حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون‌های جدید شما را به وجد خواهد آورد: آیفون 8 و 8 پلاس بیشترین امتیاز را در بین گوشی‌های هوشمند از DXOMark دریافت کردند

دقایقی قبل مرجع تخصصی بررسی دوربین‌ها DXOMark، بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را منتشر کرد که امتیاز کسب شده توسط آن‌ها همه را شگفت زده کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Image result for iphone 8 and 8 plus

تا به امروز گوشی‌های اندرویدی حرف اول را در زمینه دوربین می‌زدند که در میان این گوشی‌ها گوشی U11 از شرکت اچ تی سی و Google Pixel که حاصل همکاری شرکت اچ تی سی با گوگل بوده است بهترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌ها داشته‌اند و وبسایت DXOMark که در زمینه دوربین به طور تخصصی کار می‌کند امتیاز 90 را به آن‌ها داده است.

محصولات قبلی شرکت اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به ترتیب امتیازهای 85 و 87 را از این وب سایت دریافت کردند که نسبت به گذشته پیشرفت عالی‌ داشته‌اند. اما با انتشار بررسی تخصصی آیفون‌های جدید همه شگفت زده شدند، کسب 4 امتیاز بالاتر از گوشی U11 عملکرد فوق‌العاده این گوشی‌ها را نشان می‌دهد.

اگر فقط یک بار با گوشی HTC U11 کار کرده باشید عاشق دوربین آن خواهید شد ولی آیفون‌های جدید دیگر خارق‌العاده خواهند بود. آیفون 8 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و دیافراگم F/1.8 با فلش Quad-LED بهره می‌برد و برادر بزرگتر همراه با همین سنسور دارای سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.8 است که عملکرد تله‌فوتو دارد و این دو گوشی به ترتیب امتیازهای 92 و 94 را از وب سایت DXOMark دریافت کردند.

نظر شما درمورد دوربین محصولات جدید اپل چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

عالیه عالی.امیدوارم نوت۸ هم خوب نتیجه بیاره اینا بهترینهای فعلی بازار هستن و صد البته آیفون ایکس

Peiman

فکر نکنم دوربین ایفون x با اینا فرقی داشته باشه . فقط توی دوربین سلفی قابلیت پرتره رو داره

Peiman

ایول به اپل. چند تا مقایسه دوربین تو یوتیوب دیدم ک 8 پلاس از همشون بهتر بود. واقعا دوربین های عالی دارند .قطعا تو چند ماه اینده میخرمت.

علی شیخ زاده

ایفون رسما همه رو کوبید
انقد ک ایفون پیشرفت کرده سونی همون اندازه پسرفت.
البته روش جدید امتیاز دهی به دوربین یکی از دلایل این امتیاز شده الان برد با دوربین های دوگانه هست چون امتیاز زوم و افکت بوکه هم اضافه شده باید دید نوت 8 و میت 10 چیکار میکنن

Peiman

سونی یه زمانی در جا میزد الان پسرفت میکنه

Milad-silent

ببخشید ک بی ربط با خبره ولی
کسی میدونه چرا اینستاگرام نسخه جدید از اندروید نسخه4.2.2 پشتیبانی نمیکنه؟ یعنی نصب میشه ولی قسمت لایو رو نداره بعد گزینه های کامنت و لایک میوفتن رو هم!!!!

علی شیخ زاده

ورژن جدید اینستا نسخه های بالاتر اندروید پشتیبانی میکنه

Sajad

صد درصد بخاطر امتیاز بوکه و زوم همچین نمره ای گرفته که البته قابل ستایشه. بعید میدونم نوت ۸ بتونه همچین امتیازی بگیره هرچند امیدوارم بتونه. البته با این شیوه امتیازدهی به نحوی قابلیت های جانبی دوربین ها هم در امتیاز کلی دخیل میشه که هم خوبه هم بد. از این نظر که دیگه این امتیاز تماما بیانگر کیفیت عکسبرداری یا فیلم برداری گوشی نیست بخاطر اینکه ممکنه یه دوربین قابلیت های خوبی داشته باشه و میانگین نمره بالایی بگیره ولی الزاما کیفیتش در حد رتبه اول نباشه. باید دید سایر گوشی ها با این شیوه جدید امتیاز دهی چه نتیجه ای میگیرن.

ahmad

باهاتون مخالفم آیفون 8 چرا پس 92 گرفته اون که دوربینش دوتایی نیس؟امسال دوربین های آیفون عالی هستن

Yas

بايد منتظر بررسى دوربين خارق العاده ى نوت٨ هم موند
مگه ايفون چه دقتى رو دوربين داشته ك حتى از يو١١ هم بالاتره؟!!!
بعضى كاربران اپل خودشون معتقدن ايفون٨ از دوربينش انچنان فرقى با ايفون٧ نكرده اما دكس مارك نمره بالاتراز يو١١ رو داره!
خيلى تعجب كردم بخدا

ahmad

جالبه کامنتت تا دیروز که دوربین آیفون امتیازش کم بود تعجب نمیکردین حالا که دوربینش عالی شده این بهانه ها چیه شما طبق چه دلیل و معیاری میگی دقتی رو دوربیناش نداشته ؟ سایت dxomark تمام بخشاشو بررسی کرده نمره داده امیدوارم نوت 8 هم نمره خوی بگیره

Peiman

کی گفته فرقی نداره.اتفاقا خیلییی بهتره خیلیییییی

Yas

دوستان من الان ايفون٦اس دارم و تا دو سه ماه بعد قصد دارم عوض كنم
و مهمترين ملاكم تو گوشى كيفيت اسپيكر و دوربينش هست
و دقيقا اين دوگذينه رو يو ١١ داشت اما با وجود اين نمره برا ايفون٨ خداييش دوباره دو دل شدم
((البته الجى وى٣٠هم اسپيكرش خوبه اما كلا الجى دوست ندارم و برعكس اسپيكر فوق العادش دوربينش چنگى ب دل نميزنه))
ب نظر شما ايفون٨ يا يو ١١؟؟

Peiman

یک لحظه هم شک نکن و مطمن باش iphon 8 plus خیلی بهتره . از هر لحاظ . مطمن باش پشیمون میشی اگر u11 رو انتخاب کنی نه به خاطر اینکه بده به خاطر اینکه 8پلاس خیلی بهتره. خودم تا چند ماه دیپه میگیرمش

Soraygoular

صد در صد یو۱۱ صد در صد دلیلش باتری بهتر فست شارژ قوی تر قابلیت ضبط صدای سه بعدی و فوکوس روی صدا و صفحه کواد اچ دیس و اسپیکر های بهترش و البته زیباتر هم هست دوربینش هم از لحاظ کیفیت بهتر از ایفون ۸ یا ۸+ ولی به دلیل امکان بوکه و زوم اپتیکال ایفون ها این امتیاز گرفتند

REZA

من خودم قصد خرید یو 11 رو دارم ولی یکم صبر میکنم تا چند ماهه دیگه،بحث سلیقس،البته یو 11 دوربین خیلی خوبی داره،سلفیشم خوبه،ایفونم همینطور ،که با این لمتیاز نشون داده بهتره.
صدای اچ تی سی چه اسپیکر چه هنذفری فکر کنم سرترته، باتریه خیلی خوبه اچ تی سی رو فراموش نکن،البته از ال سی دیش هم صحبتای خوبی میکنن مثلا مشکی عمیقی داره.
البته ایفون که پشتیبانی ای او اس خیلی خوبه تا چند سال،من خوپم که انتخابم و کردم ادج سنس خیلی جالبه واسم.
یه چیز دیگه اینکه حتما با دوتا کار کن اینجور از خرید هیچکدوم پشیمون نمیشی.هر دوتا هن عالین،

HiKa

واقعا افتضاح پست گذاشتید آقای حبیب پور! توی پست XZ پریمیوم، کل مقاله DxOMark ترجمه شده ولی اینجا فقط ریز نمرات رو گذاشتید!
انتظار داشتم توی 2 پست جداگونه، مقاله های سایت DxOMark (آیفون 8 و 8 پلاس) رو ترجمه کنید.
این مقاله ها خیلی بهتر از پست های کوتاه هستند.
—————
دوربین آیفون 8 پلاس عالیه با توجه به نمونه عکس های DxOMark واقعا عاشقش شدم. تقریبا میشه گفت گوشی کاملی هست و نیاز هر کاربری رو برطرف میکنه.

عارف کمانی

سلام
امروز در دو پست جداگانه ، به صورت مفصل به این دو گوشی در بخش بررسی DXOMARK خواهیم پرداخت

Mortazavi

شرکت آیفون به این نتیجه رسیده برای موندن تو گود رقابت باید کیفیتش رو بالا ببره و تو سری آیفون8 واقعاً گل کاشته و آیفون X رو هم معرفی کرد تا مثل سونی بهونه حاشیه نگیرن براش

REZA

خیلی خوب شده،با توجه به اینکه معیار دگزو برای بررسی تغییر هم کرده اچ تی سی و پیکسل نمره قبلی و گرفتن ولی ایفون ها نمرشون بیشتر شده. ایفون هفت هم نمرش شده 88 اگه اشتباه نکنم یعنی بیشتر شده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور