا شایعات مختلفی درباره آنان منتشر شده است، دو گوشی هوشمند از خانواده سری A سامسونگ یعنی گلکسی ای 5 (A5) و گلکسی ای 7 (A7) هستند که به طور طبیعی بر اساس سال عرضه آن‌ها، گلکسی ای 5  2018 (2018 A5) و گلکسی ای 7 2018 (2018 A7) نامیده می‌شوند.

همانند قبل، اخبار و شایعات این دو دستگاه به شکل رندرهای سه بعدی ارائه شده است و این بار با یک متن و ادعای خالی روبرو نیستیم، به لطف رندرهای منتشر شده از این دو دستگاه، تمام زوایای این دو گوشی هوشمند قابل مشاهده بوده و تمام ویژگی‌های منفی و مثبت طراحی آن‌ها را می‌توان به راحتی دید. بنابر اخبار منتشر شده این رندرها از طرف onleaks، افشاگر و لو دهنده دنیای تکنولوژی منتشر شده است.

نکته‌ای که اکنون لازم است ذکر گردد این است که عدم وجود فلش LED در پشت دستگاه بدین معنی نیست که سامسونگ این قسمت مهم در دوربین را حذف کرده، بلکه این اشتباه مضحک از طرف onleaks بوده، چرا که وی فراموش کرده است فلش LED را در رندرهای خود به کار ببرد، در هر صورت در این مورد نیازی به نگرانی نیست چرا که قطعا سامسونگ در این گوشی‌های هوشمند فلش LED را به کار برده است، همانطور که در نسخه بروزرسانی شده این رندرها فلش LED اضافه شده است.

طبق اخباری که پیش از این منتشر شده بود، شایعات از وجود دکمه اختصاصی دستیار هوشمند بیکسبی (Bixby) در هر دو دستگاه خبر داده بودند، اما ویژگی‌های سخت‌افزاری در این باره در رندرهای منتشر شده گنجانده نشده است، به نظر می‌رسد که onleaks علاقه‌ای به این قسمت نداشته است.!

بر خلاف بسیاری از تلفن‌های هوشمندی که سایر شرکت‌ها معرفی و عرضه می‌کنند که عملا تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارند، گوشی‌های میان رده و بالا رده سامسونگ هر نسل پیشرفت‌های بسیار مثبتی را تجربه می‌کنند و کاربر را نسبت به خرید نسل جدید آن تشویق می‌کنند.

در حال حاضر اخبار و شایعات مختلف، ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری مختلفی را نشان می‌دهند اما بر اساس آنچه که اکنون به دست آمده، هر دو کهکشانی جدید سامسونگ مجهز یک چیپست اگزینوس 7885 (Exynos 7885) هستند که 4 گیگابایت حافظه رم این چیپست‌ها را همراهی خواهد کرد.

بر اساس آنچه که پیش از این در صفحه‌نمایش‌های گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) دیده بودیم، این دو گوشی هوشمند نیز مجهز صفحه نمایش بی کران (infinity display) خواهند بود که این مساله بدین معنی است که حاشیه دستگاه به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت و همچنین هیچ دکمه فیزیکی برای دکمه خانه (Home) و حسگر اثر انگشت در جلوی دستگاه وجود نخواهد داشت.

البته بر اساس تصاویر به نظر می‌رسد که این دو گوشی دقیقا همانند گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) حاشیه بسیار کمی ندارند و فقط نسبت به نسل قبلی خود حاشیه کمتری دارند.

انتظار می‌رود که هر دو دستگاه به صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت Full HD و وضوح و رزولوشن 2160×1080 پیکسل مجهز شوند، سایز صفحه نمایش در ای 5  2018 (2018 A5) برابر با 5.5 اینچ و سایز صفحه نمایش در ای 7 2018 (2018 A7) برابر با 6 اینچ خواهد بود. بلندگوی مونو و تک کاناله نیز بر خلاف پرچمداران سامسونگ، در سمت چپ دستگاه جا خوش کرده‌ است و یک جک 3.5 میلی متری و یک پورت USB Type-C نیز در بخش پایینی دستگاه قرار گرفته‌اند، البته صحت این رندرها تا زمان معرفی و عرضه رسمی این دو گوشی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و شاید در زمان معرفی در یک ال دو مورد، مشخصات متفاوت‌تری را شاهد باشیم.

هنوز برای پیش‌بینی قیمت و ارقام مختلف و زمان عرضه این دو گوشی هوشمند کمی زود است و باید تا انتشار اطلاعات بعدی منتظر ماند، البته انتظار می‌رود که گلکسی ای 5  2018 (2018 A5) و گلکسی ای 7 2018 (2018 A7) حدودا در اوایل سال 2018 در کنفرانس و رویداد CES 2018 مبلادی در لاس وگاس معرفی شوند.

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا گلکسی ای 5  2018 (2018 A5) و گلکسی ای 7 2018 (2018 A7) از لحاظ مشخصات و سخت‌افزار گوشی‌های مناسبی هستند؟ شما قصد خرید آن‌ها را با قیمتی به مراتب پایین‌تر و مناسب‌تر خواهید داشت یا پرچمداران این شرکت را با قیمت بالاتر و مشخصاتی نسبتا یکسان ترجیح خواهید داد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

زیباست

Sajad

ظاهرشون که خوبه. سخت افزار خوبی هم داره سری A. باید دید قیمت گذاری به چه شکلی خواهد بود

Peiman

عاملی ک مشخص می‌کنه ارزش خریدشون چقدره قطعا قیمته ک امیدوارم مناسب باشه . امیدوارم برای امسال لرزش گیر اپتیکال فراموش نکرده باشه!

Sadeghh

خیلی زیبا هستن به نظرم، امیدوارم قیمت خوبی داشته باشه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان