حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون‌های 2019 با قلم استایلوس (Stylus Pen) عرضه خواهند شد؟!

یک آیفون را با قلم تصور کنید، این تصور به همان اندازه افکار و توجه‌ها را به سمت خود خواهد کشاند که اولین تلفن همراه دنیا با قلم عرضه شده بود، زمانی بود که اپل در زمان مرحوم استیو جابز (Steve Jobs)  نظری منفی را درباره قلم‌های هوشمندی که با گوشی عرضه خواهند شد داشت، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

چیزی که می‌توان با اطمینان درباره آن نظر داد این است که حداقل شرکت اپل به استفاده از قلم‌های استایلوس (Stylus Pen) در گوشی‌های هوشمند خود فکر می‌کند و حتی شاید در این رابطه برنامه‌ای نیز برای این کار در آینده‌‌ای نزدیک را داشته باشد. نکته مبهم ماجرا آنجاست که نمی‌توان به صورت دقیق و قطعی پیش‌بینی کرد که که اپل چه زمانی از قلم‌های هوشمند در محصولات خود استفاده می‌کند.

گزارش‌های مختلفی وجود دارند که اپل تصمیم گرفته است که در سال 2019 اولین قلم‌های هوشمند را با محصولات خود عرضه نماید. البته باید این را گفت که قطعا به این زودی شاهد استفاده از این قلم‌های هوشمند در گوشی‌های آیفون نخواهیم بود و شاید استفاده از قلم‌های هوشمند به دو الی سه نسل بعدی آیفون موکول گردد.

این گزارش‌های منتشر شده از طرف فردی سرمایه گذار در کره جنوبی بوده است و این شخص در این رابطه اظهار نظر کرده که بر اساس منابع موجود شرکت اپل قصد دارد در آینده از قلم دیجیتال در تلفن‌های هوشمند آیفون خود استفاده نماید. بر اساس اطلاعات موجود، فناوری استفاده شده در این نوع قلم تفاووت نسبتا زیادی نسبت به قلم‌های فعلی شرکت اپل دارد و بر اساس این گفته می‌توان با قاطعیت گفت که اپل نمی‌تواند از قلم‌های فعلی خود در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند.

مداد اپل

همانگونه که گفتیم، استیو جابز (Steve Jobs) فقید پیش از این، مخالف استفاده از قلم‌ در تلفن‌های هوشمند بود و تا زمانی که وی اپل را هدایت می‌کرد معتقد بود انگشت‌های خود انسان بهترین قلم ممکن هستند و نیاز به استفاده از قلم جانبی به همراه گجت‌های هوشمند نیست و به همین دلیل اپل فعالیتی در بخش توسعه قلم‌های هوشمند از خود نشان نداد.

اما پس از وی، تغییرات مختلف زمانه و نحوه نگاه و کاربرد و استفاده از تکنولوژی و همچنین افزایش سایز صفحه‌نمایش آیفون در ده سال اخیر نشان داده است که نباید بر سر یک اعتقاد و باور قدیمی ایستاد چرا که این زمان است که تعیین خواهد کرد که چه تکنولوژی‌هایی مورد نیاز کاربران است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر شرکت سامسونگ نقش مهمی در روند توسعه قلم‌های هوشمند داشته است و همچنین یکی از پرچمداران این شرکت که همگان آن را با قلمش می‌شناسند حاصل بیش از هفت سال تلاش این شرکت در زمینه توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قلم‌های هوشمند است.

درست زمانی که سامسونگ دست به استفاده از قلم‌های هوشمند در محصولات سری نوت (Galaxy Note) زد استیو جابز (Steve Jobs) فقید این کار را به سخره گرفت اما شاید هیچوقت به این فکر نکرده بود که شاید در آینده اپل نیز برای پیشبرد فناوری و تکنولوژی باید در این زمینه فعالیت کند.

 

مداد اپل (Apple Pencil) در گذر زمان قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده شده و بهبودهای فراوانی به خود دیده است. با ویژگی‌هایی همچون دست خط‌های جدید و قابلیت رسم اشکال و نقاشی که در آخرین بروزرسانی iOS 11 به این قلم افزوده شد. برای افزوده شدن قابلیت پشتیبانی از قلم‌های استایلوس (Stylus Pen) به آیفون‌های اپل، یک کد نویسی با کمی پیچیدگی بیشتر نسبت قلم‌های فعلی نیاز خواهد بود و این مساله به نظر چندان مشکل هم نخواهد بود.

ماه آوریل میلادی شاهد یک ثبت اختراع جدید از طرف اپل در زمینه قلم‌های هوشمند بودیم و همچنین در ماه آگوست خبری منتشر شد که بر اساس آن اپل به زودی پشتیبانی از قلم را به آیفون‌هایش خواهد افزود، بنابراین می‌توان به سادگی حدس زد که اپل در عرضه مورد محصولات آینده خود با یک قلم هوشمند نه تنها فکر می‌کند بلکه حتی برای آن برنامه ریزی‌های بلند مدتی نیز انجام داده است و باید صبر کرد و منتظر ماند تا مشخص شود این اخبار نهایتا به واقعیت خواهد پیوست یا در زمان دیگری اپل قصد انجام این کار را دارد؟

ipad-pro-apple-pencil

با این حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که بر اساس گزارش جدید شرکت اپل، این شرکت پشتیبانی از قلم هوشمند را تا سال 2018 را به محصولات خواهد اضافه نخواهد کرد بنابراین اگر قصد خرید یک آیفون با قلم هوشمند را داشته‌اید باید بگوییم که دست نگه‌دارید چرا که حداقل تا 12 ماه دیگر یا به عبارتی تا یک سال دیگر خبری از آیفونی که به قلم استایلوس (Stylus Pen) مجهز شده باشد نخواهد بود.

اکنون در آستانه یک دوره مهم در دنیای تکنولوژی قرار داریم، از طرفی شرکت سامسونگ با کوله‌ باری از تجربه در زمینه قلم‌های هوشمند و تلفن‌های همراه قلم‌محور هر ساله ابداعات و نوآوری‌های متنوعی را برای کاربران به ازمغان می‌آورد و قسمت مهمی از بازار را در دست خود گرفته و از سوی دیگر شرکت اپل که تا کنون در بخش قلم‌های مخصوص گجت‌های مختلف فعالیت‌های مناسبی داشته و قصد دارد در آینده‌ای نزدیک با عرضه قلم‌های هوشمند خود بر روی آیفون‌های نسل بعدی به رقابت با شرکت سامسونگ بپردازد.

البته ذکر این نکته لازم است که هیچ بعید نیست، شرکتی که در گذشته خود از مخالفان قلم‌های هوشمند بوده، اکنون در این بخش به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کند و در این بخش بر رقیب کره‌ای خود موفق شود. البته این‌ها همه حدس و احتمال است و قطعا با وجود یک رقابت سنگین و نزدیک بین این دو شرکت، نتیجه نهایی توسعه و پیشرفت هرچه سریع‌تر تکنولوژی نه تنها در این زمینه، بلکه در زمینه‌های مختلف دیگر است.

اگر همین الان به رقابت کنونی بین دو شرکت اپل و سامسونگ نگاهی بیندازیم، تاثیرات وجود رقابت را به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم که چطور وجود رقابت سبب شده هر سال نسبت به سال قبل توسعه و پیشرفت‌های بیشتری را در بخش‌های مختلف دنیای تکنولوژی ببینیم.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ آیا شما قلم‌های استایلوس (Stylus Pen) به سبک کره‌ای ها را ترجی می‌دهید یا مدادهای هوشمند فعلی اپل را؟ آینده کدام یک از شرکت‌های مذکور بهتر از دیگری است؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کامل فکر احمقانه ای هست

Sajad

هر کسی اهل استفاده از قلم نیست. در اینصورت اپل هم باید یه سری جداگانه در نظر بگیره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان