حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

3 برتری آیفون 8 و 8 پلاس نسبت به آیفون X

علی‌رغم اختلافات فاحشی که بین آیفون ایکس و 2 پرچمدار دیگر اپل یعنی آیفون 8 وآیفون 8 پلاس وجود دارد، این دو پرچمدار نیز ویژگی‌هایی دارند که آیفون ایکس فاقد آن هاست و امروز قصد بررسی 3 عدد از آن‌ها را داریم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تقریبا بلافاصله بعد از معرفی آیفون 8 (با قیمت پایه 699 دلار) و آیفون 8 پلاس (با قیمت پایه 799 دلار )، اپل از برگ‌برنده خود در این سال یعنی آیفون ایکس (یا اصطلاحا آیفون 10 با قیمت پایه 999 دلار) رونمایی کرد. اسمارت‌فونی با طراحی تحول‌یافته، صفحه‌نمایش اولد و ده‌ها ویژگی هیجان‌انگیز دیگر که هر کاربری را جذب خود می‌کند و البته کیلومترها با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس فاصله دارد. اما آیا ویژگی‌های مثبتی وجود دارند که آیفون ایکس برخلاف آیفون 8 و آیفون 8 پلاس فاقد آن‌ها باشد؟ باید بگوییم بله و ما اینجا قصد داریم سه مورد از آن ویژگی‌ها را بیان کنیم.

برتری‌ها را با موردی شروع می‌کنیم که از نبود آن در آیفون ایکس واقعا متعجب هستیم:

رنگ طلایی:

یکی از مواردی که احتمالا از آن در آیفون ایکس مطلع هستید، تغییر در رنگ‌بندی دستگاه است. سال گذشته اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را در رنگ‌های سیاه، جت‌بلک، نقره‌ای، طلایی، رزگلد و رنگ جدید و خاص قرمز عرضه کرد. اما امسال انتخاب‌ها محدودتر شد و آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تنها در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی عرضه خواهند شد. اما خبر بد برای دوست‌داران رنگ طلایی این است که این رنگ در آیفون ایکس موجود نیست و خریداران باید تنها از بین رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای یکی را انتخاب کرده و به عنوان رنگ آیفون ایکس خود برگزینند. ما نیز همان‌طور که گفتیم از این عمل متعجب هستیم زیرا هرساله رنگ طلایی جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اسمارت‌فون‌های اپل به شمار می‌رود. حال باید دید اپل عملی مانند عرضه رنگ قرمز را که سال گذشته برای آیفون 7 و آیفون 7  پلاس انجام داد را این‌بار برای آیفون ایکس و رنگ طلایی انجام خواهد داد یا خیر.

حسگر اثر انگشت:

یکی از ملاک‌های برتری آیفون ایکس نسبت به دیگر آیفون‌ها، طراحی آن است. در این موبایل حاشیه‌های قسمت جلویی موبایل به شدت کاهش یافته‌اند و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این گوشی در مقایسه با نسبتِ حدودا 66 درصدی آیفون 7 و 68 درصدی آیفون 7 پلاس، چیزی در حدود 15 درصد رشد داشته است و به مقدار عالیِ تقریبا 82 درصدی رسیده است. قسمت پایینی این گوشی در واقع هیچ حاشیه‌ای ندارد و در میانه‌ی قسمت بالایی گوشی نیز تنها قسمتی برای جای‌گذاری دوربین جلو و سنسورهای روشنایی، شناسایی چهره و… در نظر گرفته شده است. بنابراین در این اسمارت‌فون جایی برای آن دکمه‌هوم فیزیکیِ دایره‌ای شکل که به نوعی امضای اپل به شمار می‌رود و حسگر اثرانگشت را نیز در خود جای داده است وجود ندارد و این به معنی نبود حسگر اثرانگشت در این موبایل است. در عوض اپل سنسور شناسایی چهره‌ای جدید با نام Face ID را در این دستگاه معرفی کرده است بلکه جای خالی حسگر اثرانگشت را برای کاربران پر کند. شاید شما نیز در مورد این قابلیت هیجان‌زده باشید اما صادقانه بگوییم، در حال حاضر و در دنیای امروز ما کماکان همان حسگر اثرانگشت را ترجیح می‌دهیم و آیفون ایکس را در صورت داشتن این قابلیت (قابلیتی که در آیفون 8 و 8 پلاس نیز وجود دارد) اسمارت‌فون بهتری تلقی می‌کردیم.

هم اندازه بودن با قاب های قبلی:

البته در همین ابتدا باید متذکر شویم که این مورد در واقع یک برتری به حساب نمی‌آید و اگر قصد مقایسه با نسل‌ قبلی را داشته باشیم نوعی کم‌کاری از طرف اپل برای آیفون 8 و  آیفون 8 پلاس نیز به شمار می‌رود. اما به دلیل کاربردی بودن آن در زندگی روزمره قصد اشاره به آن را داریم.

شکل و اندازه‌ی آیفون 8 و آیفون 7 یا آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس به قدری شباهت دارند که شما به راحتی و بدون اتلاف وقت برای جستجویی دوباره می‌توانید از قاب‌های محافظ یکی از آن‌ها برای دیگری استفاده کنید. آیفون ایکس علی‌رغم داشتن صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر جایی کمتر از آیفون 8 پلاس اشغال می‌کند و در مقایسه با آیفون 8 نیز تنها ذره‌ای بزرگ‌تر است. و این به معنی هم‌اندازه نشدن قاب‌های آیفون‌های قبلی شما با این دستگاه است.

آیفون 8، 0.1 میلی‌متر از آیفون 7 بلندتر، ضخیم‌تر و پهن‌تر است و آیفون 8 پلاس نیز 0.1 میلی‌متر از آیفون 7 پلاس بلندتر، ضخیم‌تر و پهن‌تر است. بنابراین احتمال دارد انواع خاصی از قاب‌های پرچمداران سال 2016 اپل قابل استفاده بر روی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نباشند اما به شما اطمینان می‌دهیم که اکثر قاب‌های معمول و موجود در بازار از این قاعده مستثنا هستند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها برای آیفون جدید خود استفاده کنید.

البته همان‌طور که گفتیم این در واقع یک برتری نیست زیرا تغییرات کم و اندک طراحی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را نسبت به طراحی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس می‌رساند که مطمئنا در سال 2017 اصلا خوشایند نیست.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با موارد گفته‌شده موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

الان بزرگترین انتقادم به اپل اینه ک چرا نسخه ۱۲۸ گیگابایت معرفی نکرده. ۶۴ کمه و ۲۵۶ زیاد و گرون

علی شیخ زاده

اینم یه سیاست فروشه واسه سود بیشتر

Peiman

همیشه از این سیاست ها داشته اپل.

علی شیخ زاده

تنها نقطه برتری ایفون 8 داشتن حسگر اثرانگشته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.