حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام به دنبال ممنوعیت تولید و فروش آیفون در چین است

در 29 سپتامبر در چین، کوالکام آخرین گلوله خود به سمت اپل را در جنگ‌ جهانی قانونی این دو شرکت شلیک کرد. این موضوع امروز مشخص شد البته دادگاه تابحال این موضوع را به صورت عمومی بیان نکرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کوالکام ادعا می‌کند که اپل در حال استفاده از تکنولوژی‌های خلق شده توسط خود( کوالکام) بدون پرداخت مبلغی برای آن‌ها است. این طرح دعوی در دادگاه حقوق معنوی در پکن انجام شد، این شکایت ادعا می‌کند که سه عدد از پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت کوالکام، نقض شده‌اند و درخواست دستور قضایی برای این موضوع را دارد. در حقیقت با شکایت مطرح شده، کوالکام از دادگاه می‌خواهد تا تولید و فروش آیفون‌ها را در کشور چین ممنوع اعلام کند.

در حالی که ممنوعیت فروش به اپل صدمه می‌زند، ممنوعیت تولید این محصولات در کشور چین از آنجایی که اکثریت آیفون‌ها در چین تولید می‌شوند خط تولید و عرضه آیفون در جهان را فلج می‌کند و این موضوع تاثیر بزرگتری بر اپل خواهد داشت زیرا فروش آیفون شامل دو سوم سود عملیاتی این شرکت است.

پتنت‌هایی که کوالکام مدعی نقض آن‌ها توسط اپل شده است شامل مدیریت انرژی و تکنولوژی‌های مربوط به فورس تاچ می‌شوند. ابتدا در ژانویه اپل کوالکام را بدلیل قانون وفادارای این شرکت تحت تعقیب قضایی قرار داد، به گفته اپل این موضوع بسیار ناعادلانه است که بخشی از قیمت تمام شده آیفون‌ها به عنوان هزینه لایسنس برای پتنت  به کوالکام پرداخت شود. پس از آن کوالکام اپل را برای تولید مودم‌هایی که ضعیف‌تر از تولیدات اینتل هستند تحت تعقیب قرار داد این موضوع ادامه یافت و حتی در ماه جولای کوالکام از کمیسیون جهانی تجارت درخواست ممنوعیت فروش آیفون در ایالات متحده را کرد.

نظر شما درباره درگیری این دو شرکت چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

بنظر میرسه بخاطر شکست کوالکام در پرونده های مختلف داره به جورایی تلافیشو در میاره

Sajad

اپل یه بازیو شروع کرد که فقط شروعش با خودش بود ولی خاتمه ش از توان و کنترلش خارجه…

Peiman

اگه موفق بشه ضربه بزرگی به فروش اپل میخوره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید