حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا در حال توسعه تراشه رانندگی خودکار با همکاری کمپانی AMD است

بر هیچ کس پوشیده نیست که کمپانی تسلا قصد دارد تا طی چند سال آینده اتومبیل‌های خودران را روانه جاده‌ها کند؛ اما مسلما این کار نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزاری پیشرفته است تا چنین رویایی را در وسعت زیاد به حقیقت نزدیک کند. حال بر اساس گزارشات تازه، این شرکت پیشتاز در زمینه خودروهای سبز تصمیم گرفته تا تراشه‌های مورد نیازش را به کمک کمپانی AMD که در این صنعت یدی طولانی دارد توسعه دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این شایعات زمانی بیش از پیش رنگ واقعیت به خود می‌گیرند که گزارش شده است تا AMD در حال اصلاح تراشه‌های جدیدش برای این منظور است. در واقع این همکاری دور از انتظار هم نبوده و احتمالا تسلا قصد دارد تا با اخذ قراردادی جدید، وابستگی خود به شرکت انویدیا را تا حدودی کاهش دهد. لازم به ذکر است که در حال حاضر انویدیا ساخت تراشه‌های مربوط به رانندگی نیمه مستقل را بر عهده گرفته است. پیش از این نیز چیپ‌های مورد نیاز تماما توسط شرکت اسرائیلی Mobileye تولید می‌شده که پس از تصاحب توسط شرکت اینتل با قیمتی معادل 15 میلیارد دلار، این روند پایان یافته است.

با اشاره به منبعی موثق، CNBC گزارش می‌دهد که تسلا در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه تراشه خودران اختصاصیش است تا علاوه بر ایجاد یکپارچگی بیشتر بین محصولات، وابستگی خود به دیگر شرکت‌های بزرگ سازنده تراشه در دنیا را نیز کاهش دهد و به غولی بی‌همتا در این صنعت بدل شود. در همین راستا تسلا پروژه سیلیکون را گسترش داده و جیم کلر را که مدتی پیش به عنوان معمار تراشه در کمپانی‌های اپل و AMD مشغول به کار بوده را جذب و به عنوان سرپرست این پروژه سرنوشت‌ساز برگزیده است. در حال حاضر، وی رهبری بیش از 50 نفر را در این شرکت برعهده دارد.

شما آینده این صنعت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا تسلا می‌تواند با به انحصار در آوردن تمامی قطعات به غولی بلامنازع تبدیل شود؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا