حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زن 21 ساله چینی به خاطر استفاده از گوشی هوشمند بینایی خود را از دست داد

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت، سرگرمی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید اگر شخصی چندین رو مداوم از تلفن هوشمند استفاده کند و به صورت متوالی به صفحه‌نمایش آن خیره شود چه اتفاقی خواهد افتاد، بگذارید اسم این حادثه را یک آزمایش اتفاقی دردناک بگذاریم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آزمایش اتفاقی دردناک، شاید تا به حال به این مساله فکر کرده باشید که اگر چندین روز مدوام و بدون استراحت، با گوشی تلفن همراه خود کار کنید چه اتفاقی خواهد افتاد، ظاهرا معلوم شده است که چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یک زن 21 ساله اهل کشور چین به نام وو ژیاوژینگ (Wu Xiaojing) پس از گذراندن یک روز کامل با گوشی هوشمند خود پس از گذر مدت زمانی در حین بازی، ناگهان کور شده و بینایی خود را از دست داده است، این زن 21 ساله که طرفدار پر و پا قرص بازی آنلاین افتخار پادشاهان (Honour of Kings) بود پس از مدت زمانی نسبتا طولانی بینایی خود را از دست داد، اتفاقی دلهره‌آور که ممکن است برای هرکسی دیگری نیز پیش بیاید.

طبق اخباری که به دست آمده است، وو در سازمان امور مالی مشغول به کار بوده است و هنگامی که به صورت مدوام چندین و چند ساعت را به انجام این بازی آنلاین و گروهی پرداخته است، چشمانش دچار نابینایی شده است. وی پس از آنکه از چندین بیمارستان مختلف به بیمارستان‌های دیگری انتقال یافت، نهایتا پس از بررسی تیم پزشکی، مشکل انسداد عروق شبکیه که در دنیای پزشکی به RAO یا (Retinal Artery Occlusion) معروف است در چشم راستش تشخیص داده شد.

این نارسایی بینایی معمولا در بیماران سالمند و افراد مسن رایج و شایع است که می‌تواند منجر به از دست رفتن دقت بینایی گردد که متاسفانه این زن چینی به این عارضه مبتلا گشته است. کاربران مختلف چینی‌ زبان که در وب سایت رسانه‌های اجتماعی ویبوو (Weibo) عضو هستند، عمدتا دچار این وضعیت منفی و ناسازگار هستند. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، عکسی را از این زن چینی منتشر کرده است که نشان می‌دهد وی هنوز هم در کنار خود یک تلفن همراه هوشمند را نگه‌داشته است. !!!!

نابینایی زن 21 ساله چینی

حتی یک پادشاه هم این چنین پیگیر کشور خود نیست، به نظر می‌رسد هنوز از اتفاقی که برایش افتاده درس عبرت نگرفته است.

یکی دیگر از کاربران در این باره گفته است که با وجود چنین وضعیت اسف‌باری که این زن دارد و دست بردار نیست، اصلا این بازی را شخصا نصب نکرده‌ام. اینکه این زن چینی هنوز یک تلفن همراه هوشمند را در کنار خود نگاه می‌دارد نکته تعجب آوری است که حداقل از تیم پزشکی و پرستاران انتظار می‌رفت جلوی این کار را بگیرند.

اعتیاد شدید به استفاده از تلفن همراه هوشمند توسط کاربران

این زن 21 ساله چینی لب به اعتراف گشوده و واقعیتی تلخ و قابل تامل را درباره خود به زبان اورده، او گفته است که گاها تا بیش از 8 ساعت مدوام با گوشی هوشمندش به بازی پرداخته، بدون آنکه چیزی بخورد یا بنوشد یا حتی به دستشویی برود. این مساله به روشنی بیان می‌کند که اعتیاد به تلفن همراه و گجت‎های هوشمند به مراتب از اعتیاد به چیزهایی دیگر بدتر است.

رسانه های دولتی کشور چین از زبان این زن گفته است: روزهایی که مشغول به کار نباشم معمولا حدود 6 صبح از خواب بلند شده و بعد از صرف صبحانه تا 4 ساعت و حتی بیشتر نیز به انجام بازی خواهم پرداخت. پس از خوردن چیزی به عنوان میان وعده، استراحتی کوتاه کرده و مجددا تا ساعت 2 صبح به انجام بازی مشغول خواهم شد. البته پدر و مادرم نیز پیش از این به من هشدار داده بودند که ممکن است بینایی خود را از دست دهم.

بنابر گفته این زن چینی،  او تمام طول روز 1 اکتبر که تعطیلات عمومی بوده را مشغول انجام این بازی‌های آنلاین بوده است و پس از سرف شام دچار ناخوشی در ناحیه چشم شده و پس از انتقال به بیمارستان چشم خود را از دست داده است. به نظر می‌رسد این زن چینی به شدت به گجت‌های هوشمند اعتیاد پیدا کرده است و باید به فکر ترک موقتی آن‌ها باشد چرا که این گجت‌ها پیش از آنکه برای وی مفید باشند، بیشتر برای وی مضر هستند و ممکن است بیش از این به سلامتی او آسیب برسانند.

روز بعد از شب حادثه با تلاش تیم پزشکی مشکل وی تضخیص داده شد که به آن اشاره‌ای داشتیم، نارسایی RAO به این شکل است که در مسیر یکی از شریان‌هایی که وظیفه انتقال خون به شبکیه چشم را دارد یک انسداد جدی رخ خواهد داد و بدین ترتیب شخص در بینایی دچار مشکلاتی خواهد شد.

یکی از متخصصانی که پس از حادثه بر بالین وو حاضر شده، در این باره اظهار نظر کرده است که وو پس از انجام بازی بیش از حد در همان اوایل چشم وی دچار این نارسایی و ضعف شده اما او دست از بازی برنداشته و با ادامه دادن انجام بازی به چشم خود صدماتی بسیار شدیدی وارد کرده است.

با این حال، در کتر دیوید آلامبی (David Allamby)، که مدیر یک کلینیک تخصصی چشم پزشکی در لندن است که در گفتگویی با روزنامه دیلی میل (The Daily Mail) گفته است: در واقع به ندرت چنین موردی یافت می‌شود، این که خانم وو از طریق تلفن همراه خود و بازی مداوم دچار این عارضه گردد.

وی در ادامه افزود، این گونه نیست که فردی از طریق استفاده طولانی و مداوم دچار عارضه RAO شود، این بیشتر مربوط به شایع‌ترین شواهد بیماری‌های قلبی و عروقی است که در شخص وجود دارد. تنها علت بالقوه و استثنایی این عارضه می‌تواند بیماری میگرن (migraines) باشد.

بازی افتخار پادشاهان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رایج در بین مردم چین است که اکنون بیش از 200 میلیون کاربر دارد. شرکت تنسنت (Tencent)، سازنده این بازی است که پیش از این مجبور به اعمال محدودیت 1 ساعتی برای کودکان زیر 12 سال شده بود تا از بروز اعتیادهای شدید به این بازی هوشمند جلوگیری کند.

اما اکنون به نظر می‌رسد مساله اصلی سن وسال کاربران نیست چرا که این زن 21 ساله چینی هم بینایی خود را به همین دلیل از دست داده است، شاید مساله اصلی جذابیت بیش از حد این بازی است که باید محدودیتی برای بزرگسالان نیز در آن اعمال شود 🙂

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا شما نیز به بازی یا بازی‌هایی همچون کلش او کلنز (Clash of Clans) معتاد هستید که نتوانید از آن‌ها دل بکنید و روزانه مدت زمان زیادی را صرف انجام آن‌ها بکنید؟؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

کور شده بازم گوشیشو ول نمیکنه ?خله فک کنم ولی خیلی ناراحت شدم به نظرم کلا تکنولوژی جنبه میخواد که متاسفانه بعضی ها ندارند تکنولوژی خوبه اما به شرطی که طرف جنبشو داشته باشه درست استفاده کنه نه مثل ایشون ولی خیلی ناراحت شدم براش چشمشو از دست داد واسه ی بازی

ahmad

پویا جان دیشب یه سوال کردم ازت تایید ندشد بازم میپرسم بنظرت ارزش داره بخاطر تجربه و هیجان اس۸ خودمو بفروشم نوت ۸ بخرم؟آیا حس لوکس بودن و امکانات جدید ارزش داره این کارو بکنم؟

Pouya

سلام احمد جان اتفاقا امروز کامنتتو دیدم جوابم دادم ولی دوباره میگم ببین نوت ۸ کلا برتریاش ایناس
۲ گیگ رم بیشتر ۲۰ درصد روشنایی بیشتر دوربین بهتر قلم اس پن (البته میدونم اینا رو خودت میدونی جسارته?) اگه این برتریاش به دردت نمیخوره ک کلا قیدش رو بزن اما اگه برات مهمه در صورتی ک خرپولی یعنی مشکلی بابت ضرر عوض کردنش برات از نظر مالی پیش نمیاد بخر ولی اگه برات سخته جور کردنش به نظرم منتظر اس ۹ بمونی خیلی بهتره (هر چی باشه تفاوتش با اس ۸ بیشتره تا تفاوت نوت ۸ و اس ۸) برتریای نوت ۸ نسبت به اس ۸ اونقدر زیاد نیس که ارزش یه میلیون اختلاف قیمتو داشته باشه ولی اگه پولداری بخر فقط یه سوال اگه فضولی نباشه اس ۸ مشکلی داره که میخوای عوضش کنی یعنی راضی نیستی ازش؟

ahmad

مرسی از اینکه جواب دادی نه بابااس۸ عالیه چه طراحی چه عملکرد فقط عاشق هیجان و تجربه هستم خر پول هم نیستم بخرم یکم مشکل میش میاره برام ولی حرفت خیلی منطقیه منتظر اس۹ میمونم

Pouya

خواهش کاری نکردم فقط قیمتش به نظرم اگه دلت تو نوت ۸ مونده یه یکی دو ماه صبر کنی قیمتش منطقی میشه افت میکنه اونوقت فک کنم ارزش خرید داشته باشه فقط یه چیزی رو یادم رف بهت بگم مهمترین چیزی که باید میگفتم این بود اندازه صفحه نمایشم در نظر بگیر اس ۸ گوشیه کوچیک و جمع و جوریه نوت ۸ ن خیلی گرچه واسه ۶.۳ اینچ خوش دسته اما نسبت به اس ۸ نه ولی صفحش بزرگه دیگه لذت بیشتری داره مخصوصا واسه وب گردی و بازی و اینا

Peiman

بی جنبه احمق. هنوز درس عبرت نگرفته . نمی دونم کی میخواد آدم سه . هر. چیزی جنبه میخواد ک متاسفانه خیلیا ندارن

Saeed Mohammadipouya

منکه کلا کلش بازی نمیکنم

Sajad

به نظرم سازنده این بازی باید این خانم رو به عنوان تستر استخدام کنه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان