حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالیفرنیا اجازه تردد خودروهای خودران بدون راننده را در سال آینده خواهد داد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، خودرو

تنها چند ایالت در کشورها وجود دارد که به شرکت‌های تولید‌کننده خودروهای خودران اجازه می‌دهد، تا خودروهایشان را در جاده ‌ای عمومی آزمایش کنند. به هر حال، طبق قانون باید همیشه یک راننده در این خودروها وجود داشته باشد تا در صورت بروز مشکل، بتواند کنترل خودرو را در دست گیرد و از وقوع اتفاق‌های احتمالی، جلوگیری کند. در ایالت کالیفرنیا، 42 شرکت تولید‌کننده خودروهای خودران وجود دارد و حالا دولت این ایالت قصد دارد در سال آینده اجازه تردد خودروهای خودران بدون راننده را فراهم کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا امروز مقررات اصلاح شده خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد که خودروهای بدون فرمان، آینه، پدال پا و راننده برای آزمایش در جاده‌های عمومی از سال 2018 مجاز خواهند بود.

یک دوره 15 روزه عمومی برای این مقررات جدید قبل از اینکه سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا آن‌ها را به دولت ایالتی منتقل کند، وجود دارد. اجرای برخی از آن موارد در سال آینده اتفاق خواهد افتاد اما هنوز مشخص نیست که دقیقا چه موقعی این مقررات جدید اجرا خواهند شد.

عجیب نیست که کالیفرنیا راه را برای آینده خودرو های خودران باز می‌کند. این ایالت به 42 شرکت مجوز داده است تا بتوانند 285 خودروی خودران خود را در ایالت آزمایش کنند.

هم اگنون تقریبا 1000 راننده مجاز هستند که این خودرو‌ها را آزمایش کنند. هنگامی که مقررات جدید اجرا شوند، شرکت‌هایی که این نوع اتومبیل‌ها را آزمایش می‌کنند، دیگر نیازی به استفاده از راننده در پشت فرمان، نخواهند داشت.

با این حال، این بدان معنا نیست که خودروهای خودران در سال آینده مرسوم خواهند شد بلکه شرکت ها باید قبل از اینکه خودروی خودران خود را در جاده‌های عمومی قرار دهند، برای تصویب و یا عدم تصویب آن از سوی دولت فدرال صبر کنند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

اونا به چه کارهایی که مجوز نمیدن، اونوقت ما به مجوز اسنپ و تپسی و…. گیر میدیم

Peiman

چقدر ترسناکه یه ماشین بدون راننده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یوسف روشندل
Linkedin: linkedin.com/in/yrlp98