حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک: تکنولوژی حاضر برای عینک های واقعیت افزوده به بلوغ کافی نرسیده است

از زمان انتشار Pokemon Go مدیر عامل اپل، تیم کوک به یکی از طرفداران واقعیت افزوده بدل شده است و همین پشتیبانی وی باعث شده گزارش‌های بسیاری ادعا کنند ابتکار بعدی اپل  عینک هوشمندی مشابه با گوگل گلس خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در حالی که گوگل گلس در بازار شکست خورد، برخی از آنالیزگرها از موفقیت محصول اپل می‌گویند به گفته آنالیزگر پیشین Gene Munster آقای Piper Jaffray عینک هوشمند اپل حتی موفق‌تر از آیفون خواهد بود.

اما تیم کوک این شایعات را رد کرد. وی در گفت و گویی در سه شنبه اعلام کرد که تکنولوژی لازم برای یک عینک هوشمند با کیفیت در حال حاضر وجود ندارد. یکی از مشکلات موجود عینک‌ها نداشتن محدوده دید کافی است. تیم کوک بیان کرد که اپل اهمیتی به اولین بودن در معرفی یک محصول نمی‌دهد بلکه می‌خواهد بهترین باشد. وی افزود: هر عینک هوشمندی که در حال حاضر معرفی می‌شود محصولی نیست که ما از آن رضایت داشته باشیم.

در این مصاحبه او عینک‌های هوشمند را با اپ استور مقایسه کرد و سال 2008 را به یاد آورد، زمانی که تصور می‌شد بازار نرم افزارهای موبایلی شکست می‌خورد. اما در نهایت اپ استور موفق شد و رشد آن بی‌نظیر بود. واقعیت افزوده نیز راهی مشابه را طی می‌کند. به گفته کوک خرید کردن با استفاده از واقعیت افزوده به کلی تغییر خواهد کرد. نرم افزار Ikea در اپ استور به کاربر اجازه دیدن پیش نمایشی از یک مبل و جای گذاری آن در هر نقطه از خانه با استفاده از دوربین آیفون را می‌دهد تا پس زمینه‌ای حقیقی و واقعیت افزوده در یک تصویر وجود داشته باشد.

در سال 2008 هنگامی که اپ استور شروع به کار کرد دور ابتدایی نرم افزارها وجود داشتند و مردم با نگاه به آن‌ها می‌گفتند: چیز مهمی نیست، نرم افزارهای موبایلی هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند. اما کم کم وضعیت تغییرکرد. و این خارق العاده است، حالا نمی‌توانی زندگی خودت را بدون نرم افزار تصور کنی. سلامت تو در یک نرم افزار است و وضعیت مالی و خرید کردنت در دیگری، اخبار و تفریح و هرچه که هست در نرم افزارها قرار دارند، واقعیت افزوده نیز اینگونه می‌شود. آینده بی‌نظیر خواهد بود. Tim Cook مدیر عامل اپل.

نظر شما درباره واقعیت افزوده و آینده آن چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

《تیم کوک: تکنولوژی حاضر برای عینک‌های واقعیت افزوده نابالغ است》کاش به جای این تیتر مینوشتین تکنولوژی حاضر برای عینک های واقعیت افزوده به بلوغ نرسیده

عارف کمانی

بله تیتر پیشنهادی شما به نظر من هم بهتره
اصلاح میشه مطلب
با تشکر

SAMSUNG_KING

حالا همین تکنولوژی رو چهار سال دیگه به اسم نوآوری میده بیرون

Sajad

تا شب قبل از معرفی توسط اپل نابالغه. یهو همون شب بالغ میشه…

Peiman

خخخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید