حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بروزرسانی PS4 به نسخه 5.0 | ویژگی های جدید و راه های استفاده از آن

بعد از یک آپدیت بتا ، آپدیت بزرگ 5.0 PS4 هم اکنون برای همگی در دسترس است. به طور خلاصه، چندین ویژگی بزرگ در بروز رسانی وجود دارد، اما بسیاری از ویژگی های کوچک که عملکرد کلی سیستم را بهبود میبخشد باید در نسخه های بعدی ارائه گردد.این پچ 375 مگابایت حجم دارد و نصب آن اجباری است. تنها باید PS4 خود را روشن کنید و شروع به بروزرسانی کنید . این بروزرسانی فقط به صورت خودکار صورت میگیرد.

کاربران PS4 Pro قادر خواهند بود در کیفیت 1080p و 60 FPS بازی را اجرا کنند . البته در صورتی که سرعت اتصال آنها به اندازه کافی قوی باشد . کاربران PSVR قادر خواهند بود پیام های جدید و نظرات جدیدی را که در طول بازی پخش می شوند، ببینند. همچنین پشتیبانی از صدای فراگیر مجازی 5.1ch و 7.1ch از افزونه های PSVR میباشد.

لیست دوستان با ابزارهای مدیریتی بیشتر، از قبیل توانایی تنظیم لیست های جداگانه از دوستان، در بروزرسانی های بعدی ارائه می شود. به عنوان مثال : شما می توانید لیستی از همه افرادی را که Destiny بازی می کنید ایجاد کنید و آنها را به عنوان مثال دعوت به بازی کنید. این ویژگی جایگزین Favorite Groups tab  میباشد.

در یک حرکت دیگر برای کمک به سرعت بخشیدن منوها، منوی سریع (Quick Menu ) به روز می شود تا گزینه های بیشتری را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال، شما میتوانید بررسی پیشرفت دانلود و اضافه شدن شما به گروه جدیدی را در این منوی سریع مشاهده کنید.

نوتیفیکیشن ها در هنگام تماشای فیلم بهبود میابد . این در حالی است که می توانید پیام ها و سایر پنجره های اطلاع رسانی را هنگام تماشای رسانه ها غیرفعال کنید.همچنین میتوانید هنگام پخش یا تماشای هر نوع محتوایی، مقدار پیامی که نمایش داده میشود، و همچنین رنگ آن نیز تغییر دهید.

در نهایت، ویژگی های کنترل والدین (Family on PSN) بازسازی شده است.این ویژگی ، جایگزین (Master/Sub account system) میباشد. در عوض، یک کاربر مدیر خانواده می شود و می تواند سایر حساب ها را تنظیم کند و آنها را به عنوان یک پدر و مادر، بزرگسال یا کودک تعیین کند. والدین می توانند حساب های فرزند خود را در “استفاده از ویژگی های آنلاین و برقراری ارتباط با دیگر بازیکنان، محدودیت برای بازی، محدود کردن استفاده از مرورگر اینترنتی و محدود کردن هزینه ها برای فروشگاه PlayStation” محدود کنند. ”

در نسخه بتا، سونی اعلام کرد افرادی که حساب کاربری بزرگسالان را برای اولین بار تنظیم می کنند، مبلغی برابر با 0.50 دلار (چیزی نزدیک 2,000 تومان به پول ایران )برای تأیید اینکه شما یک فرد بزرگسال هستید، باید پرداخت کنید . “البته مشخص نیست که آیا این مبلغ کاهش یافته است یا خیر، اما در لیست قابلیت های اضافه شده در این پچ در قسمت که میتوانید آن را در پایین ببینید، ذکر نشده است. با ترنجی همراه باشید .

ویژگی‌های اصلی اضافه‌شده در بروزرسانی PS4 5.0

  • شما هم اکنون می توانید یوزرهای PS4 خود را به عنوان اعضای خانواده اضافه کنید. این باعث می شود که اطلاعات حساب فرزندتان را مدیریت کرده و ویژگی های PS4 را محدود کنید. برای افزودن اعضای خانواده، (Setting)> [Parental Controls / Family Management] را انتخاب کنید.
    به عنوان مدیر خانواده، می توانید خانواده خود را تنظیم کنید.
    تا هفت عضو خانواده (از جمله شما) میتواند در خانواده شما باشد و از ویژگی های آنلاین استفاده کند.
    – چند
    بزرگسال می توانند در خانواده شما باشند. مدیر خانواده می تواند بزرگسالان دیگر را در والدین یا سرپرستان خانواده ایجاد کند. مدیر خانواده و اعضای خانواده که والدین یا سرپرست هستند می توانند کنترل والدین را برای فرزندان خانواده خود تنظیم کنند.
    شما می توانید تنظیمات کنترل والدین را برای هر کودک تنظیم کنید. با استفاده از کنترل های والدین می توانید استفاده از ویژگی های آنلاین و برقراری ارتباط با دیگر بازیکنان را محدود کنید، یا محدودیت هایی را برای بازی ها ایجاد کنید. استفاده از مرورگر اینترنت نیز از جمله محدودیت هاست.
    شما می توانید کنترل والدین را در هر زمان از رایانه یا گوشی هوشمند خود تنظیم کنید.
  • همچنین این امکان افزوده شده است که هر کسی را دنبال کنید، نه فقط حساب های تأیید شده . روی صفحه نمایه شخصی (Follow) را انتخاب کنید، و فعالیت ها و پخش آنها در [What’s New] ظاهر می شود. همچنین میتوانید به دوستان خود را دنبال کنید .
    شما هم اکنون می توانید انتخاب کنید که چه کسی می تواند شما را دنبال کند و چه کسی می تواند لیست پیگیری شما را ببیند. شیوه : (Settings) > [Account Management] > [Privacy Settings] ، حال میتوانید هر یک را پیکربندی کنید.
  • (Custom List) به (Friends) افزوده شده است. ایجاد لیست های سفارشی برای سازماندهی و مدیریت دوستان خود و انتخاب بازیکنان برای ارسال پیام یا دعوتنامه برای انجام بازی آن هم به سادگی !
  • برای انجمنهای رسانه ای(Communities) در حال حاضر روی (Live from PlayStation) ظاهر شده است. برای دسترسی به انجمنها ، آن را بر روی( Live from PlayStation)انتخاب کنید.
  • اعلانات ( Notifications ) را در منوی سریع (Quick Menu) قابل مشاهده است .
  • همچنین زبان های زیر به عنوان زبان سیستم اضافه شده اند که نبود زبان فارسی مایه شرمساری است !
    چک، اندونزی، مجارستانی، رومانیایی، ویتنامی، یونانی، تایلندی.
  • هنگام پخش گیم پلی از بازی خودتان در PlayStation VR، می توانید نظرات تماشاگران را در صفحه نمایش هدست VR خود مشاهده کنید.ویژگی های دیگر در نسخه 5.00 
  • برای پیامها (Messages)، طرح بندی صفحه بهبود یافته است، و ویژگی های زیر اضافه شده است:
    می توانید موسیقی دریافت کنید که به صورت یک پیام به اشتراک گذاشته شده است.
    پیغام حاوی یک URL  پیش نمایشی از موسیقی را اجرا میکند.
  • ویژگی های زیر به منوی سریع اضافه شده است:
    – امکان ترک کردن انجمن نیز وجود دارد
    .
    شما می توانید آلبوم ها و لیست های پخش برای آهنگ های بازی در Spotify را نیز مشاهده کنید.
    یک ساعت اضافه شده است
  • ویژگی های زیر به (Setting)> [Notifications] اضافه شده است:
    – حذف
    اعلانهای پاپ آپ را هنگام پخش ویدئو
            – انتخاب رنگ اطلاعیه های پاپ آپ
    پنهان سازی یا نمایش جزئیات پیام در اطلاعیه ها
  • هنگام استفاده از Twitch در PlayStation 4 Pro، می توانید در 1080p (60 فریم در ثانیه) اجرا کنید.
  • در حالیکه هدفون ها را به PlayStation VR متصل می کنید، اکنون می توانید از پخش Blu-ray Disc و DVD در صدای فراگیر مجازی لذت ببرید.نظر شما چیست ؟ آیا به نظر شما این آپدیت ثمر بخش بوده یا نیاز به آپدیت های دیگری دارد؟
اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

من اگر یک روز تصمیم بگیرم ک کنسول بخرم فقط پلی استیشن میگیرم که اونم فقط به خاطر بازی اختصاصی سونی و مخصوصا god of war

Mortazavi

یه بروزر سانی کامل و ایده آل
پلی استیشن رقیب ایکس باکس نیست بلکه سرورشه.

Mortazavi

اگه سونی به اسمارتفون هاش هم مثل کنسول بازی اهمیت بده و نوآوری در طراحی و نرم‌افزار های جدید مخصوصاً برای دوربین رو داشته باشه قطعاً براحتی بازار رو تسخیر می کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سیدمحمود کریمی
Instagram :Seyyed_Mahmood_BBT