حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محققان می‌خواهند از ابعاد قلب به عنوان یک ویژگی امنیتی بیومتریک استفاده کنند

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، ترنجی، فناوری‌های نوین

وقتی که بحث از ویژگی‌های امنیتی بیومتریک به میان می‌آید، ذهن ما به سمت روش‌هایی مانند اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه‌ی چشم و حسگر تخصیص چهره که این روزها خبرهای زیادی در مورد آن می‌شنویم، می‌رود. با این حال در آینده ممکن است بتوانیم از یک روش دیگر برای تامین امنیت دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنیم، مانند ابعاد قلب! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

محققان دانشگاه Buffalo روش جدیدی از امنیت را ارائه کردند که در این روش از اندازه‌ی قلب شما برای تشخیص اینکه چه کسی هستید، استفاده می‌کند. این روش از یک رادار داپلر سطح پایین استفاده می‌کند که به طور مداوم ابعاد قلب شما را اسکن کرده و شما تا زمانی که در مقابل رایانه‌ی خود نشسته‌اید و موقعیت مناسبی دارید، می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

به عنوان مثال، اگر شما مجبور بودید که از مقابل کامپیوتر خود کنار بروید، این قابلیت باعث می‌شود که کامپیوتر شما به طور خودکار قفل شودو هنگامی که دوباره در مقابل کامپیوتر قرار گرفتید با استفاده از رادار داپلری که در آن تعبیه شده است، دوباره قلب شما را تشخیص داده و قفل کامپیوتر شما باز می‌شود. این بدان معنی است که کاربران دیگر نیازی ندارند که به صورت دستی کامپیوتر خود را زمانی که از آن دور می‌شوند، قفل و باز کنند. همچنین از این امکان می‌توان برای تایید هویت افراد در فرودگاه نیز استفاده شود.

در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که بتوانند این قابلیت را کوچک کرده، به طوری که در گوشه‌ی صفحه کلید کامپیوتر نصب شود.

 

به نظر شما این قابلیت امنیتی چقدر می‌تواند کاربردی باشد؟ آیا واقعا امکان عملی شدن آن وجود دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

خیلی خوبه. کم کم با ترکیب علوم مختلف نوآوری های جالبی داره ارائه میشه…

Peiman

یعنی ابعاد قلب همه انسان ها با هم فرق داره؟؟؟؟؟؟؟؟

Mortazavi

مگه اندازه قلب ها با هم فرق داره؟
یعنی هیچ افرادی با قلب یک اندازه تو دنیا نیست؟!!
از طرفی بنظر خیلی کاربردی نمیاد و مثلا استفاده از سنسور تشخیص چهره 3بعدی برای این کار بهتر و راحت تر هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h