حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: مدیرعامل اپل مدعیست که محصولات آن‌ها تنها برای قشر غنی ساخته نشده است

برخلاف کمپانی اپل که نامش محصولات گران قیمت را در ذهن تداعی می‌کند، نام شرکتی همانند شیائومی نشانگر محصولی با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه است. برای مثال می‌توان به می نوت‌بوک پرو (Mi Notebook Pro) که به تازگی توسط این کمپانی چینی معرفی شد، اشاره کرد که با طراحی و ویژگی‌هایی مشابه، نسخه‌ای خوش قیمت از مک‌بوک پرو (MacBook Pro) اپل به حساب می‌آید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به نحوی می‌توان گفت که این کمپانی با عرضه محصولات خاصی همانند نسل اول اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) و قیمت گذاری 10 هزار دلاری برای آن، خود را به برندی لوکس بدل کرده است. با این حال مدیر عامل اپل، تیم کوک، قصد دارد تا تا این مفهوم را از بین ببرد. همچنین وی در همین راستا به Adam Lashinsky گفته است که محصولات اپل صرفا برای ثروتمندان تولید نشده و به قشر خاصی از جامعه تعلق ندارد.

هنگامی که از وی پرسیدیم، چگونه اپل می‌تواند چنین ادعایی را داشته باشد، آن هم زمانی که محصولاتش را با قیمت‌هایی بالا روانه بازار می‌کند؛ کوک پاسخ داد:

“این ایجاد تفاوت نیست! من دوست ندارم از این کلمه استفاده کنم. شرکت‌های زیادی هستند که تولیداتشان را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند، اما ما قیمت محصولاتمان را با توجه به ارزش آن‌ها تعیین می‌کنیم. همچنین ما سعی داریم تا بهترین محصول را بسازیم و این به این معناست که صرفا هر کالایی را تولید نمی‌کنیم. اگر شما نگاهی به خطوط تولید ما بیندازید می‌توانید آیپدی را با قیمت 300 دلار هم در این میان بیابید. همچنین در حال حاضر ما بیش از یک میلیارد کالای فعال در دست مشتریان داریم که اگر محصولات ما صرفا برای ثروتمندان بود، قطعا به این رقم دست پیدا نمی‌کردیم.”

طبق شایعات، آیفون X با قیمتی فراتر از 1000 دلار روانه بازار خواهد شد که باید برای آن بیش از هر آیفون دیگری (حداقل در نسخه پایه) هزینه کنید. حال باید منتظر ماند و دید که این کمپانی چگونه می‌خواهد حجم انبوهی از این دستگاه را به فروش برساند.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

محصولات اپل فقط در ایران به دلیل ارزش کم پولی گرون هستن بنظرم اختلاف قیمت جهانی محصولات با اپل خیلی زیاد نیس

Peiman

دقیقا همین ک گفتی درسته. از نظر قیمت آنچنان تفاوتی ندارن منتهی تو ایران به دلیل نبود نماینده رسمی و دیگر موارد قیمت بالایی دارند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا