حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آیفون ایکس؛ گران‌ترین آیفون طول تاریخ!

ساعتی قبل شرکت اپل در یک رویداد اختصاصی محصولات متنوعی را رونمایی کرد که گل سرسبد آن‌ها، بزرگ‌ترین و گران‌ترین آیفون طول تاریخ بود! در ادامه با ترنجی همراه باشید…

سرانجام پس از کلی انتظار شرکت اپل رسماً آیفون ایکس (آیفون 10) را در کنار دو دستگاه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس معرفی کرد. بعد از طراحی دستگاه اولین چیزی که ممکن است توجه همه را جلب کرده باشد قیمت آن است. اپل برای اولین بار قیمتی هزار دلاری برای نسخه‌ی پایه‌ی آیفونش در نظر گرفته که آن‌را به گران‌ترین آیفون طول تاریخ تبدیل می‌کند.

طراحی آیفون ایکس با یک صفحه نمایش 5.8 اینچی بی‌حاشیه از نوع اولد سوپر رتینا با رزولوشن 2436 در 1125 آغاز می‌شود. دستگاه یاد شده در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای در دسترس خواهد بود. پوشش جلو و عقب دستگاه همان شیشه‌ای است که بر روی آیفون 8 قرار دارد و با یک نوار فولادی ضدزنگ در اطراف دستگاه مزین شده است.

آیفون ایکس

به سبب صفحه نمایش دستگاه، حاشیه های پنل جلویی بسیار کاهش یافته و این موضوع باعث حذف شدن دکمه‌ی هوم شده است. با حذف دکمه‌ی هوم تاچ آی‌دی نیز در این تلفن جایی ندارد و اپل آن را با فناوری تشخیص چهره (فیس آی‌دی) جایگزین کرده است.

فیس آی‌دی در واقع روشی برای شناسایی چهره دارنده دستگاه است که از این قابلیت به‌منظور تایید هویت صاحب دستگاه استفاده می‌شود. به گفته‌ی شرکت اپل امنیت فیس آی‌دی بسیار بیشتر از حسگر اثرانگشت تاچ آی‌دی است به طوری که در تاچ آی‌دی از 50 هزار نفر افراد در دنیا یک نفر ممکن است بتواند دستگاه شما را بازگشایی کند اما این رقم در فیس آی‌دی به یک نفر از یک میلیون نفر می‌رسد!

فیس آی‌دی از سیستم دوربین جدید TrueDepth اپل و یک موتور وابسته‌ به عصب برای شناسایی چهره کاربر استفاده می‌کند. به گفته‌ی اپل با تغییر چهره و یا در شرایط  نوری مختلف نیز می‌توانید از فیس آی‌دی استفاده کنید. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رفت فیس آی‌دی با برنامه‌های شخص ثالث مانند 1Password، Mint و E*Trade نیز کار می‌کند و گول زدن آن کار دشواری خواهد بود!

اما نکته‌ی جالبی که لازم به ذکر می‌دانیم این است که کریگ فدریگی در اولین تست خود برای بازگشایی دستگاه با استفاده از فیس آی‌دی شکست خورد!!

آیفون ایکس

در غیاب دکمه‌ی فیزیکی خانه، کاربران آیفون ایکس می‌توانند با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه نمایش به سمت بالا عمل کلید فیزیکی هوم را انجام دهند. همچنین برای مشاهده کردن منوی مالتی‌تسکینگ باید مانند قبل انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا کشیده و در میانه‌های کار رها کنند! برای دسترسی به سیری هم کافی‌است او را صدا کنید و یا از کلید فیزیکی‌ای که در فریم دستگاه تعبیه شده است استفاده کنید.

نظر شما در مورد آیفون ایکس و طراحی جدید شرکت اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اینقدرا هم زشت نیستا

ahmad

دقیقا

علی شیخ زاده

خریدار کلیه b+ از کسانی که ایفون ایکس میخوان هستم. ???

Peiman

?????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...