حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا شارژ بی‌سیم، بهانه اپل برای استفاده نکردن از USB-C است؟

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

اپل از زمان تولید دستگاه‌های موبایل خود که شامل آیپادها، آیفون‌‌ها و آیپدها می‌شود، از پورت‌های شارژ اختصاصی خود استفاده کرده‌است. برای اولین بار، کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۰۳ از اولین رابط شارژ اختصاصی خود، یعنی رابط ۳۰ پین با نسل سوم آی‌پاد رونمایی کردند اما برای اولین بار در سال جاری،‌ اپل از یک استاندارد شارژ یکپارچه در آخرین دستگاه‌های خود استفاده کرد. آیا اضافه کردن شارژر بی‌سیم، بهانه این شرکت برای استفاده نکردن از USB-C است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاکنون، اپل شارژ بی‌سیمی برای دستگاه‌های خود (به‌جز اپل واچ که نیاز به یک و ایرپادها که نیاز به یک کیس اختصاصی دارند) عرضه نکرده‌است، اما با معرفی آیفون ۸ و آیفون ایکس، اپل بالاخره شارژ بی‌سیم استاندارد Qi را به دستگاه‌های پرچم‌دار خود اضافه کرد.

بیشتر شرکت‌ها در صنعت موبایل از Qi استفاده می‌کنند و این بدان معناست که می‌توانید از همان شارژری بر روی آیفون ۸ یا آیفون ایکس استفاده کنید که پیش از این بر روی سامسونگ گلکسی نوت ۸ یا ال‌جی وی ۳۰ استفاده می‌کردید. به‌ندرت، شاهد یک سازگاری بین محصولات اپل و صنعت موبایل هستیم.

از زمانی که استاندارد شارژ Qi در سال ۲۰۰۸ معرفی شد، بیشتر شرکت‌ها از جمله سامسونگ، سونی، مایکروسافت، ال‌جی و غیره، گوشی‌های خود را با پشتیبانی از Qi معرفی می‌کردند. با هزینه‌ای کمتر از قیمت کابل لایتنینگ اپل،‌ می‌توان یک شارژر بی‌سیم Qi را با کیفیت خوب خریداری کرد که قابلیت شارژ بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار را دارد.

در حالی که شاهد مجهز شدن بیشتر گوشی‌های هوشمند به USB-C هستیم، اپل هنوز هم از درگاه لایتنینگ خود استفاده می‌کند. کوپرتینویی‌ها از هر کابل و لوازم‌جانبی لایتنینگ فروخته شده که توسط طرح لوازم‌جانبی MFi لایسنس می‌شوند، پول دریافت می‌کند. پس هرگز شاهد عرضه‌ی آیفون یا آیپدی با USB-C در آینده‌ی نزدیک نخواهیم بود، مگر اینکه اپل قید پول‌ها را بزند.

از سمتی، اپل به‌راحتی می‌تواند طرح MFi را برای لوازم‌جانبی‌ دیگر، با محدود کردن کاربران آیفون به استفاده از پدهای شارژ اختصاصی خود و لایسنس محصولات دیگر نیز اجرا کند. به‌طور کلی، این اولین بار است که می‌توان از یک شارژر بین یک گوشی اندرویدی و یک آیفون استفاده کرد.

نظر شما در این باره چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

پول چیه بابا پول واسه اپل مهم نیست همون طور که با حذف کردن جک هدفون دنیای فناوری رو جلو برد و اصلا هدفش فروش ایرپاد 160 دلاری نبود الانم هدفش فروختن دانگل های اضافی و گران قیمت نیست انقد ایفون رو نکوبید ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی